Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
dennistd schreef:Is er dit jaar toevallig een piek in de verkoop van stenen geweest? Ik heb namelijk nogal het idee dat er momenteel veel mensen onder leven... Alleen vandaag gisteren alweer drie mensen die met de bus wouden reizen maar niet wisten dat een mondkapje verplicht is sinds 1 juni
Ach, ik zag van de week nog een opvallender combi... Iemand met mondkapje die juist voor wilde instappen. Die was dus wel op de hoogte, maar juist niet van de langst geldende maatregel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
dennistd schreef:Is er dit jaar toevallig een piek in de verkoop van stenen geweest? Ik heb namelijk nogal het idee dat er momenteel veel mensen onder leven... Alleen vandaag gisteren alweer drie mensen die met de bus wouden reizen maar niet wisten dat een mondkapje verplicht is sinds 1 juni
Ach, ik zag van de week nog een opvallender combi... Iemand met mondkapje die juist voor wilde instappen. Die was dus wel op de hoogte, maar juist niet van de langst geldende maatregel.
Wellicht dat dit iemand uit Gelderland was, bij Juijn in Rivierenland zitten de chauffeurs achter een plexiglas plaatje, waardoor reizigers daar weer via de voordeur kunnen/moeten instappen.
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 20 jun 2020, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik las volgens mij van de week dat plexiglasplaten in voertuigen alleen mogen als de RDW goedkeuring heeft gegeven, een taxichauffeur moest zijn platen daarom weer uitbouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:Ik las volgens mij van de week dat plexiglasplaten in voertuigen alleen mogen als de RDW goedkeuring heeft gegeven, een taxichauffeur moest zijn platen daarom weer uitbouwen.
Bijvoorbeeld de Tribus Civitas en Rosero busjes van Juijn in DMG gebied hebben plexiglas, blijkbaar kan het daar wel
Jammer weer dat er geen prijzen bij staan. En wat is dat voor eigenaardige bepaling dat die dingen enkel voor commerciële treindiensten gebruikt mogen worden? Ik wil best een SGM van ze hebben, maar dan wil ik er op zondag wel een rondje door m'n achtertuin mee kunnen rijden -o-
Ben benieuwd welke partij er nog in de markt zou zijn voor een SGM. Die dingen hebben toch ook al wat jaren en kilometers op de teller, een ombouw naar een ander stroomsysteem zal ook niet meer lonen.
trolly schreef:Jammer weer dat er geen prijzen bij staan. En wat is dat voor eigenaardige bepaling dat die dingen enkel voor commerciële treindiensten gebruikt mogen worden? Ik wil best een SGM van ze hebben, maar dan wil ik er op zondag wel een rondje door m'n achtertuin mee kunnen rijden -o-
Begint je achtertuin toevallig in Zwolle en loopt door tot in Leeuwarden?
Stel: je gaat naar het buitenland en hebt wat van de lokale valuta (CZK) nodig omdat je in de trein een ticket moet kopen. Echter: GWK is dicht, ik zou al naar Schiphol moeten om het op te halen, dat is anderhalf uur reizen. In Duitsland halen is ook geen optie, op de tijd dat ik reis is de Reisebank al dicht. Jullie misschien goede ideeën?
FNV Spoor maakt zich druk om de gevolgen van een buitenlandse vakantie voor hun leden. Eerst moest volgens deze club bijna iedereen al uit de trein gemept worden en nu moet volgens hen uiteindelijk de reiziger of de belastingbetaler de eventuele consequentie van problemen van leden bij een buitenlandse vakantie gaan dragen. Als je echt bang bent voor quarantaine o.i.d., ga dan alsjeblieft niet naar het buitenland op vakantie. Er zijn wel meer mensen die dit jaar niet alles kunnen doen wat ze normaal gewend zijn. Leg de gevolgen van je keuze in ieder geval niet bij iemand anders neer, maar draag je eigen verantwoordelijkheid. Onderstaand de link naar het artikel, waarin het woord "reiziger" niet één keer voorkomt: https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... tie-bij-ns
Laatst gewijzigd door Dennenboom op ma 22 jun 2020, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
KM46 schreef:Vanaf volgende week rijd ook de pendel weer van en naar het spoorwegmuseum. Ik vraag me af of dit wel een noodzakelijke verbinding is?
Ook Zandvoort wordt weer 6x per uur bediend. Wellicht dat de stations vlakbij supermarkten staan, waar veel forenzende vakkenvullers naar toe moeten reizen? De extra ritten zijn in ieder geval bedoeld voor de volgende zaken :D :
Rijksoverheid schreef:Wanneer kan ik gebruik maken van het openbaar vervoer? Wat betekent een ‘noodzakelijke’ reis?
Werk zoveel mogelijk thuis. Reis alleen met het openbaar vervoer (ov) als het echt nodig is en u geen ander vervoer heeft. Zo zorgen we ervoor dat er genoeg plek is voor mensen die in de zorg werken, voor schoonmakers, supermarktmedewerkers en andere mensen die voor hun werk moeten reizen. Is uw reis echt noodzakelijk en heeft u geen andere reismogelijkheden? Dan kunt u met het ov reizen. Denk bij ‘noodzakelijk’ aan de volgende situaties:
U heeft een afspraak in het ziekenhuis.
U bent mantelzorger voor iemand in uw omgeving.
U moet aanwezig zijn bij een uitvaartplechtigheid.
U moet een schoolexamen afleggen.
U bent een gescheiden ouder en uw kind woont wisselend bij 1 van de ouders.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op ma 22 jun 2020, 11:50, 2 keer totaal gewijzigd.