Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 25 apr 2018, 15:58
- trolly
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
"Hoe te handelen bij een nucleair incident"
_O-
_O-
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat een dramatisch slecht kaartje zeg.
- trolly
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Niet zo somber, kiddo. Een gegeven paard mag je niet in de bek koekeloeren, en beter één vogel in de hand dan tien in de lucht. Het lijkt wel alsof ze iets doen :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 6083
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, zou een fabrikant die dus beveiligingssoftware levert máár ook compleet materieel kan leveren, daar van zichzelf rekening mee houden??Hainje schreef:(..) Een beetje fabrikant houdt er rekening mee dat er ook andere bouwers op een later tijdstip materieel kan leveren. (..)n-evo schreef:Ik ben benieuwd wat voor rekening Alstom straks presenteert om hún software aan te passen voor die afwijkende CAF-bakken van 2x 60 meter.
Lijkt mij niet, want als diegene het zover als mogelijk gesloten houdt.. biedt dat alleen maar zicht op meer omzet, lijkt mij.
Opdrachtgever zou een dergelijke 'open source' structuur wel moeten afdwingen, lijkt mij.
-
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Uit je reactie maak ik op dat je de hele berichtgeving rondom 120-meter (2x 60-meter) materieel niet gevolgd hebt.Hainje schreef:Is gewoon materieelaanbesteding geweest. Een beetje fabrikant houdt er rekening mee dat er ook andere bouwers op een later tijdstip materieel kan leveren. Dus het zou juist raar zijn als Alstom dit naderhand door gaat berekenen, lijkt mij dat zoiets gewoon meegenomen wordt in de offerte.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, of jij niet. Of is het je ontgaan dat een van de specificaties in de aanbesteding was dat de deurafstanden identiek moeten zijn aan die van de M5?
En natuurlijk zou Alstom een belang hebben bij closed source software. Amsterdam heeft dat belang echter niet, en heeft hopelijk ook zitten opletten bij de aanbesteding van de software en de M7, in de zin dat ze in ieder geval compatibel zijn.
En natuurlijk zou Alstom een belang hebben bij closed source software. Amsterdam heeft dat belang echter niet, en heeft hopelijk ook zitten opletten bij de aanbesteding van de software en de M7, in de zin dat ze in ieder geval compatibel zijn.
- trolly
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik hoor het al: jij verheugt je ook op de raadsenquête over de aanschaf van de M7 ergens rond 2025.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, van die over de M5 heb ik ook zitten smullen.
-
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
@Alain Waar zie je mij beweren dat de deurafstand een probleem zou zijn? Anyway, het is hier gewoon terug te lezen:
Uit de tweede alinea kan je niet anders concluderen dat het huidige systeem dus niet overweg kan met weer een nieuwe lengte metro. Er moet een aanpassing komen en die gaat Amsterdam weer extra geld kosten.
https://www.parool.nl/amsterdam/chaos-b ... ~a4579431/Omdat Alstom ook de beveiliging en besturing van het bestaande metronet voor haar rekening heeft genomen, wil de gemeente dat het bedrijf dit systeem ook installeert op de nieuwe M7. Dat zal vanwege de afwijkende lengte van die metro nog een hele klus worden. De vraag is onder welke voorwaarden Alstom daartoe bereid is.
Volgens wethouder Litjens komt Alstom naar verwachting half mei met een offerte. Daarbij heeft het bedrijf een luxepositie, er zijn geen concurrenten die meedingen. Of dat tot een voor Amsterdam gunstige deal leidt, is de vraag.
Uit de tweede alinea kan je niet anders concluderen dat het huidige systeem dus niet overweg kan met weer een nieuwe lengte metro. Er moet een aanpassing komen en die gaat Amsterdam weer extra geld kosten.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 30 apr 2018, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Op dit forum mag je me gewoon Alargule noemen. En ik zal de verwikkelingen rond de M7 ook kritisch blijven volgen, geen zorgen.
-
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bedankt dat het vrijblijvend is. Net zoals dat ik het nergens over de deurafstand heb gehad, heb ik ook geen zorgen over jou geuit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Jij moet op school echt veel klappen hebben gehad.
-
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Haha nee hoor, nooit last van gehad. :D
-
- Berichten: 245
- Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Och och.. Het leek er toch even op dat Amsterdam eindelijk "metro's kon" maar toen kozen ze voor enkeltjes en nu zijn ze ook nog 's te lang -o-
Wat een triest verhaal eigenlijk van dat beveiligingssysteem. Die metrocomputers draaien inderdaad vast geen Linux dus dan ben je als vervoerder voor de komende decennia slaaf van de fabrikant.. kan je eigenlijk net zo goed een translohr of zo'n ander raar marketingdingetje bestellen
Wat een triest verhaal eigenlijk van dat beveiligingssysteem. Die metrocomputers draaien inderdaad vast geen Linux dus dan ben je als vervoerder voor de komende decennia slaaf van de fabrikant.. kan je eigenlijk net zo goed een translohr of zo'n ander raar marketingdingetje bestellen

We kunnen er niet meer Onderuit
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22815
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk dat de deurafstand gelijk is?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Beschikken de m5/m6 metro's over een pantograaf?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- ArrivaBas
- Berichten: 9524
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
M5/M6 heeft geen pantograaf. Ze kunnen dan ook voorlopig nog niet op lijn 51 rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3549
- Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
- Locatie: Amstelveen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is nog ongeveer 10 maanden vanaf nu, dan kunnen op de “nieuwe” lijn 51 ook metro’s rijden zonder pantograaf.
Gisteren en vandaag ook weer defecten op lijn 51...... :(
http://www.at5.nl/artikelen/181509/opni ... ig-minuten
Gisteren en vandaag ook weer defecten op lijn 51...... :(
http://www.at5.nl/artikelen/181509/opni ... ig-minuten
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is om de optie op perrondeuren nog open te houden. En dat heeft op zijn beurt niet alleen met automatisch rijden te maken, maar ook met de mogelijkheid van aangepaste Europese regelgeving, die dergelijke deuren mogelijk verplicht zou kunnen stellen (ook bij niet-automatische metrosystemen).Meltrain schreef:Waarom is het eigenlijk zo belangrijk dat de deurafstand gelijk is?
- Suus
- Berichten: 52120
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als de bouw van perrondeuren net zo verloopt als in Parijs hoef ik die dingen niet. Station na station van lijn 4 (die wordt geautomatiseerd) veranderd daar voor meer dan anderhalf jaar in een grot... :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Hainje
- Berichten: 13659
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Maar ja, dat is dan ook wel Frankrijk....
...
...
...
Hoewel, de manier waarop alles in Amsterdam wordt geïmplementeerd doet je wel vermoeden dat het een Franse enclave is.
Nee ik snap je zorgen.
...
...
...
Hoewel, de manier waarop alles in Amsterdam wordt geïmplementeerd doet je wel vermoeden dat het een Franse enclave is.
Nee ik snap je zorgen.
-
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Krijg je niet alsnog een probleem met de deuren als je zo'n M7 in dubbeltractie laat rijden? Het eerste treinstel zal sowieso netjes uitlijnen met een M5. Vervolgens krijg je twee extra bestuurderscabine's en koppelstukken. Ik denk niet dat het tweede treinstel dan nog goed aansluit qua deuren, de totale lengte wijkt immers af van een M5.
Kleintjes voor op werkterreinen en in de wasstraat. Geen volwaardige zoals een tram of sneltram. :)rooddolfijn schreef:Beschikken de m5/m6 metro's over een pantograaf?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgens mij had iemand op dit forum daar een even simpele als geniale oplossing voor bedacht: zorg ervoor dat de bestuurderscabine en koppelstukken zo lang zijn dat het tweede treinstel uitlijnt met de deuren, waarbij één deur (ter hoogte van het koppelstuk) gesloten blijft. Je hebt dan dus perrondeuren met 25 deuren nodig (een M5 heeft 24 deuren aan één zijde). Softwarematig kun je die deuren vast laten weten wat voor trein er aan het perron stopt.n-evo schreef:Krijg je niet alsnog een probleem met de deuren als je zo'n M7 in dubbeltractie laat rijden? Het eerste treinstel zal sowieso netjes uitlijnen met een M5. Vervolgens krijg je twee extra bestuurderscabine's en koppelstukken. Ik denk niet dat het tweede treinstel dan nog goed aansluit qua deuren, de totale lengte wijkt immers af van een M5. [...]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten