Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef:
waldo79 schreef:Als ik het zo bekijk heb jij het goed getroffen met je arbeidsvoorwaarden
Mwoh, is volgens zeggen vooral een vorm van compensatie voor het hebben van een 40-urige werkweek dat ik zoveel verlof heb.
Hopelijk niemand jaloersmakend: 25 verlofdagen, 14 ADV-dagen en 1 extra dag sinds ik 5 jaar in dienst ben. Valt niet mee om op te krijgen: dit jaar wel alle ADV opgemaakt maar nou heb ik weer een week normaal verlof over.
Vast een organisatie met 36-urige contracten 8-)
Zou me gelukkig prijzen, maar ik werk met plezier 40 uur per week als flexwerker, maar daar komt geen extra ADV voor terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Sommige flexwerkers krijgen wel ADV/ATV, dat hangt heel erg af van de CAO waarmee de inlener werkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

@waldo79: Nope, mijn contract is gewoon voor 40 uur. Maarja, een sector met schaarste en val ook buiten de CAO. Dat scheelt allicht hoewel veel van de secundaire voorwaarden wel gewoon uit de CAO overgenomen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Ik zal maar niet zeggen dat ik ruim 21 vakantiedagen en 23 'adv-dagen' heb...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Ik werk 4 dagen in de week (4x 9 uur) maar regelmatig een dagje extra, dat levert ook veel extra vakantiedagen op.
Hainje

Bericht door Hainje »

Verzaakt de splitspolitie haar taak nu zo erg, of is dit nieuw beleid? Heb dat topic niet tot in detail gevolgd namelijk.
Aking

Bericht door Aking »

Lees eerst dat topik even dan (A)
Chrysa

Bericht door Chrysa »

En dan noemen mensen mij lui. :')
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Verzaakt de splitspolitie haar taak nu zo erg, of is dit nieuw beleid? Heb dat topic niet tot in detail gevolgd namelijk.
Dit schijnt nieuw beleid te zijn.

Maar op het mededelingen gedeelte van dit forum heb ik er nog niets over gelezen van de kant van het beheer. De discussie hierover laait zo af en toe flink op. Maar het beheer houd zich hierover angstvallig stil.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Mag ik dan even kwijt dat ik normaal zo'n 16 uur in de week gemiddeld vrijwilligerswerk doe.

En dat ik de afgelopen week 24 uur vrijwilligerswerk gedaan heb :wink: .
Aking

Bericht door Aking »

Pas je wel op dat je niet overspannen raakt? :')
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik ben nu bezig met de eerste van mijn laatste vier geplande treinreisjes dit jaar. Ik ga gewoon voor de vierde keer op rij weer nét niet de 5000 km aantikken, zelfs niet na de vliegende start steeds in januari :')
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Aking

Bericht door Aking »

Dan doe je nog een extra reisje :Y
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef: Maar het beheer houd zich hierover angstvallig stil.
In het betreffende topic staat gewoon te lezen dat ze niet meer splitsen. Niks angstvallige stilte dus.

Anyway, ik heb nu lekker 2,5 weken vakantie *O*
En blandning av sött och salt.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Zeker weten doe ik het niet, maar de 5000 kilometer haal ik denk ik wel dit jaar. Komt vooral doordat ik volgende week een reisje Rotterdam->Wien->Basel->Rotterdam ga doen, dat tikt wel lekker aan. Zijn de 1e klassen van de ICE, EC en Railjet een beetje te doen?
Aking

Bericht door Aking »

Ik speel een beetje vals natuurlijk, maar moet de 5000km ook wel halen dit jaar :')
henk1234 schreef:Zijn de 1e klassen van de ICE, EC en Railjet een beetje te doen?
ICE hangt een beetje van het type ICE af, maar vooral de ICE3 is prima, evenals de RailJet. "EC" is zo niet heel veel zinnigs over te zeggen, hangt redelijk af van het type rijtuigen en dus welke trein/verbinding specifiek
Laatst gewijzigd door Aking op vr 23 dec 2016, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik houd de kilometers niet bij, ik teken alleen elk jaar op een kaart mijn internationale treinreizen in.

Ik schat zo in dat ik dit jaar zo'n 4500 kilometer heb afgelegd in TGV's en aan TGV verwante treinen (Thalys), waarvan ongeveer de helft in de eerste klas. Heeft mij nog een gouden statuut opgeleverd bij Thalys, maar ik schat zo in dat ik volgend jaar weer wordt teruggezet :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Pas je wel op dat je niet overspannen raakt? :')
Dat doe ik niet :wink: . Volgende week hoef ik alleen de donderdag en de vrijdag te werken.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Aking schreef:
henk1234 schreef:Zijn de 1e klassen van de ICE, EC en Railjet een beetje te doen?
ICE hangt een beetje van het type ICE af, maar vooral de ICE3 is prima, evenals de RailJet. "EC" is zo niet heel veel zinnigs over te zeggen, hangt redelijk af van het type rijtuigen en dus welke trein/verbinding specifiek
Betreft EC 117, 26/12 18:17 MUENCHEN HBF -> 19:59 SALZBURG HBF.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

EuroCity 117 rijdt met gemoderniseerde rijtuigen van DB. Ben van die eerste klasse geen grote fan, de leren stoelen zijn knoerthard in vergelijking met het oude pluche.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Ik houd de kilometers niet bij, ik teken alleen elk jaar op een kaart mijn internationale treinreizen in.

Ik schat zo in dat ik dit jaar zo'n 4500 kilometer heb afgelegd in TGV's en aan TGV verwante treinen (Thalys), waarvan ongeveer de helft in de eerste klas. Heeft mij nog een gouden statuut opgeleverd bij Thalys, maar ik schat zo in dat ik volgend jaar weer wordt teruggezet :)
Doe ik ook niet, alleen de grotere reizen gok ik. Dat van volgende week is al ruim 2800 kilometer, tel daar twee keer Zeeland<->Maastricht bij op en je komt al een heel eind.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik houd de kilometers niet bij, ik teken alleen elk jaar op een kaart mijn internationale treinreizen in.

Maak je dan minder of geen gebruik van de TGV of aan verwante treinen?
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:EuroCity 117 rijdt met gemoderniseerde rijtuigen van DB. Ben van die eerste klasse geen grote fan, de leren stoelen zijn knoerthard in vergelijking met het oude pluche.
Is de tweede klasse beter dan of is het nog niet zó erg?
Aking

Bericht door Aking »

Gerenoveerd betekent bij de schpoorweeghen maar al te vaak ellende inderdaad... :|

Overigens nog een kleine tip: van veel treinen in Europa zoals de hierboven genoemde EC 117 heeft Vagonweb.cz de treinsamenstelling, mocht het je interesseren :wink:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

henk1234 schreef:
Suus schreef:EuroCity 117 rijdt met gemoderniseerde rijtuigen van DB. Ben van die eerste klasse geen grote fan, de leren stoelen zijn knoerthard in vergelijking met het oude pluche.
Is de tweede klasse beter dan of is het nog niet zó erg?
Je zit ook eerste klas voor de rust ;-)

Je hebt geluk, er zit ook een 1e klas rijtuig met open opstelling in de trein, die willen soms nog wel eens niet gereviseerd zijn. Als dat zo is zou ik zeker daar gaan zitten :-)
Plaats reactie