OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Materieelaanschaf in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Stadsbus »

dylanwild94 schreef:De Lijn heeft ook een grote bestelling bij vdl neergelegd. Voor 6 elektrische bussen. :')

Via vtn.
Volgens dit linkje zijn het zelfs zeven volledig elektrische bussen :o :shock:
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15905
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Er is een tweede vervoerder gevonden die treinen Class 230 D-Train wil inzetten.
Eerder was al bekend geworden dat West Midlands Trains deze treinen, die zijn gevormd uit oude metro's type D Stock van de London Underground, vanaf december gaat inzetten op de lijn Bletchey - Bedford en vandaag werd bekend dat KeolisAmey vanaf 2019 een aantal van deze treinen gaat inzetten op landelijke lijnen in het noorden van Wales, waar ze met name treinen Class 150 en 153 zullen vervangen.
Bron: Railway Gazette
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Mdk
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Mdk »

Die renders zien er weinig professioneel uit, dat kan ik volgensmij ook nog wel als ik een paar dagen de tijd heb. Laten we voor de reizigers hopen dat er wat meer aandacht aan de techniek besteed is.

Ik heb ook ooit een video van Geoff Marshall gezien over oude Underground treinen waar dieseltreinen van gemaakt werden, zijn dat deze of is dat weer een ander project?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15905
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Het zijn inderdaad die treinen / metro's. :Y
Ik hoop wel dat de stoelen iets comfortabeler worden dan hoe ze op de foto lijken.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44368
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

De Lijn heeft een grote bestelling gedaan bij VDL Roeselare:
Het Vlaamse personenvervoersbedrijf De Lijn heeft een bestelling van 146 bussen bij VDL Bus & Coach geplaatst. De order bestaat uit 3 verschillende typen, namelijk 7 Citea’s SLF-120 Electric, 84 Citea’s SLE-120 Hybrid en 55 gelede Citea’s SLFA-180 in dieseluitvoering. VDL gaat met deze order voor het eerst elektrische bussen leveren aan De Lijn. De 84 hybride bussen zijn een vervolgorder op de 66 Citea’s SLE Hybrid die in oktober 2017 besteld zijn. De bussen worden in de eerste helft van 2019 geleverd.
http://www.vdlbuscoach.com/News/News-Li ... oersb.aspx

Volgens diverse media zullen het de laatste dieselbussen zijn die VDL zal bouwen in Roeselare, in 2019 wil men alleen nog maar elektrische bussen bouwen.

Daarnaast heeft Van Hool tegelijkertijd een order voor 36 hybride City-bussen ontvangen.
Rame à l'approche
Michael 1988
Berichten: 2240
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Michael 1988 »

Staat een paar berichten hier boven ook al vermeld.
Durashift
Berichten: 4566
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Durashift »

^^^ alleen is dat bericht (mij) onduidelijk. De quote spreekt slechts over elektrische bussen.

Suus vertelt het volledige verhaal, vind ik. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44368
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Na 7 elektrische midibussen bij Solaris, 110 hybride standaardbussen bij Volvo, 25 elektrische gelede bussen bij Solaris en 5 elektrische standaardbussen doet de MIVB nu ook een bestelling de deur uit voor 141 hybride gelede bussen van Iveco: http://www.stib-mivb.be/article.html?l= ... 7c2cca8b26

Dat houdt in dat tussen 1 januari 2018 en 31 december 2019 nu 288 nieuwe bussen worden afgeleverd bij de MIVB, waarvan de 7 elektrische midibussen nu al in dienst zijn.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15905
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

KeolisAmey heeft voor de nieuwe Wales & Borders concessie elektrische treinen bij Stadler besteld:
In et filmpje zijn alleen de FLIRTs te zien, maar er zijn ook tram-trains besteld voor enkele lijnen rond Cardiff.
De volledige bestelling staat te lezen in dit artikel.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Visgraatmodel
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Visgraatmodel »

