Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Hugo de Jonge is niet langer beschikbaar voor het partijleiderschap.

https://twitter.com/hugodejonge/status/ ... 94/photo/1

Verstandig inzicht gekregen. :pos:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Nee, hij is niet langer lijsttrekker bij de komende verkiezingen. Dat is niet hetzelfde.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Uhhhh, op 9 december plaatste Wopke Hoekstra vier foto's van zichzelf op Instagram met het bijschrift "In december is het altijd goed om de balans op te maken.". Ik geloof dat ik nu doorheb wat hij bedoelde :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Hugo schijnt nu helemaal niet meer beschikbaar te zijn voor de CDA-kieslijst :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

En het CDA-congres van aankomend weekend is afgezegd. Jammer, het had zo'n mooi festijn kunnen worden -0-
Aking

Bericht door Aking »

En dat kon allemaal niet in dezelfde post? :')
VIRM

Bericht door VIRM »

Dat duurde wel vrij lang voordat hij tot dat inzicht kwam...
Het is wel erg veelzeggend dat de nummer twee bij die verkiezing, Omtzigt, niet wordt gebombardeerd tot nieuwe lijsttrekker.
PHS schreef: do 10 dec 2020, 17:22 Trump heeft net getwitterd dat er een deal is tussen Marokko, de VS en Israël. Marokko en Israël knopen diplomatieke betrekkingen aan.

In ruil daarvoor erkent de VS de dubieuze Marokkaanse claim op de Westelijke Sahara. Knap staaltje uitruildiplomatie over de rug van de inwoners van de Westelijke Sahara :')
Zie ook het nieuwsartikel van de NOS. Weer een mooi staaltje hypocriete buitenlandpolitiek van de VS.
Beul van de blindegeleidelijn
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Het zit ogenschijnlijk in kannen en kruiken, Omtzigt steunt het lijsttrekkerschap van Hoekstra (Nu.nl). Zo dadelijk in Nieuwsuur de verklaring van Omtzigt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Op het CDA-congres van 9 januari moet het door de leden bekrachtigd gaan worden.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Reflecterend denk ik dat alles wat bij het CDA is gebeurd de afgelopen dagen een vooropgezet plan was, misschien al maanden in de voorbereiding.

Een televisie-interview met Ivo Niehe.
Je kind meenemen naar een Catshuis-overleg om te showen wat voor "gezinsman" je bent.
Een Instagram-account vol "gezinsman"-foto's en "december is een maand van reflectie".
Omtzigt die op wonderbaarlijke wijze zijn coltrui verliest in het huis van Hoekstra.
Je kinderen voorlezen en dan ontdekken dat er journalisten in je voortuin staan.
De journalisten in een overhemd met opgestroopte mouwen te woord staan.

Gevolg: De keiharde hork en McKinsey-man Hoekstra krijgt opeens van de NOS een artikel "Gezinsman Hoekstra" en het volk loopt met hem weg.

Het enige wat er voor nodig was, was een goed moment in de coronacrisis om het probleem op te lossen. De stijging van de besmettingen met zo'n 20% in een week was daarvoor natuurlijk een uitstekend moment.

Chapeau voor deze show, wat ben ik er ontzettend ingetuind :N
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ach, of de lijsttrekker nou De Jonge, Hoekstra of Omtzigt heet: mijn stem krijgen ze toch niet. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Durashift

Bericht door Durashift »

Suus schreef: za 12 dec 2020, 16:55 Reflecterend denk ik dat alles wat bij het CDA is gebeurd de afgelopen dagen een vooropgezet plan was,
(..)
Die gedachte kreeg ik ook.

Dat het partijbestuur een tactiek bedacht heeft om Hoekstra tóch te dwingen om plaats 1 op de lijst te accepteren.

Enfin.. zoals een voormalig leider van het CDA tegen die van de PvdA zei: u draait en bent niet eerlijk.. heeft het CDA hier, wat mij betreft, een mooie draai gemaakt met Hoekstra.. die op z'n minst niet eerlijk is tegen zichzelf omdat hij niet bij zijn eerste besluit blijft. Vind ik.
PHS

Bericht door PHS »

-
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ nou ja, om eerlijk te zijn: ik d8 van de week ook: Hoekstra is misschien wel het enige alternatief, momenteel, voor Rutte.
Hoekstra MP en Omtzigt fractievoorzitter. Dan krijg je een beetje het Dijkhof -> Rutte systeem.

Aan de andere kant: die hele klucht omtrent de wel/niet verhuizing van de 2e Kamer etc. tbv de verbouwing van het binnenhof.. stelt mij toch zeer teleur. Dat men daar zo mee bezig is en er niet uit lijkt te willen..

Waarom eigenlijk nog stemmen op die mensen in hun eigen bubbel volgend jaar maart?
Vinny

Bericht door Vinny »

Als Omtzigt leider van het CDA was geworden had ik misschien op die partij gestemd komende maart. Dat is nu vrijwel uitgesloten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
trolly

Bericht door trolly »

:pos:

Zat prima alternatieven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In twee verschillende interviews hebben NVA-partijvoorzitter Bart de Wever en PS-partijvoorzitter Paul Magnette aangegeven dat ze wel wat zien in een nieuwe staatshervorming in België. Daarbij lijken ze bereid om Brussel tot een echt gewest om te vormen waar er geen gemeenschappen zijn die nog invloed hebben op de diensten in de stad zoals onderwijs en zorg. Paul Magnette vindt het volledig afschaffen van de gemeenschappen bespreekbaar, maar dan moeten de Duitstalige gebieden wel een eigen, vierde, gewest gaan vormen in België.

Kort rondje Belgische staat: Er zijn drie gewesten (Brussel, Vlaanderen en Wallonië) en drie gemeenschappen (Duits, Frans, Nederlands). Het bestuur van het Vlaams gewest en de Nederlandse gemeenschap is gefuseerd tot de Vlaamse Overheid. De taalgemeenschappen gaan over zaken als onderwijs, waardoor Brussel daar bijvoorbeeld geen invloed op heeft. Voor zaken die door de gemeenschappen worden geregeld maar niet heel erg taalafhankelijk zijn zoals infectieziekten en kinderbijslag, is er in Brussel een Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie om dergelijke zaken te regelen.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Jammer alleen dat De Wever slecht heeft onderhandeld/nooit zijn verantwoordelijkheid neemt (doorhalen wat niet past in uw kraam) en de komende drieënhalf jaar in de oppositie zit op federaal niveau.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: zo 13 dec 2020, 19:25 In twee verschillende interviews hebben NVA-partijvoorzitter Bart de Wever en PS-partijvoorzitter Paul Magnette aangegeven dat ze wel wat zien in een nieuwe staatshervorming in België. Daarbij lijken ze bereid om Brussel tot een echt gewest om te vormen waar er geen gemeenschappen zijn die nog invloed hebben op de diensten in de stad zoals onderwijs en zorg. <knip> De taalgemeenschappen gaan over zaken als onderwijs, waardoor Brussel daar bijvoorbeeld geen invloed op heeft.
Bestaat er dan niet het risico dat Brussel op termijn geheel Franstalig wordt? :X -0-
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Daar ben ik niet zo bang voor, de Vlaamse politiek kennende. Je kan bij een hervorming vastleggen dat het Brussels Hoofdstedelijk gewest onderwijs in het Frans en Nederlands moet aanbieden, alleen gaat de financiering dan centraal via het Brusselse gewest in plaats van via de Vlaamse regering / Franse gemeenschap. Anders krijg je sowieso de wijziging niet door het federale parlement.
Hainje

Bericht door Hainje »

Meltrain schreef: zo 13 dec 2020, 20:33 Bestaat er dan niet het risico dat Brussel op termijn geheel Franstalig wordt? :X -0-
Is dat dan zo erg?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
PHS

Bericht door PHS »

-
Hainje

Bericht door Hainje »

Ja stel je voor dat de volksvertegenwoordiging van een stad overeenkomt met de demografische samenstelling.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

PHS schreef: zo 13 dec 2020, 22:06Bovendien lijkt mij meer macht aan de Brusselaars zelf geven doodeng. De stad bestaat voor twee derde uit immigranten, waarvan een heel groot deel uit moslimlanden. Gezien dat de integratie van die immigranten in de Belgische samenleving nou niet bepaald vlekkeloos verloopt (hallo Molenbeek) lijkt mij dat een voorteken voor onbestuurbaarheid. Bovendien kunnen de moslims allerlei DENK en NIDA-achtige moslimpartijen uit de grond stampen, die dan werkelijk aan de macht zouden kunnen komen.
Ik weet niet of je het merkt, maar je islamofobie steekt weer de kop op.
Plaats reactie