Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Semi-lagevloerbus Een semi-lagevloerbus is een Bus met in ieder geval in het voorste gedeelte tussen de
deuren een vlakke vloer met een maximumhoogte van 34 centimeter ten opzichte van het
straatniveau. Bus waarbij een er sprake is van een vlakke vloer, met maximaal 3 (lage)
treden direct bij de ingang en -uitgang, echter zonder dat er sprake is van een hoge touringcar
configuratie
JeroenSpock schreef:
(In datzelfde document staat ook ergens dat alle bussen volledige airco moet krijgen... We zullen zien)
Jup
C.8.6.36
Alle Bussen zijn voorzien van een goed functionerende airconditioning voor het passagiersgedeelte, waarmee de temperatuur in de Bus onder alle omstandigheden aangenaam is voor de Reizigers en alle delen van de Bus goed geventileerd zijn.
Duss, het chauffeursgedeelte mag aircoloos zijn..
Wordt dus met raam open rijden.. waarmee dan weer aan de eis van 'alle delen goed geventileerd' wordt voldaan.
Selivio schreef:
Stoelen:
C.8.6.33
De stoelbreedte, steek, hoogte en knieruimte van alle Zitplaatsen dient zodanig te worden uitgevoerd dat voldoende comfort aan de Reizigers geboden wordt. Bij een volledige bezetting dienen alle zittende Reizigers over voldoende zit- en beenruimte te kunnen beschikken. Hierbij wordt gedacht aan bijvoorbeeld:
• Qliner bussen hebben een coachopstelling en een steek van minimaal 75 cm;
• In Q-link bussen hebben de meeste Zitplaatsen een steek van minimaal 75 centimeter bij een coachopstelling en minimaal 130 centimeter bij een vis-a-vis opstelling;
• In Voertuigen op Basislijnen hebben de meeste Zitplaatsen een steek van minimaal 72 centimeter bij een coachopstelling en minimaal 125 centimeter bij een vis-a-vis opstelling.
Stoelopstelling is interpretabel volgens mij. Er wordt 'gedacht aan' enkele minimumeisen.. maar als een vervoerder van mening is dat een steek van 74 cm. voldoende zit- en beenruimte oplevert voor Qliner bussen, kán daarmee de tender gewonnen worden..lijkt mij.
Wat zijn de meeste zitplaatsen? Is dat de helft plus 1 of is dat het totaal minus 5?
JeroenSpock schreef:
(In datzelfde document staat ook ergens dat alle bussen volledige airco moet krijgen... We zullen zien)
Jup
C.8.6.36
Alle Bussen zijn voorzien van een goed functionerende airconditioning voor het passagiersgedeelte, waarmee de temperatuur in de Bus onder alle omstandigheden aangenaam is voor de Reizigers en alle delen van de Bus goed geventileerd zijn.
Duss, het chauffeursgedeelte mag aircoloos zijn..
Wordt dus met raam open rijden.. waarmee dan weer aan de eis van 'alle delen goed geventileerd' wordt voldaan.
Meer die voor de chauffeur zit op iedere moderne bus en die voor reizigers niet. Daarnaast is een vervoerder niet zo gek om een bus zonder airco voor de chauffeur te bestellen, dan heeft die meteen ruzie met mooi weer.
Komende week (voorjaarsvakantie) wou ik met een daldagkaart (die was in de vakantie toch de hele dag geldig?) een dagje GD doen. Kunnen jullie nog lijnen aanraden? *bus*
Dat is een hele bijzondere lijn laten we daar op houden. Lijn 314/304 is ook een aanrader, hangt ervan af welke bus op rijdt. Als je geluk hebt kun je in een oude integro rijden dat is ook een hele bijzondere ervaring dan met lijn 189 weer terug richting Groningen.
JP13357 schreef:Dat is een hele bijzondere lijn laten we daar op houden. Lijn 314/304 is ook een aanrader, hangt ervan af welke bus op rijdt. Als je geluk hebt kun je in een oude integro rijden dat is ook een hele bijzondere ervaring dan met lijn 189 weer terug richting Groningen.
Tja dat zei ik ook al, maar dat wou meneer niet :(
Kwam vanmiddag Ebusco 3027 tegen op lijn 171 naar Veendam. Lijkt er op dat Qbuzz dus al vol aan het proefrijden is met Ebusco’s op de streek in voorbereiding voor december. De rit op lijn 9 die in de ochtendspits vanaf De Punt naar Hoofdstation werd gereden met een Ebusco is ook alweer tijdje een Citaro.
peter-paulbolhuis schreef:Heeft iemand ook een lijstje met alle verschillende type bussen die er straks rijden in Groningen en Drenthe in december 2019?
Stadsdienst Groningen, Assen en Emmen: VDL Citea SLF(A)
Qlink: Heuliez, (VDL Citea SLFA die nu op lijn 1 rijden)
Streekdienst: Ebusco 2.2, Mercedes-Benz Citaro, Van Hool NewA300 waterstofbussen
Qliner: Van Hool Astromega, Setra (S418LE/S419UL)
peter-paulbolhuis schreef:Heeft iemand ook een lijstje met alle verschillende type bussen die er straks rijden in Groningen en Drenthe in december 2019?
Stadsdienst Groningen, Assen en Emmen: VDL Citea SLF(A)
Qlink: Heuliez, (VDL Citea SLFA die nu op lijn 1 rijden)
Streekdienst: Ebusco 2.2, Mercedes-Benz Citaro, Van Hool NewA300 waterstofbussen
Qliner: Van Hool Astromega, Setra (S418LE/S419UL)
Hartelijk bedankt!
Enig idee of die Mercedes Capacity's op qlink 3 en 15 nog blijven rijden of gaan die er ook alweer uit in december? Wat gaat daarvoor dan in de plaats komen aangezien daar waarschijnlijk nog steeds meer mensen in de Capacity kunnen dan in die Heuliez?
De capacity's van qlink 3 rijden door tot aan 2023 die van lijn 15 2027.
De citaro's van qlink 5 en 6 ook 2023 en de qlink 3 en 4 bussen tot aan 2020.
De integro's L tot aan 2020.