Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
DDietzen
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door DDietzen »

Hoeveel er van waar is weet ik niet, maar ik heb horen rondzingen dat de ATB uit die Lintjes gesloopt is, dus maar niet te hard juichen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Daniel »

Milco schreef: zo 03 nov 2024, 21:51 Kan een dieseltrein de rijtijden halen op de Kippenlijn?
Jee ;) Ja, er hebben ooit diesels op de Kippenlijn gereden (twee Breng GTWs). Maar tegelijk ook nee, want de Lintjes kunnen maximaal 120 km/u terwijl die GTWs 140 km/u konden. En dat zal vooral wel een probleem zijn op Amersfoort - Barneveld Noord waar richting Amersfoort vlak voor de IC uit gereden wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iamthedutchdude
Berichten: 1793
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door iamthedutchdude »

Kan dat tragere tempo niet gecompenseerd worden door eerder uit Barneveld Centrum (en Noord) te vertrekken? De 31300 ri. Ede-Wageningen komt immers al om xx:25/55 binnen, dus dan is er weinig/geen reden om niet al om xx:26/56 ri. Amersfoort te kunnen vertrekken. Dat scheelt je bij Barneveld Aansluiting dus 3 minuten, waardoor je op blokafstand achter de 1600/1700 aan kan (i.p.v. 5 minuten erachter).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13790
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Z2N »

Dat levert bij Barneveld Noord weer een conflict op met de treinen richting Apeldoorn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 4159
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nitein-Repart »

Kan NS dan geen één of twee SLT-treinstellen uitlenen aan Keolis? Dat lijkt mij de meest praktische oplossing.
-
en-es
Berichten: 5399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door en-es »

Gaat NS nooit doen natuurlijk.
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

Er zijn verschillende verzoeken aan NS geweest (voor o.a. materieel wat nu/recentelijk terzijde gesteld is) maar die zijn afgewezen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5832
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Lijn 45 »

Een ander probleem met de mat '64 lijkt me het personeel. Er zijn natuurlijk weinig Mcns die nig met die dingen kunnen rijden en ze zijn i.t.t. de normale treinstellen niet geschikt voor eenmansbediening waardoor er ook altijd een conducteur mee moet. Die zijn vast ook niet altijd beschikbaar, wat weer zou leiden tot uitval.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Milco »

Er zal toch iets van tijdelijke vervanging moeten komen, maar een Plan V lijkt mij erg stug. Al zou ik niet zo weten wat voor materieel ze elders vandaan kunnen halen. Zijn er geen Blauwnet Flirts 'over'?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door MetroRET »

Suus schreef: zo 03 nov 2024, 16:25 Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden. Dat kan niet met een Plan V.

De beste oplossing was een FLIRT van Blauwnet geweest, maar het schijnt dat die in het leasecontract een beperking hebben in de lijnen waar ze ingezet mogen worden. Iets anders vinden is waarschijnlijk erg lastig voor Keolis en komt eigenlijk altijd uit bij een andere vervoerder die vermoedelijk de hoofdprijs wil zien. Het bestek laat de inzet van de Breng GTW toe, de nog niet gebruikte FLIRT’s voor de Maaslijn van Arriva zullen technisch ook niet extreem veel afwijken en zou ik ook logisch vinden, maar logica is in het OV altijd een beetje typisch.
Dat kan/gaat weer eens niet.
Stefan
Berichten: 4406
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Stefan »

Lijn 45 schreef: ma 04 nov 2024, 10:15 Een ander probleem met de mat '64 lijkt me het personeel. Er zijn natuurlijk weinig Mcns die nig met die dingen kunnen rijden en ze zijn i.t.t. de normale treinstellen niet geschikt voor eenmansbediening waardoor er ook altijd een conducteur mee moet. Die zijn vast ook niet altijd beschikbaar, wat weer zou leiden tot uitval.
Opleiding gaat gewoon geregeld worden. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Milco »

Het was toch enkel een gerucht? (A)

Ik ben het even kwijt: wanneer wil men ook alweer met de ombouw beginnen? Begin volgend jaar?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

Het gaat waarschijnlijk slechts om 2 slagen (4 ritten) per ochtendspits tussen Amersfoort en Barneveld Zuid, aangezien de 31406 in Amersfoort combineert tot de 31309 waardoor je voor de 31409 een stel van het opstelterrein moet halen. 31414 wordt na aankomst in Amersfoort weer afgerangeerd want de 31417 splits van de 31300.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 4159
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nitein-Repart »

cassie127 schreef: ma 04 nov 2024, 08:49 Er zijn verschillende verzoeken aan NS geweest (voor o.a. materieel wat nu/recentelijk terzijde gesteld is) maar die zijn afgewezen.
Door de instroom van ICNG zit NS toch behoorlijk ruim in het materieel. Waarom wijst de NS dan verzoeken om twee SLT-stellen uit te lenen aan Keolis af?
-
Korot
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Korot »

Volgens mij zit de NS niet zo ruim met ICNG, anders waren er geen plannen om ICR+Traxx volgens jaar in dienst te houden.
En die ICR+Traxx kun je wss niet doorschuiven, want die lopen al op hun tandvlees.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Daniel »

Sowieso heeft Keolis niet zo veel aan ICR met Traxx, met die lengte kunnen ze alle Barneveldse stations met één stop bedienen :mrgreen:
Maar in de Sprinters zit NS toch wel heel ruim?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

Er staat ook nog een hele berg aan ICM aan de kant die nog niet langs Hengelo geweest zijn voor verdere demontage.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door gkw1969 »

Ik denk dat het eerder om het feit gaat dat ze concurrenten zijn en de NS niets liever ziet dan dat Keolis er een zooitje van maakt.
Waarom denk je dat Qbuzz bussen bij VDL huurt i.p.v. dat ze de huidige van Arriva huren in Zuid Holland Noord? Niet omdat Arriva ze nodig heeft, maar puur omdat je je concurrenten gewoon niet helpt.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
waldo79
Berichten: 8480
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door waldo79 »

Das wel een heel kortzichtige manier van ondernemen. Tegen een commerciële prijs verhuren is gewoon toegestaan.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door gkw1969 »

Toegestaan. Maar niet verplicht. En je kunt van Nederlandse vervoerders alles zeggen maar dat ze commercieel zijn hoort daar niet bij.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
TomSteyl
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door TomSteyl »

Wat zou er toch een hoop opgelost zijn als alle bussen én treinen gewoon eigendom van de concessieverlener zijn... je ziet te vaak dit soort gehannes en het schuiven van bussen en treinen (daarmee zelfs het opzoeken van de randjes van het toelaatbare van de concessieeisen).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Volgens mij js dat ook niet per se zo. Het lijkt mij uit deze post dat de FLIRT's eigendom zijn van de provincie (concessieverlener)...
Suus schreef: zo 03 nov 2024, 16:25 De beste oplossing was een FLIRT van Blauwnet geweest, maar het schijnt dat die in het leasecontract een beperking hebben in de lijnen waar ze ingezet mogen worden.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Daniel »

TomSteyl schreef: di 05 nov 2024, 07:09 Wat zou er toch een hoop opgelost zijn als alle bussen én treinen gewoon eigendom van de concessieverlener zijn...
Want dan zijn er opeens wel reservetreinstellen? De provincie Gelderland kent immers maarliefst één gedecentraliseerde geëlektrificeerde spoorlijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 8480
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door waldo79 »

Geldermalsen - Leerdam ligt ook grotendeels in Gelderland. Wordt alleen vanuit Zuid-Holland in concessie gegeven.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door marvinkok »

Heel_Holland_Spot schreef: di 05 nov 2024, 07:17 Volgens mij js dat ook niet per se zo. Het lijkt mij uit deze post dat de FLIRT's eigendom zijn van de provincie (concessieverlener)...
Suus schreef: zo 03 nov 2024, 16:25 De beste oplossing was een FLIRT van Blauwnet geweest, maar het schijnt dat die in het leasecontract een beperking hebben in de lijnen waar ze ingezet mogen worden.
De Blauwnet Flirts mogen inderdaad alleen ingezet worden op Zwenzwoka volgens het leasecontract. Toen Keolis nog op ZHO reed was zelfs inzet op Hgl-Odz uit den boze. Vandaar dat er bijvoorbeeld met carnaval gewoon gependeld werd met Diesel onder de Draad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten