Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Hoeveel er van waar is weet ik niet, maar ik heb horen rondzingen dat de ATB uit die Lintjes gesloopt is, dus maar niet te hard juichen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Jee

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Kan dat tragere tempo niet gecompenseerd worden door eerder uit Barneveld Centrum (en Noord) te vertrekken? De 31300 ri. Ede-Wageningen komt immers al om xx:25/55 binnen, dus dan is er weinig/geen reden om niet al om xx:26/56 ri. Amersfoort te kunnen vertrekken. Dat scheelt je bij Barneveld Aansluiting dus 3 minuten, waardoor je op blokafstand achter de 1600/1700 aan kan (i.p.v. 5 minuten erachter).
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat levert bij Barneveld Noord weer een conflict op met de treinen richting Apeldoorn.
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Kan NS dan geen één of twee SLT-treinstellen uitlenen aan Keolis? Dat lijkt mij de meest praktische oplossing.
-
-
- Berichten: 5398
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Gaat NS nooit doen natuurlijk.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Er zijn verschillende verzoeken aan NS geweest (voor o.a. materieel wat nu/recentelijk terzijde gesteld is) maar die zijn afgewezen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Een ander probleem met de mat '64 lijkt me het personeel. Er zijn natuurlijk weinig Mcns die nig met die dingen kunnen rijden en ze zijn i.t.t. de normale treinstellen niet geschikt voor eenmansbediening waardoor er ook altijd een conducteur mee moet. Die zijn vast ook niet altijd beschikbaar, wat weer zou leiden tot uitval.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Er zal toch iets van tijdelijke vervanging moeten komen, maar een Plan V lijkt mij erg stug. Al zou ik niet zo weten wat voor materieel ze elders vandaan kunnen halen. Zijn er geen Blauwnet Flirts 'over'?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat kan/gaat weer eens niet.Suus schreef: ↑zo 03 nov 2024, 16:25 Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden. Dat kan niet met een Plan V.
De beste oplossing was een FLIRT van Blauwnet geweest, maar het schijnt dat die in het leasecontract een beperking hebben in de lijnen waar ze ingezet mogen worden. Iets anders vinden is waarschijnlijk erg lastig voor Keolis en komt eigenlijk altijd uit bij een andere vervoerder die vermoedelijk de hoofdprijs wil zien. Het bestek laat de inzet van de Breng GTW toe, de nog niet gebruikte FLIRT’s voor de Maaslijn van Arriva zullen technisch ook niet extreem veel afwijken en zou ik ook logisch vinden, maar logica is in het OV altijd een beetje typisch.
-
- Berichten: 4406
- Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Opleiding gaat gewoon geregeld worden.Lijn 45 schreef: ↑ma 04 nov 2024, 10:15 Een ander probleem met de mat '64 lijkt me het personeel. Er zijn natuurlijk weinig Mcns die nig met die dingen kunnen rijden en ze zijn i.t.t. de normale treinstellen niet geschikt voor eenmansbediening waardoor er ook altijd een conducteur mee moet. Die zijn vast ook niet altijd beschikbaar, wat weer zou leiden tot uitval.

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Het was toch enkel een gerucht? 
Ik ben het even kwijt: wanneer wil men ook alweer met de ombouw beginnen? Begin volgend jaar?

Ik ben het even kwijt: wanneer wil men ook alweer met de ombouw beginnen? Begin volgend jaar?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Het gaat waarschijnlijk slechts om 2 slagen (4 ritten) per ochtendspits tussen Amersfoort en Barneveld Zuid, aangezien de 31406 in Amersfoort combineert tot de 31309 waardoor je voor de 31409 een stel van het opstelterrein moet halen. 31414 wordt na aankomst in Amersfoort weer afgerangeerd want de 31417 splits van de 31300.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Door de instroom van ICNG zit NS toch behoorlijk ruim in het materieel. Waarom wijst de NS dan verzoeken om twee SLT-stellen uit te lenen aan Keolis af?
-
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Volgens mij zit de NS niet zo ruim met ICNG, anders waren er geen plannen om ICR+Traxx volgens jaar in dienst te houden.
En die ICR+Traxx kun je wss niet doorschuiven, want die lopen al op hun tandvlees.
En die ICR+Traxx kun je wss niet doorschuiven, want die lopen al op hun tandvlees.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Sowieso heeft Keolis niet zo veel aan ICR met Traxx, met die lengte kunnen ze alle Barneveldse stations met één stop bedienen
Maar in de Sprinters zit NS toch wel heel ruim?

Maar in de Sprinters zit NS toch wel heel ruim?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Er staat ook nog een hele berg aan ICM aan de kant die nog niet langs Hengelo geweest zijn voor verdere demontage.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik denk dat het eerder om het feit gaat dat ze concurrenten zijn en de NS niets liever ziet dan dat Keolis er een zooitje van maakt.
Waarom denk je dat Qbuzz bussen bij VDL huurt i.p.v. dat ze de huidige van Arriva huren in Zuid Holland Noord? Niet omdat Arriva ze nodig heeft, maar puur omdat je je concurrenten gewoon niet helpt.
Waarom denk je dat Qbuzz bussen bij VDL huurt i.p.v. dat ze de huidige van Arriva huren in Zuid Holland Noord? Niet omdat Arriva ze nodig heeft, maar puur omdat je je concurrenten gewoon niet helpt.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 8480
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Das wel een heel kortzichtige manier van ondernemen. Tegen een commerciële prijs verhuren is gewoon toegestaan.
-
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Toegestaan. Maar niet verplicht. En je kunt van Nederlandse vervoerders alles zeggen maar dat ze commercieel zijn hoort daar niet bij.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Wat zou er toch een hoop opgelost zijn als alle bussen én treinen gewoon eigendom van de concessieverlener zijn... je ziet te vaak dit soort gehannes en het schuiven van bussen en treinen (daarmee zelfs het opzoeken van de randjes van het toelaatbare van de concessieeisen).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Volgens mij js dat ook niet per se zo. Het lijkt mij uit deze post dat de FLIRT's eigendom zijn van de provincie (concessieverlener)...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Want dan zijn er opeens wel reservetreinstellen? De provincie Gelderland kent immers maarliefst één gedecentraliseerde geëlektrificeerde spoorlijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 8480
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geldermalsen - Leerdam ligt ook grotendeels in Gelderland. Wordt alleen vanuit Zuid-Holland in concessie gegeven.
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De Blauwnet Flirts mogen inderdaad alleen ingezet worden op Zwenzwoka volgens het leasecontract. Toen Keolis nog op ZHO reed was zelfs inzet op Hgl-Odz uit den boze. Vandaar dat er bijvoorbeeld met carnaval gewoon gependeld werd met Diesel onder de Draad.Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 05 nov 2024, 07:17 Volgens mij js dat ook niet per se zo. Het lijkt mij uit deze post dat de FLIRT's eigendom zijn van de provincie (concessieverlener)...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten