Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
CamilleKreemers
Berichten: 3240
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Dat kan dus aldus Europese wetgeving niet.
Durashift
Berichten: 4598
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Durashift »

willie schreef: za 17 okt 2020, 19:30
MichOV schreef: vr 16 okt 2020, 08:44 Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.
(..) Maar wat heeft dat met de concessie IJssel-Vecht te maken? (..)
Je weet toch wel van de discussie omtrent deze inschrijving met (van origine) Chinese bussen waar VDL zich miskent voelde?
Nou, bij de midi bussen is de 'ombouwer' intussen volledig NL eigendom. De vergaarde kennis etc. / materialen etc. zal nog wel flink oosters zijn/bklijven, lijkt mij én de basis van de bus is Duits (MAN ZE TGM busje).
Post
Berichten: 628
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Post »

CamilleKreemers schreef: za 17 okt 2020, 20:44 Dat kan dus aldus Europese wetgeving niet.
Je kunt wel punten toekennen voor lokale werkgelegenheid bijvoorbeeld, zolang het niet specifiek op 1 leverancier richt. Dus een Chinese leverancier die alles in Nederland bouwt kan altijd.
willie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door willie »

Zonnig schreef: za 17 okt 2020, 20:07 Je kan natuurlijk wel extra punten toekennen voor NL of EU materieel.
De vraag is natuurlijk: met welk argument? Draagt dat bij aan het OV in IJssel-Vecht?
willie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door willie »

Durashift schreef: zo 18 okt 2020, 15:26
willie schreef: za 17 okt 2020, 19:30
MichOV schreef: vr 16 okt 2020, 08:44 Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.
(..) Maar wat heeft dat met de concessie IJssel-Vecht te maken? (..)
Je weet toch wel van de discussie omtrent deze inschrijving met (van origine) Chinese bussen waar VDL zich miskent voelde?
Dat was te verwachten; dat een verliezende partij zich miskend voelt is gewoon onderdeel van het hele aanbestedingscircus. Ik zou me pas hebben verbaasd als VDL had geroepen dat de Chinezen terecht hadden gewonnen.
MichOV
Berichten: 141
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Het laatste nieuws omtrent concessie IJssel-Vecht:

De provinciale fracties van PvdA en GroenLinks in Overijssel willen opheldering over de stand van zaken rondom de noodconcessie in de regio IJssel-Vecht. De partijen maken zich zorgen over de kwaliteit van de busverbindingen. Ze wijzen erop dat de noodconcessie op 13 december van start gaat, maar nog altijd niet duidelijk is hoe de dienstregeling er uit gaat zien.

Zie onderstaande link voor meer info:

https://www.ovpro.nl/bus/2020/10/21/pro ... sel-vecht/
Daelea
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daelea »

Ze worden op hun wenken bediend (als ze nog even kunnen wachten): gisteren is er een nieuwbericht verschenen op de website van RRReis https://www.rrreis.nl/een-nieuwe-inrich ... ember-2020.

Vanaf 15 november staat de dienstregeling online. Opvallend dat er nog altijd gesproken wordt van de frequentieverhogingen, zoals elke 5 minuten een bus op C3 in de spits en elk half uur een bus op de 108. We zullen het over drie weken wel zien...
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 401 Hoofddorp - Bennebroek
sirvinniei
Berichten: 2755
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Daarnaast rijden er fors meer bussen tussen Apeldoorn en Zwolle.
Voor zover ik het in het vervoerplan zag valt dit reuze mee

o, en vraagRRReis wordt reserveerRRReis
Ik heb geen onderschrift
BrengMe
Berichten: 1998
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

sirvinniei schreef: do 22 okt 2020, 14:05o, en vraagRRReis wordt reserveerRRReis
Net wanneer je denkt dat ze niet nog slechtere namen kunnen bedenken, komen ze hiermee...
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt
cassie127
Berichten: 4582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Het kan altijd nog erger.... Ze hadden het ook RRReserveerRRReis kunnen noemen :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3672
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Maak er dan RRReserveeRRReis van. :mrgreen:
SuperGhost
Berichten: 3434
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Als ze consequent waren geweest met die rare R'en was het RRReseRRRveeRRRRRReis geweest. Het kon dus erger :lol:
sirvinniei
Berichten: 2755
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

En als Keolis dan concessie Waterbus Rotterdam-Drechtsteden zou winnen kunnen ze meteen doorgaan met veeRRReis :lol:
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

BrengMe schreef: do 22 okt 2020, 15:29
sirvinniei schreef: do 22 okt 2020, 14:05o, en vraagRRReis wordt reserveerRRReis
Net wanneer je denkt dat ze niet nog slechtere namen kunnen bedenken, komen ze hiermee...
Nietszeggende namen vooral ja...

@SuperGhost: consequent zijn ze niet, immers is er ook niet een concessie RRRijn-Waal op de markt gezet :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8080
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Of BeRRRkel-Dinkel :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

BrengMe schreef: do 22 okt 2020, 15:29
sirvinniei schreef: do 22 okt 2020, 14:05o, en vraagRRReis wordt reserveerRRReis
Net wanneer je denkt dat ze niet nog slechtere namen kunnen bedenken, komen ze hiermee...
EeRRRlijk gezegd vind ik reserveerRRReis net iets minder slecht dan vraagRRReis. Bij reserveerRRReis is tenminste duidelijk dat je de rit moet reserveren, bij vraagRRReis is onduidelijk wat bedoeld wordt.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
BrengMe
Berichten: 1998
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

vraagRRReis rijdt alleen als er vraag naar is. Zo moeilijk is dat toch niet om uit te leggen en te onthouden? Of denk ik er nu te specialistisch over na?
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

De gemiddelde persoon gaat ervan uit dat een bus überhaupt alleen rijdt als er vraag naar is, "want anders is het zonde van onze belastingcenten". :mrgreen:
Dat je expliciet om de bus moet vragen (en hoe dan?) is uit de naam niet af te leiden. Bij reserveerRRReis ("O, ik moet voor de bus reserveren?") is dat in mijn ogen duidelijker.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Littlebusdriver
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Littlebusdriver »

Wat was er mis met de naam belbus?
cassie127
Berichten: 4582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Alles moest natuurlijk op RRReis eindigen. Daarnaast is het woord 'belbus' eigenlijk al achterhaald. Want als je hem ook online kan boeken slaat het nergens op om belbus te gebruiken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
SuperGhost
Berichten: 3434
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Littlebusdriver schreef: do 22 okt 2020, 17:46 Wat was er mis met de naam belbus?
Dat is zooooooo 2000 :lol:
DrechtBlub
Berichten: 1135
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door DrechtBlub »

TelefooneeRRReis?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 916
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Op station Zwolle zijn de laadpalen inmiddels geplaatst. Daarnaast zijn er in Gelderland op verschillende plekken al nieuwe palen voor de halte borden zichtbaar. Wel jammer dat het oude model qua borden weer terugkomt, vond de huidige variant in Gelderland vele malen mooier en overzichtelijker.
MichOV
Berichten: 141
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Zou dat kostengerelateerde keuze zijn dat men heeft gekozen voor het oude model borden?
teun
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door teun »

Bevinden de laadpalen zich bij de haltes of op een buffer?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast