Ik denk dat in Lelystad op de stadsdienst er best een aantal kunnen rijden i.p.v. 12 meter. Lijn 11 in Kampen, lijn 1 Harderwijk. En wellicht nog op diverse andere stadsdiensten of streekdiensten (eventueel in het dal). Afhankelijk van wat handig is qua omlopen in combinatie met de actieradius.
Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 129 in het weekend ook wel, en savonds ook
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Je moet wel realistisch blijven. In de avonduren zijn veel lijnen rustiger en om een lijn enkel in de avond rustigere uren met kleiner materieel te rijden is logistiek niet altijd haalbaar als je de bussen overdag nergens zou kunnen inzetten omdat dan het materieel te klein is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik denk dat er rond Apeldoorn ook nog wel wat lijnen zijn die met een kleine bus afkunnen, gezien de hoeveelheid Optares die Syntus daar had.
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Had vooral iets met de bouw kwaliteit te maken. Zo klein was de serie natuurlijk ook weer niet.Meltrain schreef: ↑vr 18 okt 2024, 19:17 Ik begreep dat Connexxion die bussen vooral buiten dienst gesteld heeft omdat het een kleine vloot is en het steeds moeilijker werd om aan reserve-onderdelen te komen.
Connexxion had 21 bussen en EBS heeft er 12 of 13 (verschillende pagina's op onze Wiki spreken elkaar tegen), dus dat zijn samen 33/34 bussen. Dan heb je gelijk wat meer reserve.
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hoe zit dat met lijn 161? Ik weet dat tussen Deventer en Zwolle het niet overmatig druk is voor 12 meter (nooit geweest ook) en lijn 166/167?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 6079
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nee, dat laatste sloeg op BYD zelf. Als fabrikant hebben ze die K9 maar heel kort in het leveringsprogramma gehad. Gecombineerd met een haast individuele bouw indeling van kabels e.d. was dit niet meer werkbaar voor Transdev.The Greyhound schreef: ↑vr 18 okt 2024, 22:59Had vooral iets met de bouw kwaliteit te maken. Zo klein was de serie natuurlijk ook weer niet.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hoe gaat het voor EBS dan wel werkbaar zijn? Elders op het forum had ik volgens mij namelijk ook gelezen dat de K7’s die EBS nu al heeft technisch verschillen ten opzichte van de exemplaren van Transdev.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat lijkt me erg sterk, aangezien EBS sterk heeft overwogen deze bussen uit te faseren. Dus om dan extra van deze hobbelpaardjes aan te schaffen..
De K7's gaan per december allemaal richting stadsdienst Lelystad.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 166 wordt op bezuinigd waardoor men grotere bezetting verwacht in de overgebleven ritten in de spits. De 167 is voornamelijk tussen Lemelerveld en Dalfsen goed bezet (in de spits)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Andere normen? De Fyra ging om ongeveer dezelfde redenen weg en rijdt nu bij een andere vervoerder.Stan_Bronstring schreef: ↑za 19 okt 2024, 10:44 Hoe gaat het voor EBS dan wel werkbaar zijn? Elders op het forum had ik volgens mij namelijk ook gelezen dat de K7’s die EBS nu al heeft technisch verschillen ten opzichte van de exemplaren van Transdev.
Gr BasG
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zag via busposities dat er Ebusco’s actief waren gisteren? Klopt dit of is sprake van testritten?
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Verschillende simkaarten die bedoeld waren voor ebusco's worden gebruikt in andere bussen. Zo is bijvoorbeeld de 2526 eigenlijk de 9346. Voorlopig zullen we geen echte Ebusco zien.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Waarschijnlijk heeft men in enkele boordcomputers van de huidige bussen een 25xx-nummer ingevoerd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 5708
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In Twente komt Arriva er ook mee weg om Ambassadors van 17 jaar oud in te zetten, terwijl ze 100% elektrisch beloofd hebben...

-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nog altijd vallen busritten van EBS vaker uit dan toegestaan
Bussen van vervoersmaatschappij EBS vallen nog altijd te vaak uit. De provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland gaven een miljoenenboete voor de uitval in 2023, maar ook daarna ging het niet goed, concludeert Omroep Gelderland na eigen dataonderzoek.
De afgelopen maanden viel volgens de analyse gemiddeld zo'n 4 procent van de bussen uit in de drie provincies. De vervoerder en de provincies hadden een norm van 0,2 procent afgesproken.
Bron en meer: NOS
Bussen van vervoersmaatschappij EBS vallen nog altijd te vaak uit. De provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland gaven een miljoenenboete voor de uitval in 2023, maar ook daarna ging het niet goed, concludeert Omroep Gelderland na eigen dataonderzoek.
De afgelopen maanden viel volgens de analyse gemiddeld zo'n 4 procent van de bussen uit in de drie provincies. De vervoerder en de provincies hadden een norm van 0,2 procent afgesproken.
Bron en meer: NOS
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 499
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Soms zijn er blijkbaar even geen andere oplossingen voor handen Teun dat blijkt wel anders zou men geen Amba's of welk ander oud materieel ook inzetten maar het zal ongetwijfeld ook iets te maken kunnen hebben met het kostenplaatje.
Elektrisch rijden is overigens niks mis mee maar het wordt imo te zalig verklaard want men maakt mij niet wijs dat Elektrisch echt 100% schoon en veilig is.
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volledig elektrisch is niet het beste voor het milieu. De meest groene auto, bijvoorbeeld, is een plug-in en wel de Toyota Prius plug-in.
Als je de elektrische auto volledig groen wil maken dan moet je andere accu’s gebruiken en gas- en kolencentrales sluiten en uitsluitend groene stroom opwekken
Als je de elektrische auto volledig groen wil maken dan moet je andere accu’s gebruiken en gas- en kolencentrales sluiten en uitsluitend groene stroom opwekken
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 1995
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
[Citation Needed]
Counter-citation: https://www.seattletimes.com/seattle-ne ... c-vehicle/
Eens - maar let wel dat "volledig groen" niet nodig is als voorwaarde voor "groener dan andere opties"
-
- Berichten: 1765
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Trolleybussen! 

-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Moet je alleen wel eerst even half Apeldoorn, Deventer, Lelystad en Zwolle volhangen met bovenleiding en trolleys 2.0 bestellen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 1765
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zou zeggen begin vast. 

- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Tijdens Serious Request zal EBS in Zwolle tussen het station en Katwolderplein gaan pendelen met CapaCity's.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat wordt dan zeker lijn 3FM 

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten