Hebben ze inmiddels door hoe het hippe dynamische spoortoewijzingssysteem van Schiphol werkt?
Toen ik daar een aantal maanden geleden kwam was dat nog niet het geval namelijk: ik moest de IC richting Zwolle hebben en werd op het perron inderdaad verwelkomt met "Emsterdem Sentral?"
Dus ik antwoordde "Nee, Zwolle" op die vraag en ging bij het goede spoor staan op de plek waar de 1e klas deuren zouden komen.
Het duurde even, maar toen kwam er een tweede persoon op mij af. Opnieuw kreeg ik de vraag of ik naar Amsterdam Central moest en opnieuw antwoordde ik ontkennend en zei opnieuw dat ik naar Zwolle moest. De trein was inmiddels aangekondigd voor spoor 1 (zoals inderdaad de oorspronkelijke planning was), maar ik stond dus op spoor 2 vanwege het mooie flipperkastsysteem van Schiphol. Dat vond die meneer schijnbaar niet goed en riep mij toe dat ik naar spoor 1 moest gaan en dat ik een heel eind verder moest lopen. Ik heb hem uitgelegd dat de trein op spoor 2 zou komen en dat hier de 1e klas zou komen en dat ik niet van plan was om nou een heel eind weer voor niets te gaan lopen.
Toen kreeg ik iets toegebeten van "zelf weten" en werd nog meerdere malen giftig aangekeken.
Dat gezicht toen hij besefte dat ik keurig langs het juiste spoor op de goede plek voor de 1e klas-ingang stond...

Maar dat was een aantal maanden geleden. Ik hoop dat ze inmiddels het systeem wel door hebben na er maanden te hebben gestaan :)