Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
NintendoC
Berichten: 454
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

CamilleKreemers schreef: vr 18 okt 2024, 16:14 Welke lijnen zijn rustiger?
Ik denk dat in Lelystad op de stadsdienst er best een aantal kunnen rijden i.p.v. 12 meter. Lijn 11 in Kampen, lijn 1 Harderwijk. En wellicht nog op diverse andere stadsdiensten of streekdiensten (eventueel in het dal). Afhankelijk van wat handig is qua omlopen in combinatie met de actieradius.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Lijn 129 in het weekend ook wel, en savonds ook
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Je moet wel realistisch blijven. In de avonduren zijn veel lijnen rustiger en om een lijn enkel in de avond rustigere uren met kleiner materieel te rijden is logistiek niet altijd haalbaar als je de bussen overdag nergens zou kunnen inzetten omdat dan het materieel te klein is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5832
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk dat er rond Apeldoorn ook nog wel wat lijnen zijn die met een kleine bus afkunnen, gezien de hoeveelheid Optares die Syntus daar had.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door The Greyhound »

Meltrain schreef: vr 18 okt 2024, 19:17 Ik begreep dat Connexxion die bussen vooral buiten dienst gesteld heeft omdat het een kleine vloot is en het steeds moeilijker werd om aan reserve-onderdelen te komen.
Connexxion had 21 bussen en EBS heeft er 12 of 13 (verschillende pagina's op onze Wiki spreken elkaar tegen), dus dat zijn samen 33/34 bussen. Dan heb je gelijk wat meer reserve.
Had vooral iets met de bouw kwaliteit te maken. Zo klein was de serie natuurlijk ook weer niet.
jelmerrr
Berichten: 1861
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door jelmerrr »

Lijn 45 schreef: vr 18 okt 2024, 22:49 Ik denk dat er rond Apeldoorn ook nog wel wat lijnen zijn die met een kleine bus afkunnen, gezien de hoeveelheid Optares die Syntus daar had.
Lijn15 en 16 bijvoorbeeld.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Hoe zit dat met lijn 161? Ik weet dat tussen Deventer en Zwolle het niet overmatig druk is voor 12 meter (nooit geweest ook) en lijn 166/167?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Durashift
Berichten: 6079
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Durashift »

The Greyhound schreef: vr 18 okt 2024, 22:59
Meltrain schreef: vr 18 okt 2024, 19:17 Ik begreep dat Connexxion die bussen vooral buiten dienst gesteld heeft omdat het een kleine vloot is en het steeds moeilijker werd om aan reserve-onderdelen te komen.
(..).
Had vooral iets met de bouw kwaliteit te maken. Zo klein was de serie natuurlijk ook weer niet.
Nee, dat laatste sloeg op BYD zelf. Als fabrikant hebben ze die K9 maar heel kort in het leveringsprogramma gehad. Gecombineerd met een haast individuele bouw indeling van kabels e.d. was dit niet meer werkbaar voor Transdev.
Stan_Bronstring
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
Locatie: Velserbroek

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Stan_Bronstring »

Hoe gaat het voor EBS dan wel werkbaar zijn? Elders op het forum had ik volgens mij namelijk ook gelezen dat de K7’s die EBS nu al heeft technisch verschillen ten opzichte van de exemplaren van Transdev.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
flipje
Berichten: 1306
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

NintendoC schreef: vr 18 okt 2024, 15:56 Vanmiddag in Harderwijk gesproken met iemand die een goede bron had binnen EBS. Volgens hem is EBS in onderhandeling om de BYD's K7 van Connexxion over te nemen. Men wil die na een revisie inzetten op de rustigere lijnen binnen het IJssel-Vecht gebied.
Dat lijkt me erg sterk, aangezien EBS sterk heeft overwogen deze bussen uit te faseren. Dus om dan extra van deze hobbelpaardjes aan te schaffen..

De K7's gaan per december allemaal richting stadsdienst Lelystad.
cassie127
Berichten: 7257
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

gkw1969 schreef: za 19 okt 2024, 09:31 Hoe zit dat met lijn 161? Ik weet dat tussen Deventer en Zwolle het niet overmatig druk is voor 12 meter (nooit geweest ook) en lijn 166/167?
Lijn 166 wordt op bezuinigd waardoor men grotere bezetting verwacht in de overgebleven ritten in de spits. De 167 is voornamelijk tussen Lemelerveld en Dalfsen goed bezet (in de spits)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
BasGeluk
Berichten: 330
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door BasGeluk »

Stan_Bronstring schreef: za 19 okt 2024, 10:44 Hoe gaat het voor EBS dan wel werkbaar zijn? Elders op het forum had ik volgens mij namelijk ook gelezen dat de K7’s die EBS nu al heeft technisch verschillen ten opzichte van de exemplaren van Transdev.
Andere normen? De Fyra ging om ongeveer dezelfde redenen weg en rijdt nu bij een andere vervoerder.
Gr BasG
EWilsonAdam
Berichten: 144
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door EWilsonAdam »

Ik zag via busposities dat er Ebusco’s actief waren gisteren? Klopt dit of is sprake van testritten?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Verschillende simkaarten die bedoeld waren voor ebusco's worden gebruikt in andere bussen. Zo is bijvoorbeeld de 2526 eigenlijk de 9346. Voorlopig zullen we geen echte Ebusco zien.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Waarschijnlijk heeft men in enkele boordcomputers van de huidige bussen een 25xx-nummer ingevoerd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
dennistd
Berichten: 5708
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door dennistd »

teun schreef: vr 18 okt 2024, 11:18 Over krap twee weekjes worden de oudste ambassadors in ZOB 16, volgens de letter van het PvE mogen ze dan al 4 jaar niet meer rondrijden. :Y
In Twente komt Arriva er ook mee weg om Ambassadors van 17 jaar oud in te zetten, terwijl ze 100% elektrisch beloofd hebben... :roll:
VIRM
Berichten: 8294
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Nog altijd vallen busritten van EBS vaker uit dan toegestaan
Bussen van vervoersmaatschappij EBS vallen nog altijd te vaak uit. De provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland gaven een miljoenenboete voor de uitval in 2023, maar ook daarna ging het niet goed, concludeert Omroep Gelderland na eigen dataonderzoek.

De afgelopen maanden viel volgens de analyse gemiddeld zo'n 4 procent van de bussen uit in de drie provincies. De vervoerder en de provincies hadden een norm van 0,2 procent afgesproken.

Bron en meer: NOS
Beul van de blindegeleidelijn
MichOV
Berichten: 501
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MichOV »

dennistd schreef: za 19 okt 2024, 16:19
teun schreef: vr 18 okt 2024, 11:18 Over krap twee weekjes worden de oudste ambassadors in ZOB 16, volgens de letter van het PvE mogen ze dan al 4 jaar niet meer rondrijden. :Y
In Twente komt Arriva er ook mee weg om Ambassadors van 17 jaar oud in te zetten, terwijl ze 100% elektrisch beloofd hebben... :roll:
Soms zijn er blijkbaar even geen andere oplossingen voor handen Teun dat blijkt wel anders zou men geen Amba's of welk ander oud materieel ook inzetten maar het zal ongetwijfeld ook iets te maken kunnen hebben met het kostenplaatje.

Elektrisch rijden is overigens niks mis mee maar het wordt imo te zalig verklaard want men maakt mij niet wijs dat Elektrisch echt 100% schoon en veilig is.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Volledig elektrisch is niet het beste voor het milieu. De meest groene auto, bijvoorbeeld, is een plug-in en wel de Toyota Prius plug-in.
Als je de elektrische auto volledig groen wil maken dan moet je andere accu’s gebruiken en gas- en kolencentrales sluiten en uitsluitend groene stroom opwekken
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Dionysusnu
Berichten: 1997
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Dionysusnu »

gkw1969 schreef: ma 21 okt 2024, 03:14 Volledig elektrisch is niet het beste voor het milieu. De meest groene auto, bijvoorbeeld, is een plug-in en wel de Toyota Prius plug-in.
[Citation Needed]

Counter-citation: https://www.seattletimes.com/seattle-ne ... c-vehicle/
gkw1969 schreef: ma 21 okt 2024, 03:14 Als je de elektrische auto volledig groen wil maken dan moet je andere accu’s gebruiken en gas- en kolencentrales sluiten en uitsluitend groene stroom opwekken
Eens - maar let wel dat "volledig groen" niet nodig is als voorwaarde voor "groener dan andere opties"
teun
Berichten: 1765
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door teun »

Trolleybussen! *O*
JothamvW
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door JothamvW »

Moet je alleen wel eerst even half Apeldoorn, Deventer, Lelystad en Zwolle volhangen met bovenleiding en trolleys 2.0 bestellen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
teun
Berichten: 1765
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door teun »

Ik zou zeggen begin vast. :Y
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Tijdens Serious Request zal EBS in Zwolle tussen het station en Katwolderplein gaan pendelen met CapaCity's.
cassie127
Berichten: 7257
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

Dat wordt dan zeker lijn 3FM :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten