Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
waldo79 schreef:Als ik het zo bekijk heb jij het goed getroffen met je arbeidsvoorwaarden
Mwoh, is volgens zeggen vooral een vorm van compensatie voor het hebben van een 40-urige werkweek dat ik zoveel verlof heb.
Hopelijk niemand jaloersmakend: 25 verlofdagen, 14 ADV-dagen en 1 extra dag sinds ik 5 jaar in dienst ben. Valt niet mee om op te krijgen: dit jaar wel alle ADV opgemaakt maar nou heb ik weer een week normaal verlof over.
Vast een organisatie met 36-urige contracten
Zou me gelukkig prijzen, maar ik werk met plezier 40 uur per week als flexwerker, maar daar komt geen extra ADV voor terug.
@waldo79: Nope, mijn contract is gewoon voor 40 uur. Maarja, een sector met schaarste en val ook buiten de CAO. Dat scheelt allicht hoewel veel van de secundaire voorwaarden wel gewoon uit de CAO overgenomen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hainje schreef:Verzaakt de splitspolitie haar taak nu zo erg, of is dit nieuw beleid? Heb dat topic niet tot in detail gevolgd namelijk.
Dit schijnt nieuw beleid te zijn.
Maar op het mededelingen gedeelte van dit forum heb ik er nog niets over gelezen van de kant van het beheer. De discussie hierover laait zo af en toe flink op. Maar het beheer houd zich hierover angstvallig stil.
Ik ben nu bezig met de eerste van mijn laatste vier geplande treinreisjes dit jaar. Ik ga gewoon voor de vierde keer op rij weer nét niet de 5000 km aantikken, zelfs niet na de vliegende start steeds in januari :')
Zeker weten doe ik het niet, maar de 5000 kilometer haal ik denk ik wel dit jaar. Komt vooral doordat ik volgende week een reisje Rotterdam->Wien->Basel->Rotterdam ga doen, dat tikt wel lekker aan. Zijn de 1e klassen van de ICE, EC en Railjet een beetje te doen?
Ik speel een beetje vals natuurlijk, maar moet de 5000km ook wel halen dit jaar :')
henk1234 schreef:Zijn de 1e klassen van de ICE, EC en Railjet een beetje te doen?
ICE hangt een beetje van het type ICE af, maar vooral de ICE3 is prima, evenals de RailJet. "EC" is zo niet heel veel zinnigs over te zeggen, hangt redelijk af van het type rijtuigen en dus welke trein/verbinding specifiek
Laatst gewijzigd door Aking op vr 23 dec 2016, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik houd de kilometers niet bij, ik teken alleen elk jaar op een kaart mijn internationale treinreizen in.
Ik schat zo in dat ik dit jaar zo'n 4500 kilometer heb afgelegd in TGV's en aan TGV verwante treinen (Thalys), waarvan ongeveer de helft in de eerste klas. Heeft mij nog een gouden statuut opgeleverd bij Thalys, maar ik schat zo in dat ik volgend jaar weer wordt teruggezet :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henk1234 schreef:Zijn de 1e klassen van de ICE, EC en Railjet een beetje te doen?
ICE hangt een beetje van het type ICE af, maar vooral de ICE3 is prima, evenals de RailJet. "EC" is zo niet heel veel zinnigs over te zeggen, hangt redelijk af van het type rijtuigen en dus welke trein/verbinding specifiek
EuroCity 117 rijdt met gemoderniseerde rijtuigen van DB. Ben van die eerste klasse geen grote fan, de leren stoelen zijn knoerthard in vergelijking met het oude pluche.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:Ik houd de kilometers niet bij, ik teken alleen elk jaar op een kaart mijn internationale treinreizen in.
Ik schat zo in dat ik dit jaar zo'n 4500 kilometer heb afgelegd in TGV's en aan TGV verwante treinen (Thalys), waarvan ongeveer de helft in de eerste klas. Heeft mij nog een gouden statuut opgeleverd bij Thalys, maar ik schat zo in dat ik volgend jaar weer wordt teruggezet :)
Doe ik ook niet, alleen de grotere reizen gok ik. Dat van volgende week is al ruim 2800 kilometer, tel daar twee keer Zeeland<->Maastricht bij op en je komt al een heel eind.
Suus schreef:Ik houd de kilometers niet bij, ik teken alleen elk jaar op een kaart mijn internationale treinreizen in.
Ik schat zo in dat ik dit jaar zo'n 4500 kilometer heb afgelegd in TGV's en aan TGV verwante treinen (Thalys), waarvan ongeveer de helft in de eerste klas. Heeft mij nog een gouden statuut opgeleverd bij Thalys, maar ik schat zo in dat ik volgend jaar weer wordt teruggezet :)
Maak je dan minder of geen gebruik van de TGV of aan verwante treinen?
Suus schreef:EuroCity 117 rijdt met gemoderniseerde rijtuigen van DB. Ben van die eerste klasse geen grote fan, de leren stoelen zijn knoerthard in vergelijking met het oude pluche.
Is de tweede klasse beter dan of is het nog niet zó erg?
Gerenoveerd betekent bij de schpoorweeghen maar al te vaak ellende inderdaad...
Overigens nog een kleine tip: van veel treinen in Europa zoals de hierboven genoemde EC 117 heeft Vagonweb.cz de treinsamenstelling, mocht het je interesseren
Suus schreef:EuroCity 117 rijdt met gemoderniseerde rijtuigen van DB. Ben van die eerste klasse geen grote fan, de leren stoelen zijn knoerthard in vergelijking met het oude pluche.
Is de tweede klasse beter dan of is het nog niet zó erg?
Je zit ook eerste klas voor de rust ;-)
Je hebt geluk, er zit ook een 1e klas rijtuig met open opstelling in de trein, die willen soms nog wel eens niet gereviseerd zijn. Als dat zo is zou ik zeker daar gaan zitten :-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.