Semi-lagevloerbus
deuren een vlakke vloer met een maximumhoogte van 34 centimeter ten opzichte van het
straatniveau.
treden direct bij de ingang en -uitgang, echter zonder dat er sprake is van een hoge touringcar
configuratie
Duss, het chauffeursgedeelte mag aircoloos zijn..Selivio schreef:JupJeroenSpock schreef: (In datzelfde document staat ook ergens dat alle bussen volledige airco moet krijgen... We zullen zien)
C.8.6.36
Alle Bussen zijn voorzien van een goed functionerende airconditioning voor het passagiersgedeelte, waarmee de temperatuur in de Bus onder alle omstandigheden aangenaam is voor de Reizigers en alle delen van de Bus goed geventileerd zijn.
Stoelopstelling is interpretabel volgens mij. Er wordt 'gedacht aan' enkele minimumeisen.. maar als een vervoerder van mening is dat een steek van 74 cm. voldoende zit- en beenruimte oplevert voor Qliner bussen, kán daarmee de tender gewonnen worden..lijkt mij.Selivio schreef: Stoelen:
C.8.6.33
De stoelbreedte, steek, hoogte en knieruimte van alle Zitplaatsen dient zodanig te worden uitgevoerd dat voldoende comfort aan de Reizigers geboden wordt. Bij een volledige bezetting dienen alle zittende Reizigers over voldoende zit- en beenruimte te kunnen beschikken. Hierbij wordt gedacht aan bijvoorbeeld:
• Qliner bussen hebben een coachopstelling en een steek van minimaal 75 cm;
• In Q-link bussen hebben de meeste Zitplaatsen een steek van minimaal 75 centimeter bij een coachopstelling en minimaal 130 centimeter bij een vis-a-vis opstelling;
• In Voertuigen op Basislijnen hebben de meeste Zitplaatsen een steek van minimaal 72 centimeter bij een coachopstelling en minimaal 125 centimeter bij een vis-a-vis opstelling.
Meer die voor de chauffeur zit op iedere moderne bus en die voor reizigers niet. Daarnaast is een vervoerder niet zo gek om een bus zonder airco voor de chauffeur te bestellen, dan heeft die meteen ruzie met mooi weer.Durashift schreef:Duss, het chauffeursgedeelte mag aircoloos zijn..Selivio schreef:JupJeroenSpock schreef: (In datzelfde document staat ook ergens dat alle bussen volledige airco moet krijgen... We zullen zien)
C.8.6.36
Alle Bussen zijn voorzien van een goed functionerende airconditioning voor het passagiersgedeelte, waarmee de temperatuur in de Bus onder alle omstandigheden aangenaam is voor de Reizigers en alle delen van de Bus goed geventileerd zijn.
Wordt dus met raam open rijden.. waarmee dan weer aan de eis van 'alle delen goed geventileerd' wordt voldaan.
Tja dat zei ik ook al, maar dat wou meneer niet :(JP13357 schreef:Dat is een hele bijzondere lijn laten we daar op houden. Lijn 314/304 is ook een aanrader, hangt ervan af welke bus op rijdt. Als je geluk hebt kun je in een oude integro rijden dat is ook een hele bijzondere ervaring dan met lijn 189 weer terug richting Groningen.
Gelukkig komen daar gewoon streekstoelen in.bys1 schreef:Hoezo, de Qlink-stoelen zijn toch prima zo?
Stadsdienst Groningen, Assen en Emmen: VDL Citea SLF(A)peter-paulbolhuis schreef:Heeft iemand ook een lijstje met alle verschillende type bussen die er straks rijden in Groningen en Drenthe in december 2019?
Hartelijk bedankt!MarkHul schreef:Stadsdienst Groningen, Assen en Emmen: VDL Citea SLF(A)peter-paulbolhuis schreef:Heeft iemand ook een lijstje met alle verschillende type bussen die er straks rijden in Groningen en Drenthe in december 2019?
Qlink: Heuliez, (VDL Citea SLFA die nu op lijn 1 rijden)
Streekdienst: Ebusco 2.2, Mercedes-Benz Citaro, Van Hool NewA300 waterstofbussen
Qliner: Van Hool Astromega, Setra (S418LE/S419UL)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten