Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑di 17 nov 2020, 13:59
De app van de SNCF is best goed en net zoals de app van NS een tijd lang elke maand nieuwe dingen kon, heeft de SNCF nu ook al een tijdje zo’n fase. Er zitten nu zelfs hippe plaatjes van de treinen in
Ik zal maar niet zeggen welke app al ruim voordat de NS app het kon, plaatjes van treinen liet zien
Eerste gemeenten verbieden carbidschieten
Hoe moeten gemeenten komende jaarwisseling omgaan met carbidschieten? Er mag geen vuurwerk worden afgestoken, maar carbidschieten valt niet onder dat verbod. Dat leidde direct tot een toename in bestellingen bij de verkopers van melkbussen en carbid. Nos.nl
Ik hoop dat ze genoeg ME en dergelijke achter de hand hebben komende jaarwisaeling, dit wordt een groot drama op deze manier.
Verboden vallen of staan met handhaving. Wat je nu gaat zien is dat op verschillende plekken zoveel rotzooi gaat gebeuren dat ordediensten niet overal in kunnen grijpen. Daarnaast vraag ik me hardop af wat je met het verbod wilt bereiken, als mensen toch doorgaan met waar ze al jaren mee bezig zijn en gevoelsmatig niet verkeerd is ga je de slachtoffers toch niet voorkomen.
Het landelijke verbod geldt in theorie alleen voor dit jaar ja, in Rotterdam is dus al eerder besloten tot een algeheel vuurwerkverbod dat niet alleen dit jaar geldt.
KM46 schreef: ↑za 21 nov 2020, 13:28
Dat was toch tijdelijk en alleen voor deze jaarwisseling (2020 / 2021)? Of heb ik iets gemist / over het hoofd gezien?
PHS schreef: ↑do 19 nov 2020, 16:30
De snelste weg van ons Brabant naar Zeeuws-Vlaanderen te reizen is met de eigen auto, al dan niet de BMW van Chrysa's vader. Lijn 19 is vreselijk traag
Mwah, met die puinzooi rondom Antwerpen ga ik liever ergens anders heen.
Klopt, maar als je vanuit Brabant naar Zeeuws-Vlaanderen rijdt, heb je een stuk minder kans op file, of je moet bij Kleine Bareel al vast staan. De files zijn immers vooral op de R1, maar naar Zeeuws-Vlaanderen rijd je via de R2 en de Liefkenshoektunnel en dus om Antwerpen heen. Vandaar mijn vraag aan Chrysa
De Liefkenshoektunnel is weinig populair vanwege tolheffing (€6,- voor auto's, €19,- voor vrachtwagens en bussen) en is niet interessant vanuit grote delen van Nederland. Hazeldonk is niet voor niets de drukste grensovergang van Nederland. Ik denk zelfs dat de Oosterweelverbinding, die de R1 vervolledigt, nog een verdere vraaguitval gaat betekenen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS schreef: ↑zo 22 nov 2020, 13:16
Maar naar Zeeuws-Vlaanderen rijd je via de R2 en de Liefkenshoektunnel en dus om Antwerpen heen. Vandaar mijn vraag aan Chrysa
ArrivaBas schreef: ↑zo 22 nov 2020, 14:51
De Liefkenshoektunnel is weinig populair vanwege tolheffing (€6,- voor auto's, €19,- voor vrachtwagens en bussen) en is niet interessant vanuit grote delen van Nederland. Hazeldonk is niet voor niets de drukste grensovergang van Nederland.
Wat maakt Hazeldonk uit? De paar keer dat ik van Tilburg naar Zeeuws-Vlaanderen ben gereden, ging ik via Hazeldonk, en dan via de A12 en R2 naar de E34.
En € 6 heb ik wel over om de R1 te vermijden, als je pech hebt verlies je daar zo een halfuur. De route via de Liefkenshoektunnel rijdt veel prettiger.
Omdat er niet altijd genoeg vluchten zijn om mij aan het werk te houden word ik voor enkele keren ‘uitgeleend’ aan de bouw-devisie van Schiphol om op de werkterreinen te helpen. Vorige week mijn VCA-Basis gehaald.