Kiezen ze ook voor VDL of MAN of wie weet Scania met natuurlijk euro6 motor :pos:
Vind Zuid-Holland mooi qua kleur en Frysland + Noord-Brabant dus hoe kleurrijk zal Limburg worden :D

Heeft de NS die info dan wel aan Arriva gegeven?Statler Rail schreef:Wat gaan de ontwikkelingen toch snel in dit dossier: aan het begin van de week leek het nog alsof de concessie Limburg definitief naar Arriva zou gaan. Er verschenen zelfs artikelen met die strekking en in dit forum buitelden mensen over elkaar heen dat Veolia kansloos was omdat zij een ongeldig bod had gedaan. Maarrrrr... nu het ACM-rapport concludeert dat de NS bij de aanbesteding Veolia heeft benadeeld lijkt heraanbesteding alsnog waarschijnlijk te worden!
Veolia heeft bij de rechter dankzij het ACM-rapport nu juist een sterke zaak: zij zijn benadeeld door NS. Daar heeft Veolia eerder al tijdens de aanbestedingsprocedure bij de provincie Limburg over geklaagd, maar die klachten werden afgewezen. Je zou nu kunnen concluderen dat de provincie ten onrechte niet heeft ingegrepen en de aanbesteding mede daardoor niet eerlijk verlopen is. Dan kan je als rechter volgens mij daar maar één conclusie aan verbinden: het gunningsbesluit vernietigen, zodat de hele aanbesteding overnieuw moet.
Kortom: Arriva kan zich maar beter niet te rijk rekenen. It ain't over until the fat lady sings.
Ik vermoed van niet. Maar wat Statler Rail al zegt Veolia maakt nu een goede kans bij de rechter nu dit rapport naar buiten is gebracht. Ik denk dat Arriva dit ook beseft en daarom maar terughoudend is.The Greyhound schreef:Heeft de NS die info dan wel aan Arriva gegeven?
Ik hoorde juist weer op het RTL Nieuws dat de bod van Veolia om te blijven niet haalbaar was te laag en dat de vervoerder op de 2de plek zijn kans kreeg en dat is dus Arriva, die juist nu op plaats 1 staat en beter bod heeft dan Veolia.datm schreef:Ik vermoed van niet. Maar wat Statler Rail al zegt Veolia maakt nu een goede kans bij de rechter nu dit rapport naar buiten is gebracht. Ik denk dat Arriva dit ook beseft en daarom maar terughoudend is.The Greyhound schreef:Heeft de NS die info dan wel aan Arriva gegeven?
Denk het ook en nu heeft Arriva WEL geleed nodig dus kijken wat ze gaan inzetten voor lijn 41 en 120.Jasper073 schreef:Ik ben heel benieuwd welke bus type Arriva in Limburg gaat laten rijden en in welke kleur :)
Kiezen ze ook voor VDL of MAN of wie weet Scania met natuurlijk euro6 motor :pos:
Vind Zuid-Holland mooi qua kleur en Frysland + Noord-Brabant dus hoe kleurrijk zal Limburg worden :D
Gewoon wat Citea's en een paar Volvo's voor lijn 50Berk-24 schreef:Reken maar op dat Citea's het grootste gedeelte van het vervoer van Limburg gaan verzorgen. In Friesland, Zuid-Holland en Brabant rijden ze namelijk ook in grote getalen onder de vlag van Arriva.
Arriva heeft wel een absurde hekel aan geleed materieel dus weet het zo net nog niet.OmniLezer schreef:Denk het ook en nu heeft Arriva WEL geleed nodig dus kijken wat ze gaan inzetten voor lijn 41 en 120.Jasper073 schreef:Ik ben heel benieuwd welke bus type Arriva in Limburg gaat laten rijden en in welke kleur :)
Kiezen ze ook voor VDL of MAN of wie weet Scania met natuurlijk euro6 motor :pos:
Vind Zuid-Holland mooi qua kleur en Frysland + Noord-Brabant dus hoe kleurrijk zal Limburg worden :D
Voor de stadsdienst in Maastricht zou ik het niet weten, voor de andere steden verwacht ik geen stadscitea's omdat er voor Den Bosch geen vervolgorder komt.OmniLezer schreef:Gewoon wat Citea's en een paar Volvo's voor lijn 50Berk-24 schreef:Reken maar op dat Citea's het grootste gedeelte van het vervoer van Limburg gaan verzorgen. In Friesland, Zuid-Holland en Brabant rijden ze namelijk ook in grote getalen onder de vlag van Arriva.
Zeker voor de treinen verwacht ik een huisstijl die erg op de DB lijkt.Jasper073 schreef: Vind Zuid-Holland mooi qua kleur en Frysland + Noord-Brabant dus hoe kleurrijk zal Limburg worden :D
Volgens onze Wiki rijdt er in Limburg geen lijn 120. :?OmniLezer schreef:Denk het ook en nu heeft Arriva WEL geleed nodig dus kijken wat ze gaan inzetten voor lijn 41 en 120.Jasper073 schreef:Ik ben heel benieuwd welke bus type Arriva in Limburg gaat laten rijden en in welke kleur :)
Kiezen ze ook voor VDL of MAN of wie weet Scania met natuurlijk euro6 motor :pos:
Vind Zuid-Holland mooi qua kleur en Frysland + Noord-Brabant dus hoe kleurrijk zal Limburg worden :D
In dit geval was het gewoon on topic, dus geen probleem.Sorry voor de zijsprong.
Waarom moet de aanbesteding opnieuw nu het gunnigsbesluit vernietigd is? Kan het handelen van NS/Abellio de provincie aangerekend worden? Arriva is op de zelfde manier benadeeld als Veolia. Bovendien geeft Veolia een bod gedaan dat niet eens beoordeeld is omdat het boven het maximum zat. Als ik de provincie was zou ik het bezwaar afwijzen omdat het bod te hoog was. Dan kan de rechter eerst oordelen of dat terecht was.Statler Rail schreef:Wat gaan de ontwikkelingen toch snel in dit dossier: aan het begin van de week leek het nog alsof de concessie Limburg definitief naar Arriva zou gaan. Er verschenen zelfs artikelen met die strekking en in dit forum buitelden mensen over elkaar heen dat Veolia kansloos was omdat zij een ongeldig bod had gedaan. Maarrrrr... nu het ACM-rapport concludeert dat de NS bij de aanbesteding Veolia heeft benadeeld lijkt heraanbesteding alsnog waarschijnlijk te worden!
Veolia heeft bij de rechter dankzij het ACM-rapport nu juist een sterke zaak: zij zijn benadeeld door NS. Daar heeft Veolia eerder al tijdens de aanbestedingsprocedure bij de provincie Limburg over geklaagd, maar die klachten werden afgewezen. Je zou nu kunnen concluderen dat de provincie ten onrechte niet heeft ingegrepen en de aanbesteding mede daardoor niet eerlijk verlopen is. Dan kan je als rechter volgens mij daar maar één conclusie aan verbinden: het gunningsbesluit vernietigen, zodat de hele aanbesteding overnieuw moet.
Kortom: Arriva kan zich maar beter niet te rijk rekenen. It ain't over until the fat lady sings.
Een concessie periode vindt ik lang, de eerste jaren verlies maken kan best maar aan het eind van de concessie moet er toch zwarte cijfers worden geschreven. Anders was het geen goede investering.deadlock schreef:Wat vind jij niet lang? Want het is bij techbedrijven heel normaal om een decennium geen winst te maken bijvoorbeeld.Post schreef:Lijkt me logisch dat de winst centraal staat bij een bedrijf. Een bedrijf dat geen winst maakt bestaat meestal niet lang. Tenzij er een aandeelhouder is die er geld in blijft storten, maar die zijn redelijk zeldzaam.
Een bedrijf dat een nieuw concept op de markt zet zal de eerste jaren met zwaar verlies draaien, maar geld kunnen blijven lenen omdat investeerders in dat concept geloven. (Facebook, Tesla, Uber).Post schreef:Een concessie periode vindt ik lang, de eerste jaren verlies maken kan best maar aan het eind van de concessie moet er toch zwarte cijfers worden geschreven. Anders was het geen goede investering.deadlock schreef:Wat vind jij niet lang? Want het is bij techbedrijven heel normaal om een decennium geen winst te maken bijvoorbeeld.Post schreef:Lijkt me logisch dat de winst centraal staat bij een bedrijf. Een bedrijf dat geen winst maakt bestaat meestal niet lang. Tenzij er een aandeelhouder is die er geld in blijft storten, maar die zijn redelijk zeldzaam.
Waarom eigenlijk zo'n hekel aan geleed materieel?Mr-W schreef: Arriva heeft wel een absurde hekel aan geleed materieel dus weet het zo net nog niet.
De kosten voor aanschaf en onderhoud is erg hoog en daarnaast rijden deze bussen minder zuinig als de 12 meter bussen. En het is ook zo dat geleed materieel voornamelijk nodig is in de drukkere uren en in de rustige uren staan ze veelal op de stalling stof te happen.Ezra schreef: Waarom eigenlijk zo'n hekel aan geleed materieel?