Is er een bepaalde reden waarom front-treinontwerpen van het Europese vasteland nauwelijks overwaaien naar de Britten/Schotten? 'I mean', stadstrein of regionale trein: het front lijkt allemaal zo robuust. Waarom een apart VK-ontwerpen hebben terwijl je ook het standaard Flirt 3-front kan gebruiken? Of kom ik nu in de buurt van botsveiligheidregels?
Voormalig hardcore OV-know-it-all, werkte in de wereld van de vliegtuigen tot Corona verscheen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44368
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Britse treinen hebben een totaal ander profiel van vrije ruimte. Smaller, lager en hogere perrons.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15905
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Vandaag is de eerste elektrische standaardbus van Brussel gepresenteerd:
https://www.bruzz.be/videoreeks/dinsdag ... e-bus-voor

Het is een bus van Bluebus en vanaf 1 oktober gaat hij rijden op lijn 13. In de loop van oktober volgen nog 5 bussen.

Het front van de bussen is anders dan we tot nu toe gewend zijn, maar ik vind het zeker niet lelijk. :)
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15905
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

In het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste twee gereviseerde stellen Class 442 in (test)dienst gekomen bij South Western Railway en uiteraard heeft Geoff er al een filmpje over gemaakt:
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15905
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

De eerste treinen van CAF zijn in dienst gekomen bij Northern (Arriva Rail North).
De bestelling bestaat uit 2- en 3-delige dieseltreinen Class 195 en 3- en 4-delige elektrische treinen Class 331.
Bron: Railway Gazette.

De komst van deze treinen zorgt ervoor dat de Pacers aan de kant kunnen worden gezet.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Nitein-Repart
Berichten: 2959
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Britse treinen hebben een totaal ander profiel van vrije ruimte. Smaller, lager en hogere perrons.
Maar Britse Dieseltreinen zou je in principe, als je de beveiligingsapparatuur in de treinen aanpast kunnen inzetten in Europa aangezien het Britse omgrenzingsprofiel wel past in het Europese omgrenzingsprofiel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Post
Berichten: 621
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Post »

En dan moeten de mensen maar in de treinen springen?
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13422
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Aking »

Ze kunnen er vast voor heel veel geld plankjes aanhangen :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44368
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Een overzichtsartikel van de treinen aangeboden voor de HS2-aanbesteding in Groot-Brittannië: https://railcolornews.com/2019/07/11/uk ... e-designs/
Rame à l'approche
Cas
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Cas »

Waarbij het natuurlijk wel de vraag is of die hele HS2 nog wel doorgaat, aangezien er veel weerstand tegen is en ik dus verwacht dat ie snel opgeofferd zal worden tijdens de campagne bij nieuwe verkiezingen.
請勿靠近車門
Jultar
Berichten: 313
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Jultar »

Lijkt mij sterk, aangezien de eerste werkzaamheden al begonnen zijn. Hooguit dat de volgende delen geen doorgang vinden, maar het eerste stuk nu nog annuleren zou een miljardenstrop betekenen, terwijl de lijn hoognodig is.
PHS
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door PHS »

De Britse discussie over HS2 gaat niet zozeer over de vraag of een nieuwe lijn tussen Londen, Birmingham en verder nodig is, maar of het een goede besteding van publieke middelen is. Er zijn behoorlijk wat investeringen nodig in het Britse spoorwegnet, met name in de regio's buiten het rijke zuid-oosten van Engeland. Dan voelt het voor veel Britten niet goed dat 'Londen' er een supersnelle en luxe treinverbinding bij krijgt, terwijl zij met stokoude dieseltreintjes over een half vervallen spoorlijn moeten rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15905
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Ik vind de ontwerpen van Siemens en Talgo het mooist, maar eigenlijk hebben alle ontwerpen wel iets. :)
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6143
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Wachter Busreisen (onderaannemer van MBS in Vorarlberg) blijkt in de afgelopen twee jaar een of beide Integro's vervangen te hebben door een of twee Setra's uit de LE Business-serie, gezien vlak na aankomst in Gargellen. Foto's van zijn aanwinst volgen in het reisverslag, dat medio augustus verschijnt.
12-3-2020: Trein 2.666 km, Bus 87 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 6330
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Ik zag op vakantie ook een nieuwe bus. :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 7537
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door trolly »

Ik zag een vage bushalte ergens tussen niks en nergens, maar daar ga ik demense hier natuurlijk niet mee lastigvallen 8-)
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten