JWM schreef:Capelsebrug staat er gewoon tussen.
Je hebt gelijk. Ik had alleen gelet op de zin "waarbij lijn C zal rijden tussen Vijfsluizen en Kralingse Zoom" in het berich van MarkNL en ik had niet goed naar het (niet logisch geordende) lijstje stations gekeken.
henk1234 schreef:Meltrain schreef:Omdat het lijn C is en niet A of B.
Serieuzer antwoord: die lijnen zijn bedoeld om reizigers van en naar een P+R te brengen. Doorrijden naar Capelsebrug had me nog wel logisch geleken, maar ik vermoed niet dat de P+R op Oudejaarsnacht veel reizigers zal trekken.
Juist wel lijkt me, zeker omdat mensen vanbuiten de stad dan daar hun auto kunnen parkeren en dan met de metro verder kunnen.
Ik zie nu dat er een woord is weggevallen: ik bedoelde P+R Alexander.
Daar ligt inderdaad een P+R terrain, maar die is hoogstens handig voor reizigers uit de richting Gouda.
Op Kralingse Zoom is er een grotere P+R die bovendien uit meerdere richtingen (Gouda en Dordrecht) goed bereikbaar is. De combinatie van de extra kosten voor doorrijden naar Alexander en de vermoedelijk voldoende capaciteit hebben waarschijnlijk tot dit besluit geleid.
Suus schreef:In dit geval is het jammer dat iets te strak wordt vastgehouden aan de lijnvoering inderdaad, Vijfsluizen - Alexander zou ook nog logisch zijn, aangezien ook bij Alexander een groot P+R-terrein ligt. Waarom er op Coolhaven en Voorschoterlaan wordt gestopt is mij dan weer niet helemaal duidelijk.
Ik vermoed om de bewoners uit de omgeving van deze stations ook de gelegenheid te geven met de metro te gaan. Hetzelfde zal wel voor Maashaven gelden (al heb je daar ook nog de Maassilo natuurlijk waar ook wel een feest zal zijn).
BusFreakRotterdam schreef:RET heft zojuist de dienstregeling vanaf 11 December online geplaatst.
Weinig schokkends wel wat wijzigingen;
- Lijn 44 krijgt in de ochtendspits een 5 minuten dienstregeling met enkele verkorte ritten Zuidplein->Dijkzigt.
- Lijn 74 gaat over de Waalhaven
O.Z. rijden, pakt ook de halte Rietdijk mee.
- Lijn 79 krijgt extra ritten in de ochtendspits
- Lijn 283 krijgt begin- en eindpunt bij Zuidplein!
- Lijn 601 krijgt extra haltes en op zaterdagen eerder rijden
- Lijn 602 krijgt extra haltes, er wordt niet meer gereden naar Smitshoek, haltes Rijsdijk + Binnenbaan vervallen heen en terug en
halte kerkstraat vervalt op de terugweg.
Naast de wijzigingen van lijn 84, 183 en 184 dan.
Lijn 79 krijgt trouwens ook op zondag (en vermoedelijk dan ook op zaterdag) een halfuursdienst.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.