Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3513
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Afgelopen zomer heb ik de gemeente wel meermalen zien strooien, om te voorkomen dat het asfalt smelt. Maar met deze temperaturen is het niet erg logisch.

Als ik hier eenmaal de straat uit ben geglibberd, is alles prima gestrooid. Naar mijn werk moet ik altijd door de polder, en dat is wel een drama als het glad is. Zeker bij sneeuw kies ik dan liever een andere, wat langere route. Fietspaden worden hier altijd geschoven, niets te klagen kortom. :pos:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:shock:

Mag er nu ook al niet meer gestrooid worden in deze tijd van het jaar? En schoentje zetten...?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@trolly:

Dat strooien wat jij bedoeld mag wel hoor. En een schoen zetten ook :pos: ;) .
DDietzen
Berichten: 1356
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

...dat ik vandaag voor het eerst in ruim 7 maanden weer voorin mocht instappen in een bus *bus*

Dat was toch nog een grappige kleine highlight van mijn anderzijds vrij teleurstellende verjaardag: zelfs een klein feestje kon niet, gratis toeren door VRR-gebied (dat mag dit jaar op je verjaardag) voelde ik me ook niet goed bij ivm dichte grens, en mijn 'feestmaal' was niet meer dan een cheeseburger van de middelgrote fastfoodtent om de hoek en een lauwe oliebol van de kraam bij het station.

Ik blijf hopen dat het volgend jaar beter is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51001
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Niet eens een oliebol met bakkersroom en een druifje -0- Sterkte DDietzen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51001
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben een beetje verdrietig. Thalys heeft laten weten dat je vanaf 1 januari aanstaande geen gebruik meer kan maken van de fysieke kaart bij het controleren van de vervoersbewijzen. De klantenkaart is nu definitief gedematerialiseerd -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat principe was toch wat achterhaald, het was niet nodig om klantenkaarten te gebruiken als een app het ook kan. Het scheelt Thalys veel geld om geen speciale infrastructuur te hebben voor fysieke passen, de klant hoeft ook niet meer te wachten op andere fysieke passen bij een andere status.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51001
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De app van Thalys is echt dramatisch slecht, daarom gebruikte ik nog steeds de fysieke kaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mjah, nu niet meer dus *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3513
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: di 17 nov 2020, 13:37 De app van Thalys is echt dramatisch slecht, daarom gebruikte ik nog steeds de fysieke kaart.


Verrassend, bij een Frans bedrijf. :mrgreen: *O*

De online ticketing-functie van de SNCF is ook zo omslachtig, DB en CD doen het toch een stuk beter.
en-es
Berichten: 4569
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik vind het altijd jammer dat bedrijven hun apps door je strot douwen. Ik probeer zelf zo weinig mogelijk apps te hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51001
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:
Suus schreef: di 17 nov 2020, 13:37 De app van Thalys is echt dramatisch slecht, daarom gebruikte ik nog steeds de fysieke kaart.


Verrassend, bij een Frans bedrijf. :mrgreen: *O*

De online ticketing-functie van de SNCF is ook zo omslachtig, DB en CD doen het toch een stuk beter.
De app van Thalys is veel slechter dan die van de SNCF. De app van Thalys is letterlijk de website, maar dan met laadschermen tussen alle pagina’s zodat het vijf keer zo langzaam is als de website zelf.

De app van de SNCF is best goed en net zoals de app van NS een tijd lang elke maand nieuwe dingen kon, heeft de SNCF nu ook al een tijdje zo’n fase. Er zitten nu zelfs hippe plaatjes van de treinen in :D

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Tom024 schreef: di 17 nov 2020, 13:45
Suus schreef: di 17 nov 2020, 13:37 De app van Thalys is echt dramatisch slecht, daarom gebruikte ik nog steeds de fysieke kaart.


Verrassend, bij een Frans bedrijf. :mrgreen: *O*

De online ticketing-functie van de SNCF is ook zo omslachtig, DB en CD doen het toch een stuk beter.
Vind je? Ik ben gedurende de zomer juist erg fan geworden van de SNCF-app. Alle kaartjes kunnen erin geladen worden, en je kan er zelfs stadstickets voor Straatsburg en Parijs/Île-de-France in kopen (en dan gebruiken bij poortjes door middel van NFC).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3513
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Het is toch gek dat je online een kaartje moet kopen en 'm dan via een code moet uploaden in een app? Daar kan toch een stap tussenuit, zou je zeggen. Inmiddels heb ik de app verwijderd, maar op mijn Android kon ik de app niet normaal uitzetten, dat vond ik ook een beetje vreemd.
Suus schreef: di 17 nov 2020, 13:59 De app van Thalys is veel slechter dan die van de SNCF. De app van Thalys is letterlijk de website, maar dan met laadschermen tussen alle pagina’s zodat het vijf keer zo langzaam is als de website zelf.

De app van de SNCF is best goed en net zoals de app van NS een tijd lang elke maand nieuwe dingen kon, heeft de SNCF nu ook al een tijdje zo’n fase. Er zitten nu zelfs hippe plaatjes van de treinen in :D
Met de app van Thalys heb ik geen ervaring, maar het klinkt niet best.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Mijn persoonlijke beklag voor vandaag:
Spoiler: show
Een luchtvaartgroep van enkele bekende airlines waar ik voor incheck heeft vandaag aangekondigd de gratis snacks en dranken op pan-Europese vluchten voortaan betaald te maken en drie keer raden wie de verbale schandpaal is? Moi.

Heb al enkele zakenmannen en reizende gezinsleden gehad die dachten dat het per direct inging en het zwaar chagrijnig afreageerden. Kan ik er wat aan doen dat het zo is? Ik werk niet eens direct voor die airlines, maar goed: het hoort bij mijn werk. Op een vlucht van 45 minuten tot anderhalf uur kan ik heus wel zonder klein flesje water, klef broodje of een miezerig zakje koekjes.

Soms mis ik het om de vluchten van de oranje prijsvechter te doen, niemand heeft hoge verwachtingen vanwege hun reputatie dus ik kan hun passagiers alleen maar positief verrassen. Ik vind low-cost airlines-shifts veel leuker dan premium airlines-shifts. De oranje prijsvechter en de Russische airline zijn echt mijn lievelings airlines om te doen op de luchthaven.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Nu weten wij ook dat jij de Lufthansa-groep afhandelt ;)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Waarom allemaal van die kudtcodetaal de hele tijd? Is dat hip ofzo? -0-
en-es
Berichten: 4569
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Gisteren een mail van Jet2 ontvangen dat ze mijn vliegreis van Schiphol naar Leeds gaan vergoeden. Die reis zou ik op goede vrijdag maken. In de eerste instantie wilden ze geen geld teruggeven en had ik de reis verplaatst naar begin volgende maand. Wel met de wetenschap dat ik die reis niet zou maken. Hiermee is bijna mijn hele paasreis naar Engeland vergoed. Alleen mijn reis van Londen naar Amsterdam met Eurostar op 2e paasdag is niet vergoed.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

En je kunt dat geld niet alsnog vergoed krijgen?
en-es
Berichten: 4569
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Nee, ik moet genoegen nemen met een e-voucher die ook nog eens beperkt geldig is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

En die e-voucher is zeker niet inwisselbaar voor geld?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dan had ie dat geld toch, zij het via een omweg, vergoed gekregen? En volgens mij gaf ie aan dat dat niet kon.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb mijn strandhuisje weer kunnen boeken voor een herkansing volgend jaar *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Weet iemand hoe je in Google Maps een kaart uit 2012 kunt krijgen?

En ... nee Aking ... ik vraag niet om een doorverwijzing van jij naar Google.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Google StreetView kan je wel terug in de tijd:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten