Tramvervoer is hoogwaardiger dan busvervoer. Zodra de huidig geplande tramlijn af is, kunnen mensen uit de richting Driebergen-Zeist naar Vaartsche Rijn reizen en dan met de tram, en kan driebergen-zeist dus een sprinterstation worden. VR moet dan een IC station worden. Bij VR komen de spoorlijnen uit de richting Geldermalsen, Ede en Veenendaal bij elkaar (nou ja veenendaal al verder oostelijk natuurlijk), daardoor hebben reizigers uit ál die richtingen dus wat aan een IC stop bij VR. Uiteraard hoeven niet álle ICs er te stoppen, 2 per uur per richting is voldoende.Zugführer schreef:En tegelijkertijd wil je de IC stop in Driebergen-Zeist afschaffen, terwijl daar nu hetzelfde gebeurt als in Bilthoven? Overstappen op een rechtstreekse bus naar de Uithof, omdat je dan niet meer via Utrecht hoeft te reizen. Lijn 71 en 72 zijn volgens mij allebei ongeveer even populair door deze overstapmogelijkheid en zouden volgens mij prima vertramd kunnen worden, mits er ook goede aansluitingen in Bilthoven en Driebergen-Zeist op de trein zijn. Dat kost alleen geld en dat is er maar beperkt.
Of ik heb het afschaffen van de IC stop in Driebergen-Zeist verkeerd onthouden?
Sprinterreizigers kunnen alsnog naar Db en dan met de bus.