Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Michael 1988 »

Meltrain schreef:Zo, nieuwe bussen van maar liefst 4 verschillende fabrikanten voor één concessie. :shock:
Zou dat al eens eerder voorgekomen zijn?

Ja in NZWF:
- Irisbus (Citelis)
- VDL (Citea)
- BYD (K9 voor Schiermonnikoog)
- Mercedes-Benz (Intouro)
- Tribus (buurtbussen)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2075
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door BrengMe »

Kleine correctie: de buurtbussen in NZWF zijn niet geleverd door Tribus, maar door Mercedes. Je komt dan echter nog steeds uit op vier fabrikanten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Michael 1988 »

Sorry klopt. Die Achterhoek busjes waren er maar tijdelijk. Maar 4 fabrikanten was ook de vraag ;).
Wievank
Berichten: 295
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

fred1954 schreef:(...) Ik mengde me in het gesprek en zei dat de Elandsgracht volgend jaar eindpunt wordt, maar hij ontkende dat. (...)
Elandsgracht wordt op z'n vroegst pas het eindpunt als de Noord/Zuidlijn gaat rijden, niet direct in december dus. Ook blijven tot die tijd (de R-net versie van) de 170/172 volledig richting A'dam Centrum rijden i.p.v. 50/50 naar Elandsgracht/Station Zuid.
Zie ook https://www.facebook.com/RoverAmsterdam ... 829950144/
fred1954
Berichten: 3549
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik weet het Wievank, daarom was ik zo verbaasd over het verhaal van die chauffeur.

Edit: kunnen die foto's in bovenstaande facebook link ergens scherper bekeken worden, ben wel benieuwd naar het R-net eind van het jaar.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 09 mar 2017, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quoten van het complete voorgaande bericht is niet nodig.
Wievank
Berichten: 295
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Als ik een betere afbeelding had zou ik die wel linken...
fred1954
Berichten: 3549
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat begrijp ik, ik hoop dat er misschien nog iemand op het forum hier toegang heeft tot deze informatie.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 10 mar 2017, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quoten van het complete voorgaande bericht is niet nodig.
DingeZ
Berichten: 494
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Als ik goed door mijn oogharen kijk zie ik:
300: Haarlem - Vijfhuizen - Hoofddorp - Schiphol - Amstelveen Oranjebaan - Amsterdam Bijlmer
310: Nieuw Vennep - Hoofddorp - Schiphol - Leidseplein
340: Haarlem - Heemstede - Hoofddorp - Aalsmeer Hortensiaplein - Uithoorn - Mijdrecht
342: Schiphol (Plaza - Zuid) - Aalsmeer (N196) - Uithoorn
346: Haarlem - Amsterdam Zuid
356: Haarlem - Schiphol - Amstelveen Ouderkerkerlaan - Amsterdam Bijlmer
368?: Hoofddorp Spaarnwoude Zkh - Schiphol (Zuid - Plaza - Noord) - Amsterdam Zuid
370: Amsterdam CS - Leidseplein - Amstelveen - Uithoorn
372: Amsterdam CS - Leidseplein - Amstelveen - Aalsmeer Hortensiaplein - Kudelstaart

Ik denk geen verassing meer, nadat we meerdere dingen al gezien hebben. Wel de bevestiging dat de hele huidige 170 & 172 R-Net worden.
Remco1989
Berichten: 447
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Ik blijf die 370 alleen apart vinden want dat gaat verwarring brengen met de 370 van arriva
bartjemestrom
Berichten: 1077
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door bartjemestrom »

Dat wordt naar verluid 470 en Rnet
fred1954
Berichten: 3549
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Lijkt me uitgesloten dat gaat gebeuren. R-net in de Randstad is genummerd 3xx. Punt. 4xx lijnnummers zijn gereserveerd voor buurtbussen, bij mijn weten.

Zoals Remco al schreef is nummer 370 al bezet, maar er zijn nog wat nummers er omheen "vacant" : 369, 373, 374.

Verder mis ik eigenlijk de R-net versie van de 171 Aalsmeer - Bijlmer. Dit lijkt me toch bij voorbaat een R-net waardige lijn?
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 11 mar 2017, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorig bericht
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52122
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

R-NET in Zuid-Holland heeft 4xx-nummers, buurtbussen in Zuid-Holland zijn 7xx-nummers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3549
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ja,Suus dat is bekend, maar ik heb het over de nummering hier Noorrd-Holland.

Het lijkt mij totale onlogica, om alle R-net lijnen in Nrd-h een 3xx te geven en dan 1 lijn een 4xx nummer, dat ben je toch wel met me eens?
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 11 mar 2017, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorig bericht
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52122
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Misschien omdat de bus Alphen - Schiphol grotendeels door Zuid-Holland rijdt? :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6598
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Sterker nog die lijn hoort bij de concessie Zuid-Holland -Noord. :Y
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
fred1954
Berichten: 3549
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Suus schreef:Misschien omdat de bus Alphen - Schiphol grotendeels door Zuid-Holland rijdt? :idea:
Jij bedoelt: gelijk oversteken, Zuid-Holland een 3xx nummer, dan Noord-Holland een 4xx nummer? :D :D

Maar alle gekheid, lijn 370 is officieel (nog) geen R net. Het is nog steeds een Qliner. Eind van dit jaar zal het R-net worden. Dan zal het wel een 400 nummer krijgen.
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... jn-alphen/

Edit: ik realiseer me, dat dan waarschijnlijk het nummer 370 vrij komt, dus in principe kan het nummer dan hier door CXX gebruikt worden in december. Dus misschien wordt de 170 inderdaad dan toch de 370.
fred1954
Berichten: 3549
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Overigens reed lijn 370 oorspronkelijk als Interliner van Amsterdam Marnixstraat via Schiphol naar Alphen, in de CXX-tijd. Vandaar dat de lijn waarschijnlijk een 3xx nummer gekregen heeft toentertijd.

O ja, DingeZ, bedankt voor je opsomming van de R-netlijnen.....
fred1954
Berichten: 3549
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

bartjemestrom schreef:Dat wordt naar verluid 470 en Rnet
Ja, ja, ja, het is nog vroeg. Ik snap nu de verwarring......sorry. Bartjemestrom bedoelde natuurlijk dat de 370 > 470 wordt en R-net. Ik maakte op uit zijn bericht dat de 170 > 470 werd, vandaar mijn reactie over de 3xx en 4xx nummers. Het kwartje is gevallen......dames en heren :Y
diederickx
Berichten: 1702
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Als ik het door Wievank gelinkte plaatje goed zie, delen de 370 en 372 (om ze zo maar even te blijven noemen) nog twee haltes ten zuiden van het busstation in Amstelveen. Ik kan de haltenamen niet lezen, maar ik raad dat 372 over de Van der Hooplaan en Beneluxbaan naar Westwijk gaat rijden. Het traject over Keizer Karelweg (zuid), Handweg en Bovenkerkerweg moet dan worden overgenomen door lijn 171 en/of de stadsbus Amstelveen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

Dat R-net slaat wel een beetje door, vinden jullie niet.
Later weet men in Amstelland niet wat normaal lijnennet is.

Is die lijn 368 de vervanger van lijn 168 of blijft lijn 168 nog bestaan naast 368.?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

En wat me het beste lijkt, is dat Zuid-Holland al hun R-netlijnen in de 400 gaat nummeren aangezien lijn 436/437 en 400 al R-net zijn in Zuid-Holland.
Dan vraag ik me af hoe het gaat worden met Connexxionlijn 36 in Haaglanden, want die wordt ook R-net.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
fred1954
Berichten: 3549
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

OmniLezer schreef:Dat R-net slaat wel een beetje door, vinden jullie niet.
Later weet men in Amstelland niet wat normaal lijnennet is.

Is die lijn 368 de vervanger van lijn 168 of blijft lijn 168 nog bestaan naast 368.?
Wat ik begrijp komt er een stadsdienst Amstelveen en maar ook een soort van stadsdienst Hoofddorp. Lijn 168 zal als zodanig niet meer bestaan, als de 368 gaat rijden, lijkt me, maar kan me wel voorstellen dat binnen de stadsdienst Hoofddorp daar wel een vervanging voor komt.

Ik ben met je eens dat je over sommige lijnen kunt redetwisten, wat betreft R-net waardigheid, met name 370-372. Maar goed....laten we zien, hoe dit zich ontwikkelt in de praktijk. Ik heb al een aantal berichten hiervoor een vergelijking gemaakt van de 142 met 170/172 wat betreft de rijtijden. En het bleek dat de 142 (toch een soort R-netachtige lijn) niet veel sneller was, in de stad, ondanks dat er talloze haltes werden overgeslagen. En dat heeft gewoon te maken met het stedelijk gebied, veel kruispunten/verkeerslichten, ander OV dat in de weg rijdt, etc.

Edit: ik ben benieuwd hoe CXX het verdwijnen van 142/241/242/272 in de zogenaamde 170-bundel gaat compenseren, met name in de ochtendspits zijn dit drukke lijnen. Ik denk dat dit alleen kan door in de spits de 370/372 allebei 6 x per uur te laten rijden. 12 gelede bussen per uur zouden dit dan aan moeten kunnen.
Roeland
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

Ik vind het eigenlijk bizar om de 170 te R-netten. Straks als die "snel"tramlijn naar Uithoorn er komt, verliest de 170 toch z'n doorgaande functie?
En rond 2007 had Cnx bedacht om de 170 grotendeels te vervangen door een sneldienst (ik meen met nummer 143), en daar zijn ze toen al na een jaar weer helemaal van afgestapt, vanwege gebleken niet-succes.

Maar wacht even... ik zie nog wel een goede reden om de 170 te R-netten :D : Uithoorn zou een HOV-verbinding met Amsterdam krijgen. Die "snel"tram wordt minstens even langzaam als de huidige busverbinding, dus met die R-net krijgt Uithoorn toch nog z'n iets snellere verbinding met Amsterdam. (rijdt weliswaar niet op rails, maar is wel sneller).
fred1954
Berichten: 3549
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat was lijn 144, Roeland, inderdaad heeft dat avontuur niet lang geduurd. Je moet je wel realiseren dat de nieuwe R-net busverbinding met Uithoorn tot minstens tot 2020, zo niet later, in stand zal moeten blijven. Dan is namelijk de UTH-tramlijn pas af. Er is vorig jaar besloten dat er GEEN parallelle buslijn komt van Uithoorn naar Amsterdam, op het moment dat de UTH-lijn in gebruik wordt genomen. Er komt dan alleen nog een buslijn van Zijdelwaard naar Amstelveen-Busstation.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 11 mar 2017, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht hoef je niet te quoten
Remco1989
Berichten: 447
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Jullie vergeten allemaal lijn 174 die de hele dag gaat rijden en geen R-net wordt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten