Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Ik was vandaag in het Spoorwegmuseum en zag dit design, duidelijk een variant van de Talent. Is dit een artist impression of was de Talent een kandidaat om de SLT te worden?
Talbot was heel lang de vaste leverancier van NS. Rond de eeuwwisseling werd door NS gekeken naar nieuwe snelle stoptreinen en toen kwam uiteraard de Talent in beeld als de nieuwe innovatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko schreef:Weet iemand wat tegenwoordig het materieel is op de lijn Maubeuge-Paris? Ik kan vinden dat er geen IC meer rijdt, maar dat de verbinding TER is geworden (en dat de dienst onder TER Nord-Pas-de-Calais valt) met alleen tweede klas. Maar is er nog kans om oude Corailrijtuigen aan te treffen (gedeclasseerde eerste klas? :D ) of is het moderne rotzooi?
Ik kom hier even op terug, want de inzet van Corail is tot mijn verbazing uitgebreid naar een groot deel van de TER-treinen op de as Parijs - Creil - St.Quentin v.v., waar voorheen bijna uitsluitend de extra lange TER 2N NG van de voormalige regio Picardië werden ingezet. Waarom er nu Corail rijdt snap ik niet helemaal, want ik dacht dat er materieel genoeg was. De V2N-rijtuigen zijn ook steeds nog in dienst en er zijn ook nog een paar Régio2N op Parijs - Creil - Amiens v.v. actief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bestaat er ook zo'n soort spoorkaart is van België?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Oeh, mooie kaarten wel. Heel prettig (en leerzaam) ook dat alle lijnen van de juiste kant bij een station aankomen. :D (Maar hoe je dit in je eentje wilt onderhouden... dat moet een hoop werk zijn.)
Voor de dienstregeling 2018 (de vorige grote dienstregelingswijziging in België) had TreinTramBus twee fraaie lijnenkaarten van alle daluurtreinen (dus zonder de P-treinen) op haar website gezet; één voor week en één voor weekend. Is helaas niet 100% actueel meer: doordeweeks rijdt bijvoorbeeld de L Quévy door naar Tournai ipv La Louvière Sud, houdt de stopper Luik - Landen er al mee op bij Waremme, en uiteraard is een sloot L-treinen omgedoopt in S-treinen; ik hoop dat ik ze dan allemaal heb. Hoeveel er veranderd is in het weekend heb ik zo gauw niet paraat.
^^^ Lijk mij wel, als ik de CXX voorwaarden zo lees.
(..)
Waar geldig?
De Familiedagkaart is geldig op de bussen van de vervoergebieden Gooi en Vechtstreek, Noord-Holland Noord en Haarlem-IJmond.
De Familiedagkaart is niet geldig op bussen van een andere vervoerder, of vanuit een ander vervoersgebied. Je kunt bijvoorbeeld niet overstappen op de bussen uit de regio Waterland, Zaanstreek of Amstelland-Meerlanden.
De Familiedagkaart is ook niet geldig op Texel of op nachtlijnen. Voor de nachtlijn geldt een speciaal nachttarief. (..)
Maar ja, van vervoersgebied NHN naar HIJ is ook overstappen vanuit een ander vervoersgebied...
Denk alleen dat dat niet bedoeld wordt, al kan CXX de onduidelijkheid wegnemen door de zin, naar mijn mening, aan te vullen met de woorden: anders dan die waarin de Familiedagkaart wel geldig is.
Frank93 zal hier wel een antwoord op (moeten) weten.
Gezien het expliciete voorbeeld in bovenstaande quote uit de voorwaarden op de website van Overal kan je dus niet met die dagkaart in alle drie de concessies reizen. Maar alleen zolang je binnen de concessie waarin je 'm kocht blijft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Zo expliciet vind ik die benoemde vervoersgebieden niet. Dat zijn nu net de overgebleven vervoersgebieden in NH.
Zet er dan ook in dat de geldigheid van de kaart vervalt indien er overgestapt wordt naar een ander vervoersgebied waarin de Familiedagkaart wordt aangeboden/geldig is.
Op zich is het ook wel aannemelijk dat er voor 14 euro een dag lang niet in drie vervoersgebieden tegelijk gereisd mag worden.. alhoewel het bij een rit tussen Alkmaar en Haarlem wel weer logisch kan zijn. Dat is niet zo'n grote afstand.
Ik vraag me ook af of een chauffeur / controleur in Haarlem-IJmond kan zien dat je die kaart in Gooi & Vechstreek gekocht en gebruikt hebt.
Voor een chauffeur / controleur in Amstelland-Meerlanden is het een stuk simpeler: de kaart is er überhaupt niet geldig.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
De Familiedagkaart is inderdaad geldig in de 3 genoemde concessies en je mag er gewoon de ''grens'' mee over. Op het kaartje is niet te zien in welk van de 3 gebieden deze gekocht is. Een overstap met het kaartje in bijvoorbeeld Castricum of Uitgeest kan gewoon.
Ik was laatst in Wijk aan Zee en bij de halte Julianaplein hebben ze een wel heel zeldzaam bushokje neergezet. De halte Julianaplein was blijkbaar een sterhalte, met het oude logo van de provincie Noord-Holland op de glazen wanden. Zijn er nog meer sterhaltes geweest in de omgeving? En wat is het hele verhaal achter de sterhaltes? Moest dat ooit een HOV halte voorstellen? Op internet vond ik alleen dat de sterhalte Julianaplein eigendom was geworden van de gemeente Beverwijk en dat er plannen waren om deze te vervangen door een standaard bushokje.
Volgens dit document zouden er 4 van deze sterhaltes geweest moeten zijn. Staan alleen geen locaties bij helaas. Als ik het goed begrijp waren ze duur om te plaatsen/onderhouden maar was reclameposters ophangen onmogelijk, dus werd er niks aan verdiend.
Iemand enig idee of het STT in de zomervakantie ook vóór 9 uur 's ochtends geldig is, zoals in eerdere jaren? Ik kan het nergens vinden op de site van DB of mobil.NRW of de VRR.