Is er ook een bron van dit nieuwsbericht?cassie127 schreef:Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Dienstregeling 2017
- ODRAIL
- Berichten: 16027
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Dienstregeling 2017
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Dat wisten we al...Mikos schreef:Klopt, vanaf 28 december stromen er in die serie 20 nieuwe stellen in.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 213
- Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15
Re: Dienstregeling 2017
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.6783210KM46 schreef:Is er ook een bron van dit nieuwsbericht?cassie127 schreef:Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
- ODRAIL
- Berichten: 16027
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Dienstregeling 2017
Bedankt
.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Dienstregeling 2017
Dat is hierboven volgens mij al een aantal naar boven gekomencassie127 schreef:Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Maar het betreft iig 20 stellen voor de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie].
-
- Berichten: 862
- Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13
Re: Dienstregeling 2017
De sprinter Apeldoorn - Almelo die nog nauwelijks doorrijdt naar Enschede kan naar mijn idee beter een kwartier schuiven. Dan ontstaan betere aansluitingen in Deventer en wordt de reistijd tussen Holten/Rijssen en Enschede/Hengelo veel korter. Misschien iets voor volgend jaar als er ook spitstreinen gaan rijden van Syntus tussen Enschede en Zwolle.
Apeldoorn :04 > Deventer :19:/:20 (achter IC naar Roosendaal) > Almelo :51
Almelo :09 > Deventer :40/:41 (voor de IC uit Roosendaal) > Apeldoorn :56
De trein kan dan in Almelo precies op het keerspoor van de trein uit Hardenberg die op dat moment niet bezet is.
Apeldoorn :04 > Deventer :19:/:20 (achter IC naar Roosendaal) > Almelo :51
Almelo :09 > Deventer :40/:41 (voor de IC uit Roosendaal) > Apeldoorn :56
De trein kan dan in Almelo precies op het keerspoor van de trein uit Hardenberg die op dat moment niet bezet is.
-
- Berichten: 5900
- Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51
Re: Dienstregeling 2017
Hoe gaan de spitsdiensten van Syntus er precies uit zien?
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2017
Dan moet ie wel met diesel gaan rijden, want dat spoor heeft geen bovenleiding.visgraat schreef:De trein kan dan in Almelo precies op het keerspoor van de trein uit Hardenberg die op dat moment niet bezet is.
-
- Berichten: 5710
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Dienstregeling 2017
Je krijgt dan wel veel slechtere aansluitingen op de IC Enschede-Amersfoort. Dan zou ik liever een sprinter Zwolle-Zutphen zien die in Deventer aansluiting heeft op de sprinter Almelo-Apeldoorn. Voordeel is dat je meteen de stops in Olst en Wijhe van de IC kunt schrappen, en je kunt stations als Zwolle Zuid, Deventer Noord en Deventer Zuid openen.
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Daarmee help je de veelgebruikte knoop in Wierden ook In 2 richtingen om zeep. Daar ga je geen vrienden mee maken bij de reiziger.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9518
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Ja dat klopt, maar voor Apeldoorn Osseveld (en Twello) hoef je het niet te doen. De bus sluit in Apeldoorn ook aan op de IC vanuit Amersfoort.dennistd schreef:Je krijgt dan wel veel slechtere aansluitingen op de IC Enschede-Amersfoort.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 862
- Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13
Re: Dienstregeling 2017
En je hebt overdag vaak nog een derde of zelfs vierde intercity per uur.
De aansluiting in Wierden is nu aantrekkelijk, omdat in Deventer geen goede aansluiting geboden kan worden. De grootste groep voor die overstaprelatie is namelijk Rijssen - Zwolle. Dat zou je dan omdraaien door weer in Deventer aan te sluiten.
De overstap Holten/Rijssen - Hengelo/Enschede van 18 minuten en op de sprinter zelfs 23 minuten lijkt vervelender.
De sprinter kan inderdaad niet op het keerspoor in Almelo. Dan moet er gerangeerd worden en/of in tegenrichting gestopt worden.
De aansluiting in Wierden is nu aantrekkelijk, omdat in Deventer geen goede aansluiting geboden kan worden. De grootste groep voor die overstaprelatie is namelijk Rijssen - Zwolle. Dat zou je dan omdraaien door weer in Deventer aan te sluiten.
De overstap Holten/Rijssen - Hengelo/Enschede van 18 minuten en op de sprinter zelfs 23 minuten lijkt vervelender.
De sprinter kan inderdaad niet op het keerspoor in Almelo. Dan moet er gerangeerd worden en/of in tegenrichting gestopt worden.
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Buiten de spitsuren is de vervoersvraag tussen Holten/Rijssen en Hengelo/Enschede echter minimaal. Dus nu ga je op verschillende plaatsen treinen wijzigen voor een nauwelijks bestaand probleem.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- ODRAIL
- Berichten: 16027
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Dienstregeling 2017
Er had ook wel iets gedaan mogen worden aan de overstap van de trein Soest -> Baarn / Baarn -> Amersfoort. Deze is nu 29 minuten :? .
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40643
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Volgens mij loop je nog een jaar achter KM46. De [serie=Sprinter|2017|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] is in drgl2017 verschoven en de [serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] niet waarmee de overstap versneld is. Naar Hilversum is hij nu wel langer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ODRAIL
- Berichten: 16027
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Dienstregeling 2017
Ik heb het over de aansluiting richting Amersfoort. Niet naar Hilversum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40643
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Goed lezen dan, ik ook. De lengte van de overstaps is in deze dienstregeling gewisseld en Amersfoort heeft nu de snelle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Vinny
- Berichten: 13834
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Dienstregeling 2017
Het is me in de gauwigheid ontgaan, maar er rijden klaarblijkelijk intercitytreinen van Schiphol met als eindbestemming Duivendrecht. Vermoedelijk keren die dan te Diemen-Zuid. Wat is daar het praktisch nut van?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 8487
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dienstregeling 2017
Die rijden alleen in de late uurtjes en zondags. Waarom is me niet duidelijk.
-
- Berichten: 5900
- Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51
Re: Dienstregeling 2017
Een veredelde rangeerbeweging omdat er op Schiphol niet gekeerd kan worden en men geen luchtvervoer naar Flevoland op zondag wil aanbieden.
-
- Berichten: 8487
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dienstregeling 2017
Weer wat geleerd 
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Dienstregeling 2017
En doorkoppelen aan bijvoorbeeld de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] was geen optie (evt ivm het rijden van dubbele stellen) ?
- Vinny
- Berichten: 13834
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Dienstregeling 2017
Dat had daarnet niet gekund want de trein reed met DD-AR mat., en de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met VIRM en die moet natuurlijk tegenwoordig gesplitst worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Dienstregeling 2017
Nu snap ik je even niet...Vinny schreef:Dat had daarnet niet gekund want de trein reed met DD-AR mat., en de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met VIRM en die moet natuurlijk tegenwoordig gesplitst worden.
Zowel de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] als [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]([serie=Intercity|2017|Eindhoven - Venlo13500[/serie]) zijn gepland met VIRM
- Vinny
- Berichten: 13834
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Dienstregeling 2017
Ja, dat was dan een afwijkende materieelinzet. Dacht dat al...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten