Volgens dit linkje zijn het zelfs zeven volledig elektrische bussen :odylanwild94 schreef:De Lijn heeft ook een grote bestelling bij vdl neergelegd. Voor 6 elektrische bussen. :')
Via vtn.
Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Er is een tweede vervoerder gevonden die treinen Class 230 D-Train wil inzetten.
Eerder was al bekend geworden dat West Midlands Trains deze treinen, die zijn gevormd uit oude metro's type D Stock van de London Underground, vanaf december gaat inzetten op de lijn Bletchey - Bedford en vandaag werd bekend dat KeolisAmey vanaf 2019 een aantal van deze treinen gaat inzetten op landelijke lijnen in het noorden van Wales, waar ze met name treinen Class 150 en 153 zullen vervangen.
Bron: Railway Gazette
Eerder was al bekend geworden dat West Midlands Trains deze treinen, die zijn gevormd uit oude metro's type D Stock van de London Underground, vanaf december gaat inzetten op de lijn Bletchey - Bedford en vandaag werd bekend dat KeolisAmey vanaf 2019 een aantal van deze treinen gaat inzetten op landelijke lijnen in het noorden van Wales, waar ze met name treinen Class 150 en 153 zullen vervangen.
Bron: Railway Gazette
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Die renders zien er weinig professioneel uit, dat kan ik volgensmij ook nog wel als ik een paar dagen de tijd heb. Laten we voor de reizigers hopen dat er wat meer aandacht aan de techniek besteed is.
Ik heb ook ooit een video van Geoff Marshall gezien over oude Underground treinen waar dieseltreinen van gemaakt werden, zijn dat deze of is dat weer een ander project?
Ik heb ook ooit een video van Geoff Marshall gezien over oude Underground treinen waar dieseltreinen van gemaakt werden, zijn dat deze of is dat weer een ander project?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het zijn inderdaad die treinen / metro's. :Y
Ik hoop wel dat de stoelen iets comfortabeler worden dan hoe ze op de foto lijken.
Ik hoop wel dat de stoelen iets comfortabeler worden dan hoe ze op de foto lijken.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De Lijn heeft een grote bestelling gedaan bij VDL Roeselare:
Volgens diverse media zullen het de laatste dieselbussen zijn die VDL zal bouwen in Roeselare, in 2019 wil men alleen nog maar elektrische bussen bouwen.
Daarnaast heeft Van Hool tegelijkertijd een order voor 36 hybride City-bussen ontvangen.
http://www.vdlbuscoach.com/News/News-Li ... oersb.aspxHet Vlaamse personenvervoersbedrijf De Lijn heeft een bestelling van 146 bussen bij VDL Bus & Coach geplaatst. De order bestaat uit 3 verschillende typen, namelijk 7 Citea’s SLF-120 Electric, 84 Citea’s SLE-120 Hybrid en 55 gelede Citea’s SLFA-180 in dieseluitvoering. VDL gaat met deze order voor het eerst elektrische bussen leveren aan De Lijn. De 84 hybride bussen zijn een vervolgorder op de 66 Citea’s SLE Hybrid die in oktober 2017 besteld zijn. De bussen worden in de eerste helft van 2019 geleverd.
Volgens diverse media zullen het de laatste dieselbussen zijn die VDL zal bouwen in Roeselare, in 2019 wil men alleen nog maar elektrische bussen bouwen.
Daarnaast heeft Van Hool tegelijkertijd een order voor 36 hybride City-bussen ontvangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Staat een paar berichten hier boven ook al vermeld.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
^^^ alleen is dat bericht (mij) onduidelijk. De quote spreekt slechts over elektrische bussen.
Suus vertelt het volledige verhaal, vind ik. :pos:
Suus vertelt het volledige verhaal, vind ik. :pos:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Na 7 elektrische midibussen bij Solaris, 110 hybride standaardbussen bij Volvo, 25 elektrische gelede bussen bij Solaris en 5 elektrische standaardbussen doet de MIVB nu ook een bestelling de deur uit voor 141 hybride gelede bussen van Iveco: http://www.stib-mivb.be/article.html?l= ... 7c2cca8b26
Dat houdt in dat tussen 1 januari 2018 en 31 december 2019 nu 288 nieuwe bussen worden afgeleverd bij de MIVB, waarvan de 7 elektrische midibussen nu al in dienst zijn.
Dat houdt in dat tussen 1 januari 2018 en 31 december 2019 nu 288 nieuwe bussen worden afgeleverd bij de MIVB, waarvan de 7 elektrische midibussen nu al in dienst zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
KeolisAmey heeft voor de nieuwe Wales & Borders concessie elektrische treinen bij Stadler besteld:
De volledige bestelling staat te lezen in dit artikel.
In et filmpje zijn alleen de FLIRTs te zien, maar er zijn ook tram-trains besteld voor enkele lijnen rond Cardiff.
De volledige bestelling staat te lezen in dit artikel.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Visgraatmodel
- Berichten: 630
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Is er een bepaalde reden waarom front-treinontwerpen van het Europese vasteland nauwelijks overwaaien naar de Britten/Schotten? 'I mean', stadstrein of regionale trein: het front lijkt allemaal zo robuust. Waarom een apart VK-ontwerpen hebben terwijl je ook het standaard Flirt 3-front kan gebruiken? Of kom ik nu in de buurt van botsveiligheidregels?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Britse treinen hebben een totaal ander profiel van vrije ruimte. Smaller, lager en hogere perrons.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vandaag is de eerste elektrische standaardbus van Brussel gepresenteerd:
https://www.bruzz.be/videoreeks/dinsdag ... e-bus-voor
Het is een bus van Bluebus en vanaf 1 oktober gaat hij rijden op lijn 13. In de loop van oktober volgen nog 5 bussen.
Het front van de bussen is anders dan we tot nu toe gewend zijn, maar ik vind het zeker niet lelijk. :)
https://www.bruzz.be/videoreeks/dinsdag ... e-bus-voor
Het is een bus van Bluebus en vanaf 1 oktober gaat hij rijden op lijn 13. In de loop van oktober volgen nog 5 bussen.
Het front van de bussen is anders dan we tot nu toe gewend zijn, maar ik vind het zeker niet lelijk. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste twee gereviseerde stellen Class 442 in (test)dienst gekomen bij South Western Railway en uiteraard heeft Geoff er al een filmpje over gemaakt:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De eerste treinen van CAF zijn in dienst gekomen bij Northern (Arriva Rail North).
De bestelling bestaat uit 2- en 3-delige dieseltreinen Class 195 en 3- en 4-delige elektrische treinen Class 331.
Bron: Railway Gazette.
De komst van deze treinen zorgt ervoor dat de Pacers aan de kant kunnen worden gezet.
De bestelling bestaat uit 2- en 3-delige dieseltreinen Class 195 en 3- en 4-delige elektrische treinen Class 331.
Bron: Railway Gazette.
De komst van deze treinen zorgt ervoor dat de Pacers aan de kant kunnen worden gezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar Britse Dieseltreinen zou je in principe, als je de beveiligingsapparatuur in de treinen aanpast kunnen inzetten in Europa aangezien het Britse omgrenzingsprofiel wel past in het Europese omgrenzingsprofiel.Suus schreef:Britse treinen hebben een totaal ander profiel van vrije ruimte. Smaller, lager en hogere perrons.
-
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En dan moeten de mensen maar in de treinen springen?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ze kunnen er vast voor heel veel geld plankjes aanhangen :Y
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Een overzichtsartikel van de treinen aangeboden voor de HS2-aanbesteding in Groot-Brittannië: https://railcolornews.com/2019/07/11/uk ... e-designs/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Waarbij het natuurlijk wel de vraag is of die hele HS2 nog wel doorgaat, aangezien er veel weerstand tegen is en ik dus verwacht dat ie snel opgeofferd zal worden tijdens de campagne bij nieuwe verkiezingen.
請勿靠近車門
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Lijkt mij sterk, aangezien de eerste werkzaamheden al begonnen zijn. Hooguit dat de volgende delen geen doorgang vinden, maar het eerste stuk nu nog annuleren zou een miljardenstrop betekenen, terwijl de lijn hoognodig is.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De Britse discussie over HS2 gaat niet zozeer over de vraag of een nieuwe lijn tussen Londen, Birmingham en verder nodig is, maar of het een goede besteding van publieke middelen is. Er zijn behoorlijk wat investeringen nodig in het Britse spoorwegnet, met name in de regio's buiten het rijke zuid-oosten van Engeland. Dan voelt het voor veel Britten niet goed dat 'Londen' er een supersnelle en luxe treinverbinding bij krijgt, terwijl zij met stokoude dieseltreintjes over een half vervallen spoorlijn moeten rijden.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik vind de ontwerpen van Siemens en Talgo het mooist, maar eigenlijk hebben alle ontwerpen wel iets. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Wachter Busreisen (onderaannemer van MBS in Vorarlberg) blijkt in de afgelopen twee jaar een of beide Integro's vervangen te hebben door een of twee Setra's uit de LE Business-serie, gezien vlak na aankomst in Gargellen. Foto's van zijn aanwinst volgen in het reisverslag, dat medio augustus verschijnt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik zag op vakantie ook een nieuwe bus. :Y
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik zag een vage bushalte ergens tussen niks en nergens, maar daar ga ik demense hier natuurlijk niet mee lastigvallen
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten