Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16027
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

cassie127 schreef:Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Is er ook een bron van dit nieuwsbericht?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5909
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Mikos »

Mikos schreef:Klopt, vanaf 28 december stromen er in die serie 20 nieuwe stellen in.
Dat wisten we al... :wink:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
WALUIGI96
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door WALUIGI96 »

KM46 schreef:
cassie127 schreef:Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Is er ook een bron van dit nieuwsbericht?
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.6783210
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16027
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

Bedankt :wink: .
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

cassie127 schreef:Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Dat is hierboven volgens mij al een aantal naar boven gekomen :wink: .

Maar het betreft iig 20 stellen voor de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie].
visgraat
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door visgraat »

De sprinter Apeldoorn - Almelo die nog nauwelijks doorrijdt naar Enschede kan naar mijn idee beter een kwartier schuiven. Dan ontstaan betere aansluitingen in Deventer en wordt de reistijd tussen Holten/Rijssen en Enschede/Hengelo veel korter. Misschien iets voor volgend jaar als er ook spitstreinen gaan rijden van Syntus tussen Enschede en Zwolle.
Apeldoorn :04 > Deventer :19:/:20 (achter IC naar Roosendaal) > Almelo :51
Almelo :09 > Deventer :40/:41 (voor de IC uit Roosendaal) > Apeldoorn :56
De trein kan dan in Almelo precies op het keerspoor van de trein uit Hardenberg die op dat moment niet bezet is.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Hoe gaan de spitsdiensten van Syntus er precies uit zien?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13759
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

visgraat schreef:De trein kan dan in Almelo precies op het keerspoor van de trein uit Hardenberg die op dat moment niet bezet is.
Dan moet ie wel met diesel gaan rijden, want dat spoor heeft geen bovenleiding.
dennistd
Berichten: 5710
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door dennistd »

Je krijgt dan wel veel slechtere aansluitingen op de IC Enschede-Amersfoort. Dan zou ik liever een sprinter Zwolle-Zutphen zien die in Deventer aansluiting heeft op de sprinter Almelo-Apeldoorn. Voordeel is dat je meteen de stops in Olst en Wijhe van de IC kunt schrappen, en je kunt stations als Zwolle Zuid, Deventer Noord en Deventer Zuid openen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5909
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Mikos »

Daarmee help je de veelgebruikte knoop in Wierden ook In 2 richtingen om zeep. Daar ga je geen vrienden mee maken bij de reiziger.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9518
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door regenmaker »

dennistd schreef:Je krijgt dan wel veel slechtere aansluitingen op de IC Enschede-Amersfoort.
Ja dat klopt, maar voor Apeldoorn Osseveld (en Twello) hoef je het niet te doen. De bus sluit in Apeldoorn ook aan op de IC vanuit Amersfoort.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
visgraat
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door visgraat »

En je hebt overdag vaak nog een derde of zelfs vierde intercity per uur.

De aansluiting in Wierden is nu aantrekkelijk, omdat in Deventer geen goede aansluiting geboden kan worden. De grootste groep voor die overstaprelatie is namelijk Rijssen - Zwolle. Dat zou je dan omdraaien door weer in Deventer aan te sluiten.

De overstap Holten/Rijssen - Hengelo/Enschede van 18 minuten en op de sprinter zelfs 23 minuten lijkt vervelender.

De sprinter kan inderdaad niet op het keerspoor in Almelo. Dan moet er gerangeerd worden en/of in tegenrichting gestopt worden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5909
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Mikos »

Buiten de spitsuren is de vervoersvraag tussen Holten/Rijssen en Hengelo/Enschede echter minimaal. Dus nu ga je op verschillende plaatsen treinen wijzigen voor een nauwelijks bestaand probleem.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16027
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

Er had ook wel iets gedaan mogen worden aan de overstap van de trein Soest -> Baarn / Baarn -> Amersfoort. Deze is nu 29 minuten :? .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40643
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Volgens mij loop je nog een jaar achter KM46. De [serie=Sprinter|2017|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] is in drgl2017 verschoven en de [serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] niet waarmee de overstap versneld is. Naar Hilversum is hij nu wel langer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16027
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

Ik heb het over de aansluiting richting Amersfoort. Niet naar Hilversum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40643
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Goed lezen dan, ik ook. De lengte van de overstaps is in deze dienstregeling gewisseld en Amersfoort heeft nu de snelle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13834
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

Het is me in de gauwigheid ontgaan, maar er rijden klaarblijkelijk intercitytreinen van Schiphol met als eindbestemming Duivendrecht. Vermoedelijk keren die dan te Diemen-Zuid. Wat is daar het praktisch nut van?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 8487
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Die rijden alleen in de late uurtjes en zondags. Waarom is me niet duidelijk.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Een veredelde rangeerbeweging omdat er op Schiphol niet gekeerd kan worden en men geen luchtvervoer naar Flevoland op zondag wil aanbieden.
waldo79
Berichten: 8487
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Weer wat geleerd :wink:
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

En doorkoppelen aan bijvoorbeeld de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] was geen optie (evt ivm het rijden van dubbele stellen) ?
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13834
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

Dat had daarnet niet gekund want de trein reed met DD-AR mat., en de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met VIRM en die moet natuurlijk tegenwoordig gesplitst worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Vinny schreef:Dat had daarnet niet gekund want de trein reed met DD-AR mat., en de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met VIRM en die moet natuurlijk tegenwoordig gesplitst worden.
Nu snap ik je even niet...

Zowel de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] als [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]([serie=Intercity|2017|Eindhoven - Venlo13500[/serie]) zijn gepland met VIRM
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13834
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

Ja, dat was dan een afwijkende materieelinzet. Dacht dat al...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten