Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Daar is in Rotterdam zelfs een pictogram voor :Y

Afbeelding

En verder is er een instructievideo gemaakt die alles nog eens rustig uitlegt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking

Bericht door Aking »

Ja maar me telefoon zit in de lader, dus ik kan niet met zoeen app :N
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

dennistd schreef:Is er dit jaar toevallig een piek in de verkoop van stenen geweest?
Gezien de sterftepiek vermoed ik van wel. [/zwarte humor uit]
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

dennistd schreef:Is er dit jaar toevallig een piek in de verkoop van stenen geweest? Ik heb namelijk nogal het idee dat er momenteel veel mensen onder leven... Alleen vandaag gisteren alweer drie mensen die met de bus wouden reizen maar niet wisten dat een mondkapje verplicht is sinds 1 juni :roll:
Ach, ik zag van de week nog een opvallender combi... Iemand met mondkapje die juist voor wilde instappen. Die was dus wel op de hoogte, maar juist niet van de langst geldende maatregel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Of die persoon dacht dat juist dóór de mondkapjesplicht voor instappen weer mogelijk was? :idea:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Aking

Bericht door Aking »

Ik heb wel eens gehad dat ik iets wilde vragen, en dus op een meter van de deur af stond, maar hij bleef onverbiddelijk dicht :')
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Daniel schreef:
dennistd schreef:Is er dit jaar toevallig een piek in de verkoop van stenen geweest? Ik heb namelijk nogal het idee dat er momenteel veel mensen onder leven... Alleen vandaag gisteren alweer drie mensen die met de bus wouden reizen maar niet wisten dat een mondkapje verplicht is sinds 1 juni :roll:
Ach, ik zag van de week nog een opvallender combi... Iemand met mondkapje die juist voor wilde instappen. Die was dus wel op de hoogte, maar juist niet van de langst geldende maatregel.
Wellicht dat dit iemand uit Gelderland was, bij Juijn in Rivierenland zitten de chauffeurs achter een plexiglas plaatje, waardoor reizigers daar weer via de voordeur kunnen/moeten instappen.
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 20 jun 2020, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik las volgens mij van de week dat plexiglasplaten in voertuigen alleen mogen als de RDW goedkeuring heeft gegeven, een taxichauffeur moest zijn platen daarom weer uitbouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Hierover zijn er verschillende artikelen op het internet beschikbaar.

o.a deze:

https://www.autoblog.nl/nieuws/mag-je-c ... sen-158010
Wannes

Bericht door Wannes »

Suus schreef:Ik las volgens mij van de week dat plexiglasplaten in voertuigen alleen mogen als de RDW goedkeuring heeft gegeven, een taxichauffeur moest zijn platen daarom weer uitbouwen.
Bijvoorbeeld de Tribus Civitas en Rosero busjes van Juijn in DMG gebied hebben plexiglas, blijkbaar kan het daar wel :?:
Aking

Bericht door Aking »

Of die hebben morgen handhaving op hun nek omdat jij dit nu hier post *O*
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Vanochtend de oprit al onkruidvrij gemaakt, nu het nog lekker koel is. Lekker productief. *O*
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Iemand behoefte aan een 1700 of SGM?
trolly

Bericht door trolly »

Jammer weer dat er geen prijzen bij staan. En wat is dat voor eigenaardige bepaling dat die dingen enkel voor commerciële treindiensten gebruikt mogen worden? Ik wil best een SGM van ze hebben, maar dan wil ik er op zondag wel een rondje door m'n achtertuin mee kunnen rijden -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Bericht door Alargule »

Wilt u meer informatie? Neem contact op met Albert Koch.
Levert vast meer inzicht in prijs en gebruiksvoorwaarden op dan hier gaan lopen zemelen.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ben benieuwd welke partij er nog in de markt zou zijn voor een SGM. Die dingen hebben toch ook al wat jaren en kilometers op de teller, een ombouw naar een ander stroomsysteem zal ook niet meer lonen.
VIRM

Bericht door VIRM »

trolly schreef:Jammer weer dat er geen prijzen bij staan. En wat is dat voor eigenaardige bepaling dat die dingen enkel voor commerciële treindiensten gebruikt mogen worden? Ik wil best een SGM van ze hebben, maar dan wil ik er op zondag wel een rondje door m'n achtertuin mee kunnen rijden -o-
Begint je achtertuin toevallig in Zwolle en loopt door tot in Leeuwarden?
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Stel: je gaat naar het buitenland en hebt wat van de lokale valuta (CZK) nodig omdat je in de trein een ticket moet kopen. Echter: GWK is dicht, ik zou al naar Schiphol moeten om het op te halen, dat is anderhalf uur reizen. In Duitsland halen is ook geen optie, op de tijd dat ik reis is de Reisebank al dicht. Jullie misschien goede ideeën?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Je koopt het ticket online of vraagt of je het overgebleven Tsjechische geld van Suus mag overnemen?
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Suus, kan ik jouw overgebleven Tsjechische geld overnemen? *O*
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Ik wik even kwijt dat ik in de trein zit maar dat mijn reden niet door de overheid genoemd is als cruciaal voor de trein *O*
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Wil je nu bloemen?
En blandning av sött och salt.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Vanaf volgende week rijd ook de pendel weer van en naar het spoorwegmuseum. Ik vraag me af of dit wel een noodzakelijke verbinding is?
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

FNV Spoor maakt zich druk om de gevolgen van een buitenlandse vakantie voor hun leden. Eerst moest volgens deze club bijna iedereen al uit de trein gemept worden en nu moet volgens hen uiteindelijk de reiziger of de belastingbetaler de eventuele consequentie van problemen van leden bij een buitenlandse vakantie gaan dragen. Als je echt bang bent voor quarantaine o.i.d., ga dan alsjeblieft niet naar het buitenland op vakantie. Er zijn wel meer mensen die dit jaar niet alles kunnen doen wat ze normaal gewend zijn. Leg de gevolgen van je keuze in ieder geval niet bij iemand anders neer, maar draag je eigen verantwoordelijkheid. Onderstaand de link naar het artikel, waarin het woord "reiziger" niet één keer voorkomt:
https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... tie-bij-ns
Laatst gewijzigd door Dennenboom op ma 22 jun 2020, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

KM46 schreef:Vanaf volgende week rijd ook de pendel weer van en naar het spoorwegmuseum. Ik vraag me af of dit wel een noodzakelijke verbinding is?
Ook Zandvoort wordt weer 6x per uur bediend. Wellicht dat de stations vlakbij supermarkten staan, waar veel forenzende vakkenvullers naar toe moeten reizen? De extra ritten zijn in ieder geval bedoeld voor de volgende zaken :D :
Rijksoverheid schreef:Wanneer kan ik gebruik maken van het openbaar vervoer? Wat betekent een ‘noodzakelijke’ reis?
Werk zoveel mogelijk thuis. Reis alleen met het openbaar vervoer (ov) als het echt nodig is en u geen ander vervoer heeft. Zo zorgen we ervoor dat er genoeg plek is voor mensen die in de zorg werken, voor schoonmakers, supermarktmedewerkers en andere mensen die voor hun werk moeten reizen. Is uw reis echt noodzakelijk en heeft u geen andere reismogelijkheden? Dan kunt u met het ov reizen. Denk bij ‘noodzakelijk’ aan de volgende situaties:

U heeft een afspraak in het ziekenhuis.
U bent mantelzorger voor iemand in uw omgeving.
U moet aanwezig zijn bij een uitvaartplechtigheid.
U moet een schoolexamen afleggen.
U bent een gescheiden ouder en uw kind woont wisselend bij 1 van de ouders.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op ma 22 jun 2020, 11:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie