Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
CamilleKreemers
Berichten: 3233
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Dat kan dus aldus Europese wetgeving niet.
Durashift
Berichten: 4598
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Durashift »

willie schreef: za 17 okt 2020, 19:30
MichOV schreef: vr 16 okt 2020, 08:44 Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.
(..) Maar wat heeft dat met de concessie IJssel-Vecht te maken? (..)
Je weet toch wel van de discussie omtrent deze inschrijving met (van origine) Chinese bussen waar VDL zich miskent voelde?
Nou, bij de midi bussen is de 'ombouwer' intussen volledig NL eigendom. De vergaarde kennis etc. / materialen etc. zal nog wel flink oosters zijn/bklijven, lijkt mij én de basis van de bus is Duits (MAN ZE TGM busje).
Post
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Post »

CamilleKreemers schreef: za 17 okt 2020, 20:44 Dat kan dus aldus Europese wetgeving niet.
Je kunt wel punten toekennen voor lokale werkgelegenheid bijvoorbeeld, zolang het niet specifiek op 1 leverancier richt. Dus een Chinese leverancier die alles in Nederland bouwt kan altijd.
willie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door willie »

Zonnig schreef: za 17 okt 2020, 20:07 Je kan natuurlijk wel extra punten toekennen voor NL of EU materieel.
De vraag is natuurlijk: met welk argument? Draagt dat bij aan het OV in IJssel-Vecht?
willie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door willie »

Durashift schreef: zo 18 okt 2020, 15:26
willie schreef: za 17 okt 2020, 19:30
MichOV schreef: vr 16 okt 2020, 08:44 Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.
(..) Maar wat heeft dat met de concessie IJssel-Vecht te maken? (..)
Je weet toch wel van de discussie omtrent deze inschrijving met (van origine) Chinese bussen waar VDL zich miskent voelde?
Dat was te verwachten; dat een verliezende partij zich miskend voelt is gewoon onderdeel van het hele aanbestedingscircus. Ik zou me pas hebben verbaasd als VDL had geroepen dat de Chinezen terecht hadden gewonnen.
MichOV
Berichten: 139
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Het laatste nieuws omtrent concessie IJssel-Vecht:

De provinciale fracties van PvdA en GroenLinks in Overijssel willen opheldering over de stand van zaken rondom de noodconcessie in de regio IJssel-Vecht. De partijen maken zich zorgen over de kwaliteit van de busverbindingen. Ze wijzen erop dat de noodconcessie op 13 december van start gaat, maar nog altijd niet duidelijk is hoe de dienstregeling er uit gaat zien.

Zie onderstaande link voor meer info:

https://www.ovpro.nl/bus/2020/10/21/pro ... sel-vecht/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten