Dienstregeling 2010
Dienstregeling 2010
Over ongeveer twee maanden veranderd de dienstregeling van de spoorwegen. Een overzicht van de wijzigingen die al bekend zijn, staan op de wiki: Dienstregeling_2010.
Maar, nu ving ik op dat de "verbeterde" dienstregeling van de s9500 inhoudt dat er rondom de spits gaten in de dienstregeling tot wel 45 minuten gaan vallen Als dit waar blijkt, dan mogen ze die verbetering van mij achterwege laten, daar zit natuurlijk niemand op te wachten :?
Maar, nu ving ik op dat de "verbeterde" dienstregeling van de s9500 inhoudt dat er rondom de spits gaten in de dienstregeling tot wel 45 minuten gaan vallen Als dit waar blijkt, dan mogen ze die verbetering van mij achterwege laten, daar zit natuurlijk niemand op te wachten :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2010
De cross platform overstap van de t700 en op de t1700 en vanuit de t500 op de t140 / t1600 zal niet meer geboden worden?* De spooropstelling wordt aangepast, waardoor er in Amersfoort vanuit de NoordOost richting Amsterdam Centraal altijd een cross-platform overstap is. De andere kant op is trappenlopen nog wel noodzakelijk. Knooppunt Amsterdam
Wat krijgen we dan op de Westtak? 2x uur de t5800, 2x de t3900, 2x de t2600 2x de t2100, de Fyra, t9200 en Thalys?De doortrek van de Sprinter (serie 5800) uit Amersfoort naar Uitgeest komt te vervallen. De Sprinter uit Almere Oostvaarders gaat door naar Schiphol, en gaat stoppen te Amsterdam Science Park.
Of neemt de t5800 de t3900 over?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Je krijgt natuurlijk niet de s5800 op de Westtak, maar die Sprinter uit Almere Oostvaarders
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2010
Vreemd gezien die overstap altijd in minder tijd moet plaatsvinden dan NO --> s1500Caspar schreef:De cross platform overstap van de t700 en op de t1700 en vanuit de t500 op de t140 / t1600 zal niet meer geboden worden?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dienstregeling 2010
Maar dat betekend ook 2 extra sprinters over de Westtak ten opichte van nu?
Re: Dienstregeling 2010
Volgensmij is het de bedoeling om in Amersfoort de trein naar Schiphol en naar Amsterdam op hetzefde spoor af te handelen. Dus als de trein naar Schiphol vertrokken is kan de trein uit Schothorst naar Amsterdam op datzelfde spoor binnenrijden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Heb het eventjes in het drgl 2010-topic op Somda nagezocht wat vrij volledig is in dit soort dingen. De nu vermelde situatie blijkt deels betrekking te hebben op de situatie na de grote aanpassingen op de Oude Lijn zodra de HSL volledig in dienst is. Situatie wordt dan:Caspar schreef:Maar dat betekend ook 2 extra sprinters over de Westtak ten opichte van nu?
- s2100 en s2200 via Haarlem en kort op elkaar kerend in Amsterdam Centraal
- s2600 in een ietwat verschoven tijdpad, vanaf Asd verder als s3900 naar Lelystad
- 4600 uit Almere rijdt na Amsterdam C. verder als 13900 naar Den Haag Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2010
Op zich een goede oplossing, vraag me wel af of Amersfoort in al haar facetten dat aankan.JWM schreef:Volgensmij is het de bedoeling om in Amersfoort de trein naar Schiphol en naar Amsterdam op hetzefde spoor af te handelen. Dus als de trein naar Schiphol vertrokken is kan de trein uit Schothorst naar Amsterdam op datzelfde spoor binnenrijden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dienstregeling 2010
Dus je hebt dan nog maar 4 reguliere treinen Schiphol-Amsterdam C.? Ja zo krijg je die Fyra wel vol
Re: Dienstregeling 2010
Ging de s5700 niet deze dienstregeling al in Hoofddorp geknipt worden? Er gingen volgens mij sprinters (de s4600 dus, nu bekend als s4700) doorrijden naar Hoofddorp en Leiden vanuit Amsterdam, om te voorkomen dat er 4 kerende treinen per uur terecht komen op Amsterdam, en dan zou dus de s13900 deze dienstregeling al geïntroduceerd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2010
Maar die hele herstructurering van de oude lijn zal niet over 2 maanden al gebeuren lijkt me zo, waarom de 4600 serie dan al wordt genoemd als stopper naar Schiphol vanaf december...
Re: Dienstregeling 2010
Check. Ding vertrekt dan ook niet meer 3 minuten na de Schiphol-trein maar iets later (de precieze minuutuitwerking heb ik niet paraat). De andere kant op is deze constructie niet mogelijk, en blijft het dus trappenlopen van 5 naar 1/2.JWM schreef:Volgensmij is het de bedoeling om in Amersfoort de trein naar Schiphol en naar Amsterdam op hetzefde spoor af te handelen. Dus als de trein naar Schiphol vertrokken is kan de trein uit Schothorst naar Amsterdam op datzelfde spoor binnenrijden.
De hele situatie rond Schiphol is ongewijzigd, met uitzondering van de nieuwe serie 3700 en, als ik me niet vergis, patroonwijziging van Fyra. De s5800 en de s4600 gaan in ieder geval gewoon keren op Amsterdam C (allebei op zichzelf, en als ik me niet vergis allebei op 10b)Bee schreef:Ging de s5700 niet deze dienstregeling al in Hoofddorp geknipt worden? Er gingen volgens mij sprinters (de s4600 dus, nu bekend als s4700) doorrijden naar Hoofddorp en Leiden vanuit Amsterdam, om te voorkomen dat er 4 kerende treinen per uur terecht komen op Amsterdam, en dan zou dus de s13900 deze dienstregeling al geïntroduceerd worden.
Re: Dienstregeling 2010
De Thalys gaat in een ander patroon rijden, is dat al genoemd? (v. xx.16 op Amsterdam Centraal). Dit lijk me nog wel wat consequenties te hebben voor de westtak en Schiphol..., iemand?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2010
DIt is zuiver geklets, en pas aan de orde als de HSL gereed is. Dus NIET in 2010. De s4600 gaat dan gewoon tot Asd, en niet verder.Reiziger Ddrs schreef:
- s2100 en s2200 via Haarlem en kort op elkaar kerend in Amsterdam Centraal
- s2600 in een ietwat verschoven tijdpad, vanaf Asd verder als s3900 naar Lelystad
- 4600 uit Almere rijdt na Amsterdam C. verder als 13900 naar Den Haag Centraal
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Ehm, lees voortaan het volledige bericht voor je reageert. Boven de opsomming staat:
De nu vermelde situatie blijkt deels betrekking te hebben op de situatie na de grote aanpassingen op de Oude Lijn zodra de HSL volledig in dienst is. Situatie wordt dan:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2010
Gaan de s4300 en s4600 eigenlijk op elkaar keren in Almo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2010
In de wiki staat wat andersReiziger Ddrs schreef:Ehm, lees voortaan het volledige bericht voor je reageert. Boven de opsomming staat:De nu vermelde situatie blijkt deels betrekking te hebben op de situatie na de grote aanpassingen op de Oude Lijn zodra de HSL volledig in dienst is. Situatie wordt dan:
Re: Dienstregeling 2010
Ja. En de s4300 op de s3300 te Hfdo.Bee schreef:Gaan de s4300 en s4600 eigenlijk op elkaar keren in Almo?
Re: Dienstregeling 2010
Uit de "nieuwe" 4600 verdwijnt dus het SGM-materieel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Waar dan? Ik vind op de pagina Dienstregeling 2010 überhaupt niets over de plannen voor na de indienststelling van de HSL?ziggy schreef:In de wiki staat wat andersReiziger Ddrs schreef:Ehm, lees voortaan het volledige bericht voor je reageert. Boven de opsomming staat:De nu vermelde situatie blijkt deels betrekking te hebben op de situatie na de grote aanpassingen op de Oude Lijn zodra de HSL volledig in dienst is. Situatie wordt dan:
Re: Dienstregeling 2010
Wiki schreef:De doortrek van de Sprinter (serie 5800) uit Amersfoort naar Uitgeest komt te vervallen. De Sprinter uit Almere Oostvaarders gaat door naar Schiphol, en gaat stoppen te Amsterdam Science Park.
Dus er komen 2 extra sprinters bij op de Westtak vanaf december? En al die stations in dat lijstje gaan ook daadwerkelijk open per december? Zijn ze uberhaupt al begonnen bij Sassenheim?
Re: Dienstregeling 2010
s4600 gaat tot Amsterdam C, had ik al ergens op de pagina aangepast maar stond er kennelijk nog een keer. Assp gaat open per dienstregeling 2010, Maarheeze in de loop van 2010 volgens mij, en over Sassenheim heb ik nergens meer wat gelezen/gehoord dus die moet ik nog eens nakijken.
Re: Dienstregeling 2010
Valt mee. Thalys rijdt in het huidige Fyra-pad (met +30), en Fyra krijgt een nieuw pad, uit mijn hoofd met vertrek om .26; dus ongeveer het huidige Thalys-pad.Vinny schreef:De Thalys gaat in een ander patroon rijden, is dat al genoemd? (v. xx.16 op Amsterdam Centraal). Dit lijk me nog wel wat consequenties te hebben voor de westtak en Schiphol..., iemand?
Re: Dienstregeling 2010
Maar rijdt de s4300 dan 's avonds en op zondag wel door naar Lelystad?Bee schreef:Gaan de s4300 en s4600 eigenlijk op elkaar keren in Almo?
Op die tijden rijdt de s3700 immers niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Dienstregeling 2010
Precies. Net als de s3900 en s4600.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten