Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Afgelopen zomer heb ik de gemeente wel meermalen zien strooien, om te voorkomen dat het asfalt smelt. Maar met deze temperaturen is het niet erg logisch.
Als ik hier eenmaal de straat uit ben geglibberd, is alles prima gestrooid. Naar mijn werk moet ik altijd door de polder, en dat is wel een drama als het glad is. Zeker bij sneeuw kies ik dan liever een andere, wat langere route. Fietspaden worden hier altijd geschoven, niets te klagen kortom.
...dat ik vandaag voor het eerst in ruim 7 maanden weer voorin mocht instappen in een bus
Dat was toch nog een grappige kleine highlight van mijn anderzijds vrij teleurstellende verjaardag: zelfs een klein feestje kon niet, gratis toeren door VRR-gebied (dat mag dit jaar op je verjaardag) voelde ik me ook niet goed bij ivm dichte grens, en mijn 'feestmaal' was niet meer dan een cheeseburger van de middelgrote fastfoodtent om de hoek en een lauwe oliebol van de kraam bij het station.
Ik ben een beetje verdrietig. Thalys heeft laten weten dat je vanaf 1 januari aanstaande geen gebruik meer kan maken van de fysieke kaart bij het controleren van de vervoersbewijzen. De klantenkaart is nu definitief gedematerialiseerd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dat principe was toch wat achterhaald, het was niet nodig om klantenkaarten te gebruiken als een app het ook kan. Het scheelt Thalys veel geld om geen speciale infrastructuur te hebben voor fysieke passen, de klant hoeft ook niet meer te wachten op andere fysieke passen bij een andere status.
Suus schreef: ↑di 17 nov 2020, 13:37
De app van Thalys is echt dramatisch slecht, daarom gebruikte ik nog steeds de fysieke kaart.
Verrassend, bij een Frans bedrijf.
De online ticketing-functie van de SNCF is ook zo omslachtig, DB en CD doen het toch een stuk beter.
De app van Thalys is veel slechter dan die van de SNCF. De app van Thalys is letterlijk de website, maar dan met laadschermen tussen alle pagina’s zodat het vijf keer zo langzaam is als de website zelf.
De app van de SNCF is best goed en net zoals de app van NS een tijd lang elke maand nieuwe dingen kon, heeft de SNCF nu ook al een tijdje zo’n fase. Er zitten nu zelfs hippe plaatjes van de treinen in
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef: ↑di 17 nov 2020, 13:37
De app van Thalys is echt dramatisch slecht, daarom gebruikte ik nog steeds de fysieke kaart.
Verrassend, bij een Frans bedrijf.
De online ticketing-functie van de SNCF is ook zo omslachtig, DB en CD doen het toch een stuk beter.
Vind je? Ik ben gedurende de zomer juist erg fan geworden van de SNCF-app. Alle kaartjes kunnen erin geladen worden, en je kan er zelfs stadstickets voor Straatsburg en Parijs/Île-de-France in kopen (en dan gebruiken bij poortjes door middel van NFC).
Het is toch gek dat je online een kaartje moet kopen en 'm dan via een code moet uploaden in een app? Daar kan toch een stap tussenuit, zou je zeggen. Inmiddels heb ik de app verwijderd, maar op mijn Android kon ik de app niet normaal uitzetten, dat vond ik ook een beetje vreemd.
Suus schreef: ↑di 17 nov 2020, 13:59
De app van Thalys is veel slechter dan die van de SNCF. De app van Thalys is letterlijk de website, maar dan met laadschermen tussen alle pagina’s zodat het vijf keer zo langzaam is als de website zelf.
De app van de SNCF is best goed en net zoals de app van NS een tijd lang elke maand nieuwe dingen kon, heeft de SNCF nu ook al een tijdje zo’n fase. Er zitten nu zelfs hippe plaatjes van de treinen in
Met de app van Thalys heb ik geen ervaring, maar het klinkt niet best.
Een luchtvaartgroep van enkele bekende airlines waar ik voor incheck heeft vandaag aangekondigd de gratis snacks en dranken op pan-Europese vluchten voortaan betaald te maken en drie keer raden wie de verbale schandpaal is? Moi.
Heb al enkele zakenmannen en reizende gezinsleden gehad die dachten dat het per direct inging en het zwaar chagrijnig afreageerden. Kan ik er wat aan doen dat het zo is? Ik werk niet eens direct voor die airlines, maar goed: het hoort bij mijn werk. Op een vlucht van 45 minuten tot anderhalf uur kan ik heus wel zonder klein flesje water, klef broodje of een miezerig zakje koekjes.
Soms mis ik het om de vluchten van de oranje prijsvechter te doen, niemand heeft hoge verwachtingen vanwege hun reputatie dus ik kan hun passagiers alleen maar positief verrassen. Ik vind low-cost airlines-shifts veel leuker dan premium airlines-shifts. De oranje prijsvechter en de Russische airline zijn echt mijn lievelings airlines om te doen op de luchthaven.
Gisteren een mail van Jet2 ontvangen dat ze mijn vliegreis van Schiphol naar Leeds gaan vergoeden. Die reis zou ik op goede vrijdag maken. In de eerste instantie wilden ze geen geld teruggeven en had ik de reis verplaatst naar begin volgende maand. Wel met de wetenschap dat ik die reis niet zou maken. Hiermee is bijna mijn hele paasreis naar Engeland vergoed. Alleen mijn reis van Londen naar Amsterdam met Eurostar op 2e paasdag is niet vergoed.