Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Pannenkoekhuizen wijken sowieso af omdat ze meestal om 20.00 uur ofzo al dichtgaan :?

Ik heb wel eens ergens gezeten waar ik zolang heb zitten wachten, volgens mij hadden we zelfs al besteld en toen maar ergens anders heen gegaan izjn.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik heb ooit op het terras van het Mar tCafé bijna 20 minuten gezeten en toen was er nog steeds geen bediening verschenen (wel bij de twee tafeltjes het dichts bij de ingang). Toen ben ik weer weggelopen en ben ik aan de andere kant van de Binnenrotte op het Stadsterras gaan zitten, waar we netjes aan een tafeltje werden gezet en vlot werden geholpen aan onze drankjes en Dudok-gebak. Vanaf het terras uitstekend uitzicht op het Mart Café waar steeds weer nieuwe mensen kwamen en toch weer wegliepen omdat de bediening echt alleen maar de twee tafeltjes naast de ingang bleef bedienen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking

Bericht door Aking »

Dus het was zo gezellig dat je de hele tijd naar je oude terras hebt zitten staren? :')
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

JordiBrabant schreef:Als de bonnen niet in een vrij uniform tempo blijven komen, valt de keuken stil. An sich is dat niet zo erg, het ergste is dat er meestal na deze korte pauze een golf met bonnen komt. Hierop volgt veel hectiek in de keuken en langere wachttijden voor de gast. Daarom is het soms voor iedereen beter als weer besteld wordt in het tempo van het huis in plaats van het tempo van de gast. Heel netjes is het niet nee.
Het is zo netjes als de bediening het maakt. Als het goed is, is er een leider die communiceert tussen keuken en bediening. Als de keuken het enorm druk heeft, dan duurt het lang voor de gast zijn gerecht krijgt. Daarom zorgt de leider ervoor, dat degene die een bepaalde groep tafels moet bedienen, gasten soms sneller of juist langzamer helpt.
Voorbeeld: een tafel van twee personen kiest hun menu uit, maar er zit ook een groep van 12 personen elders in de zaak. De keuken moet zich vol inzetten om voor 12 personen al hun gerechten tegelijk mee te kunnen geven. Daarom kijken we altijd of kleine tafels van twee personen nog even gauw 'voorlangs' geschoven kunnen worden. Misschien iets te snel naar hun zin, maar anders komen ze achter die 12 terecht waardoor het weer enorm lang duurt.
Het lastige is nou eenmaal dat gasten dat (heel begrijpelijk) niet zien. Die kijken alleen naar hun eigen gerecht, maar wat er verder in de zaak gebeurt? Geen idee. Ik zeg altijd dat wij als bediening gewoon eerlijk moeten zijn naar gasten. Vertel wat er aan de hand is, zo creëer je begrip. Vertel het ook als je iets niet weet en ga niet iets verzinnen. Het is ergens het leuke in de horeca dat wij een beetje kunnen toveren, dat de gast wordt verrast, maar soms moet je de gast ook gewoon uitleggen wat er aan de hand is. Dan hoef je niet te acteren.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
MdJ

Bericht door MdJ »

Nadat ik voor mijn verjaardag een modelspoor NS Traxx in H0 gekregen, ben ik op zoek gegaan naar ICR rijtuigen voor erachter in de kast.
Helaas zijn die nogal aan de prijs, maar vandaag 3 op de kop kunnen tikken: 2x B en 1x A rijtuig in goede staat. :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking

Bericht door Aking »

Voor in de kast? Horen die dingen niet rond te rijden op je zolder? :?
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Van welk merk zijn je rijtuigen?
MdJ

Bericht door MdJ »

Aking schreef:Voor in de kast? Horen die dingen niet rond te rijden op je zolder? :?
In de hobbykamer moet nog een treinenbaan gemaakt worden, bij gebrek aan een zolder. En wanneer het niet rijdt, mag ie op mijn plankje in de kast in de woonkamer :D
Lijn 45 schreef:Van welk merk zijn je rijtuigen?
De loc is van Piko, de rijtuigen van Märklin. (assen omgewisseld voor gelijkstroomassen).
Bij twijfel: gebruik beton.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Eerder vanavond hadden we thuis een stroomstoring. Hoewel we vrij snel gevonden hadden in welke groep het probleem zat, duurde het vinden van de veroorzaker toch vrij lang. Pas nadat we ontdekten dat een deel van de keuken in dezelfde groep zit als de zolder, vonden we dat het probleem zat bij het verlengsnoer waar de stekkers van de koelkast en oven in zaten. Dat snoer hebben we dus ook maar gelijk weggegooid. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Een koelkast en een oven op een verlengsnoer aansluiten klinkt sowieso niet echt handig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es

Bericht door en-es »

Ik zit in een hotelkamer naar een leuke documentaire op de Duitse zender Phoenix te kijken. Mit volldampf durch Deutschland. Twee stoomlocomotieven plus een sleep bundesbahn rijtuigen die pakweg 4300 km aflegt langs alle provincies in Duitsland.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Het is toch om wanhopig te worden. Rietze produceerd een model van de enige gelede Citaro in "Door Zeeland"-kleuren en dan doen ze dat nog fout.... _O-

https://www.modelbus.nl/rietze-69952-mb ... an-oeveren

(Wie het niet meteen herkent: Het model heeft twee helften bij de eerste deur terwijl het voorbeeld maar een heeft......)
Durashift

Bericht door Durashift »

3x dezelfde set deuren produceren is ongetwijfeld kosteneffectiever dan 1x een afwijkende te moeten gieten. :wink:
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het zijn ook vooral de uitgaven van de fabrikant zelf waar dit soort details weleens mis gaan, bij de exclusieve exemplaren van Modelbus.nl zit er vooraf nog een hele controle op.
Schapekop in de Keistad

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik heb vandaag geleerd dat er mensen zijn die uit hun kroket de ragout lepelen, vervolgens de nu holle kroket opnieuw vullen met appelmoes of patat met saus en hem daarna naar binnen happen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Bericht door Alargule »

*mbll*
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Zo bestaan er ook mensen die houden van rauwe ui of champignons... Ergens in de ontwikkeling een stapje genist.
VIRM

Bericht door VIRM »

MdJ schreef:Nadat ik voor mijn verjaardag een modelspoor NS Traxx in H0 gekregen, ben ik op zoek gegaan naar ICR rijtuigen voor erachter in de kast.
Helaas zijn die nogal aan de prijs, maar vandaag 3 op de kop kunnen tikken: 2x B en 1x A rijtuig in goede staat. :D
Binnenkort een hele ICD, compleet met tweede loc, in de kast bij jou? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

... dat het blijkbaar onmogelijk is een Go Unlimited te kopen in een Belgische automaat in Nederland. KudtNMBS. -o-
Heb nu dus maar een weekendretour naar Luik gekocht voor €8,80 (in plaats van een retourtje Visé met 100% korting in NL), dat is gelukkig nog enigszins betaalbaar.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Tom024 schreef:Zo bestaan er ook mensen die houden van rauwe ui of champignons... Ergens in de ontwikkeling een stapje genist.
Aan rauwe ui zit tenminste wat smaak, als je dat bakt dan wordt het net snot :X En schijnbaar is het ook heel raar om paprika rauw te eten, maar ik doe niet anders. Ook dat wordt snot als je het verwarmd... Rauwe champignons sla ik dan weer over.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ mwah, paprika roerbakken.. (wat ik meestal doe) wordt geen snot. Maar goed, de 'handel' heeft wel snack paprika's geteeld, dus rauw eten is heul niet gek meer, zou ik zeggen. :wink:
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Rauwe ui gebruik ik ook nog wel met enige regelmaat, ligt net aan waar ik de ui voor gebruik of ik 'm bak of niet.
Schapekop in de Keistad

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Ik heb vandaag geleerd dat er mensen zijn die uit hun kroket de ragout lepelen, vervolgens de nu holle kroket opnieuw vullen met appelmoes of patat met saus en hem daarna naar binnen happen.
Uit hetzelfde Twitterdraadje kwam vandaag wit brood met paprikachips. Die sla ik ook even over.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
isadora

Bericht door isadora »

Haring heb ik het liefst met een rauw uitje.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ja, of op een broodje rauw vlees. Heerlijk bij tartaar of filet americain. In Duitsland heb je dan weer broodjes met rauw varkensvlees en ui, dat heb ik nog niet aangedurfd.
Plaats reactie