math1985 schreef:Ik reis door naar Capelsebrug. Hier probeer ik saldo op mijn chipknip te laden. Dit mislukt in eerste instantie, omdat ik, ondanks de uitgebreide waarschuwing je kaart vooral in het bakje te laten leggen tot de transactie klaar is, mijn kaart te vroeg weg haal: nadat ik mijn (niet ov-)chipkaart uit de automaat haal en de betaling akkoord is, duurt het nog zo'n 10 seconden voor het saldo op mijn kaart staat. Ik krijg een keurig bonnetje waarop staat dat ik mijn geld bij het Verkoop- en Informatiepunt terug kan vragen.[/b]
Vandaag bij het Verkoop- en Informatiepunt geweest. Na een hoop papierwerk van de baliemedewerker werd de 5 euro op mijn pas bijgestort. Op mijn RET-chipkaart wel te verstaan, niet om mijn studenten-chipkaart. En het zou 2,50 euro kosten om het over te boeken van de ene naar de andere kaart. Nu zit ik dus met ongeveer 7 euro op mijn kaart die ik ten eerste niet nodig heb (nadat mijn oplaadpoging was mislukt heb ik opnieuw opgeladen, voor ongeveer het bedrag dat ik nodig had), en ten tweede de komende tijd niet kan gebruiken omdat ik geen 40% (of 50%?) korting krijg als ik reis op de RET-kaart in plaats van de Studenten-kaart.
Erg rare gang van zaken dit. Als je een televisie koopt en je betaling mislukt, word je toch ook niet gecompenseerd met een tweede televisie?
Ook op dit station is geen personeel. De tweede keer lukt het wel. Ik reis op saldo (1,03 euro) terug naar Alexander. Ik ga proberen dit geld terug te vragen, net als de 5 euro dit ik nooit ontvangen heb.
De servicebalie wilde de 1,03 euro niet teruggeven, hierover volgt een klacht naar de RET en de IB-groep (ik vermoed dat laatstgenoemde mijn contractpartner is omtrent de ov-studentenkaart?). Het gaat hier dus om geld dat ik uit moest geven om te reizen in de periode dat ik nog geen ov-chipkaart had, de poortjes gesloten waren, en ik niet aan een ov-chipkaart kon komen.