Arriva mag als open accesvervoerder naar Luik rijden, maar mogen dan in Visé en Liege Bressoux geen reizigers oppikken. Europese regelgeving gaat boven Belgische regelgeving.Berk-24 schreef:Dus Arriva mag alleen tot Visé rijden van de Belgische overheden.Bee schreef:De verbinding Maastricht - Liège mag de NMBS dan wel niet opleveren, maar zullen ze op dit moment niet uit handen geven. De federale politiek in Brussel zal er nog wel voor te paaien zijn (die heeft het wel een beetje gehad met de NMBS), maar het wordt gezien als een gevaarlijk precedent voor de intrede van concurrentie waar de vakbonden en de NMBS tegen zijn. Het zou een gevaarlijk precedent kunnen scheppen voor politici die ontevreden zijn met de prestaties van de NMBS. Het is niet voor niets dat de NMBS stug naar de mislukkingen in het VK wijst zodra het om aanbestedingen gaat.
Oh, en als je denkt: maar commercieel klinkt het toch aantrekkelijk. Forget it. De spoorwegen in België zijn een politiek systeem en de top beheerst dat spel als geen ander. Arriva en de provincie Limburg beheersen dat spelletje niet. Bijna niemand in Nederland trouwens.
Ik zie trouwens verder, in het begin van het topic de dorpen die niet meer bedient hoeven worden toch al met een buurtbus, belbus of taxibus bedient worden meestal. Dus voor veel plaatsen is er toch geen sprake van een echte achteruitgang.
In de kop van Limburg hou je alleen nog lijn 83 over. Bediening van Siebengewald blijft me een raadsel, stond volgens mij niet op de lijst om geen vaste verbinding te geven, al blijft het voor dat dorp zeer lastig in te plannen.
De busverbinding met Maaseik kan worden vergeten aangezien Roosteren niet meer verplicht is bedient te worden, of zou wellicht een buurtbus Susteren-Maaseik mogelijk zijn. Lijn 70 gaat waarschijnlijk alleen nog tussen Sittard en Nieuwstad rijden waardoor de verbinding tussen Nieuwstad en Roermond/Eindhoven een stuk slechter wordt, jammer.
Daarom laten ze al het geleed door onderaannemers rijden met als grote vriend van Arriva; TCRdatm schreef:De kosten voor aanschaf en onderhoud is erg hoog en daarnaast rijden deze bussen minder zuinig als de 12 meter bussen. En het is ook zo dat geleed materieel voornamelijk nodig is in de drukkere uren en in de rustige uren staan ze veelal op de stalling stof te happen.Ezra schreef: Waarom eigenlijk zo'n hekel aan geleed materieel?
Laat de NMBS maar mooi tot Visé rijden en Arriva een dienst Maastricht-Mt Randwijck-Eijsden-Visé-Liège (zonder stop in Bressoux) exploiteren. Eens kijken wat dat oplevert.Vinny schreef:Arriva mag als open accesvervoerder naar Luik rijden, maar mogen dan in Visé en Liege Bressoux geen reizigers oppikken. Europese regelgeving gaat boven Belgische regelgeving.Berk-24 schreef:Dus Arriva mag alleen tot Visé rijden van de Belgische overheden.Bee schreef:De verbinding Maastricht - Liège mag de NMBS dan wel niet opleveren, maar zullen ze op dit moment niet uit handen geven. De federale politiek in Brussel zal er nog wel voor te paaien zijn (die heeft het wel een beetje gehad met de NMBS), maar het wordt gezien als een gevaarlijk precedent voor de intrede van concurrentie waar de vakbonden en de NMBS tegen zijn. Het zou een gevaarlijk precedent kunnen scheppen voor politici die ontevreden zijn met de prestaties van de NMBS. Het is niet voor niets dat de NMBS stug naar de mislukkingen in het VK wijst zodra het om aanbestedingen gaat.
Oh, en als je denkt: maar commercieel klinkt het toch aantrekkelijk. Forget it. De spoorwegen in België zijn een politiek systeem en de top beheerst dat spel als geen ander. Arriva en de provincie Limburg beheersen dat spelletje niet. Bijna niemand in Nederland trouwens.
Ik zie trouwens verder, in het begin van het topic de dorpen die niet meer bedient hoeven worden toch al met een buurtbus, belbus of taxibus bedient worden meestal. Dus voor veel plaatsen is er toch geen sprake van een echte achteruitgang.
In de kop van Limburg hou je alleen nog lijn 83 over. Bediening van Siebengewald blijft me een raadsel, stond volgens mij niet op de lijst om geen vaste verbinding te geven, al blijft het voor dat dorp zeer lastig in te plannen.
De busverbinding met Maaseik kan worden vergeten aangezien Roosteren niet meer verplicht is bedient te worden, of zou wellicht een buurtbus Susteren-Maaseik mogelijk zijn. Lijn 70 gaat waarschijnlijk alleen nog tussen Sittard en Nieuwstad rijden waardoor de verbinding tussen Nieuwstad en Roermond/Eindhoven een stuk slechter wordt, jammer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten