Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Er is een tweede vervoerder gevonden die treinen Class 230 D-Train wil inzetten.
Eerder was al bekend geworden dat West Midlands Trains deze treinen, die zijn gevormd uit oude metro's type D Stock van de London Underground, vanaf december gaat inzetten op de lijn Bletchey - Bedford en vandaag werd bekend dat KeolisAmey vanaf 2019 een aantal van deze treinen gaat inzetten op landelijke lijnen in het noorden van Wales, waar ze met name treinen Class 150 en 153 zullen vervangen.
Bron: Railway Gazette
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Die renders zien er weinig professioneel uit, dat kan ik volgensmij ook nog wel als ik een paar dagen de tijd heb. Laten we voor de reizigers hopen dat er wat meer aandacht aan de techniek besteed is.
Ik heb ook ooit een video van Geoff Marshall gezien over oude Underground treinen waar dieseltreinen van gemaakt werden, zijn dat deze of is dat weer een ander project?
De Lijn heeft een grote bestelling gedaan bij VDL Roeselare:
Het Vlaamse personenvervoersbedrijf De Lijn heeft een bestelling van 146 bussen bij VDL Bus & Coach geplaatst. De order bestaat uit 3 verschillende typen, namelijk 7 Citea’s SLF-120 Electric, 84 Citea’s SLE-120 Hybrid en 55 gelede Citea’s SLFA-180 in dieseluitvoering. VDL gaat met deze order voor het eerst elektrische bussen leveren aan De Lijn. De 84 hybride bussen zijn een vervolgorder op de 66 Citea’s SLE Hybrid die in oktober 2017 besteld zijn. De bussen worden in de eerste helft van 2019 geleverd.
Volgens diverse media zullen het de laatste dieselbussen zijn die VDL zal bouwen in Roeselare, in 2019 wil men alleen nog maar elektrische bussen bouwen.
Daarnaast heeft Van Hool tegelijkertijd een order voor 36 hybride City-bussen ontvangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Na 7 elektrische midibussen bij Solaris, 110 hybride standaardbussen bij Volvo, 25 elektrische gelede bussen bij Solaris en 5 elektrische standaardbussen doet de MIVB nu ook een bestelling de deur uit voor 141 hybride gelede bussen van Iveco: http://www.stib-mivb.be/article.html?l= ... 7c2cca8b26
Dat houdt in dat tussen 1 januari 2018 en 31 december 2019 nu 288 nieuwe bussen worden afgeleverd bij de MIVB, waarvan de 7 elektrische midibussen nu al in dienst zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KeolisAmey heeft voor de nieuwe Wales & Borders concessie elektrische treinen bij Stadler besteld:
In et filmpje zijn alleen de FLIRTs te zien, maar er zijn ook tram-trains besteld voor enkele lijnen rond Cardiff.
De volledige bestelling staat te lezen in dit artikel.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Is er een bepaalde reden waarom front-treinontwerpen van het Europese vasteland nauwelijks overwaaien naar de Britten/Schotten? 'I mean', stadstrein of regionale trein: het front lijkt allemaal zo robuust. Waarom een apart VK-ontwerpen hebben terwijl je ook het standaard Flirt 3-front kan gebruiken? Of kom ik nu in de buurt van botsveiligheidregels?
In het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste twee gereviseerde stellen Class 442 in (test)dienst gekomen bij South Western Railway en uiteraard heeft Geoff er al een filmpje over gemaakt:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
De eerste treinen van CAF zijn in dienst gekomen bij Northern (Arriva Rail North).
De bestelling bestaat uit 2- en 3-delige dieseltreinen Class 195 en 3- en 4-delige elektrische treinen Class 331.
Bron: Railway Gazette.
De komst van deze treinen zorgt ervoor dat de Pacers aan de kant kunnen worden gezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus schreef:Britse treinen hebben een totaal ander profiel van vrije ruimte. Smaller, lager en hogere perrons.
Maar Britse Dieseltreinen zou je in principe, als je de beveiligingsapparatuur in de treinen aanpast kunnen inzetten in Europa aangezien het Britse omgrenzingsprofiel wel past in het Europese omgrenzingsprofiel.
Waarbij het natuurlijk wel de vraag is of die hele HS2 nog wel doorgaat, aangezien er veel weerstand tegen is en ik dus verwacht dat ie snel opgeofferd zal worden tijdens de campagne bij nieuwe verkiezingen.
Lijkt mij sterk, aangezien de eerste werkzaamheden al begonnen zijn. Hooguit dat de volgende delen geen doorgang vinden, maar het eerste stuk nu nog annuleren zou een miljardenstrop betekenen, terwijl de lijn hoognodig is.
De Britse discussie over HS2 gaat niet zozeer over de vraag of een nieuwe lijn tussen Londen, Birmingham en verder nodig is, maar of het een goede besteding van publieke middelen is. Er zijn behoorlijk wat investeringen nodig in het Britse spoorwegnet, met name in de regio's buiten het rijke zuid-oosten van Engeland. Dan voelt het voor veel Britten niet goed dat 'Londen' er een supersnelle en luxe treinverbinding bij krijgt, terwijl zij met stokoude dieseltreintjes over een half vervallen spoorlijn moeten rijden.
Wachter Busreisen (onderaannemer van MBS in Vorarlberg) blijkt in de afgelopen twee jaar een of beide Integro's vervangen te hebben door een of twee Setra's uit de LE Business-serie, gezien vlak na aankomst in Gargellen. Foto's van zijn aanwinst volgen in het reisverslag, dat medio augustus verschijnt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022