OmniLezer schreef:Dat R-net slaat wel een beetje door, vinden jullie niet.
Later weet men in Amstelland niet wat normaal lijnennet is.
Is die lijn 368 de vervanger van lijn 168 of blijft lijn 168 nog bestaan naast 368.?
Wat ik begrijp komt er een stadsdienst Amstelveen en maar ook een soort van stadsdienst Hoofddorp. Lijn 168 zal als zodanig niet meer bestaan, als de 368 gaat rijden, lijkt me, maar kan me wel voorstellen dat binnen de stadsdienst Hoofddorp daar wel een vervanging voor komt.
Ik ben met je eens dat je over sommige lijnen kunt redetwisten, wat betreft R-net waardigheid, met name 370-372. Maar goed....laten we zien, hoe dit zich ontwikkelt in de praktijk. Ik heb al een aantal berichten hiervoor een vergelijking gemaakt van de 142 met 170/172 wat betreft de rijtijden. En het bleek dat de 142 (toch een soort R-netachtige lijn) niet veel sneller was, in de stad, ondanks dat er talloze haltes werden overgeslagen. En dat heeft gewoon te maken met het stedelijk gebied, veel kruispunten/verkeerslichten, ander OV dat in de weg rijdt, etc.
Edit: ik ben benieuwd hoe CXX het verdwijnen van 142/241/242/272 in de zogenaamde 170-bundel gaat compenseren, met name in de ochtendspits zijn dit drukke lijnen. Ik denk dat dit alleen kan door in de spits de 370/372 allebei 6 x per uur te laten rijden. 12 gelede bussen per uur zouden dit dan aan moeten kunnen.