https://twitter.com/hugodejonge/status/ ... 94/photo/1
Verstandig inzicht gekregen.

Zie ook het nieuwsartikel van de NOS. Weer een mooi staaltje hypocriete buitenlandpolitiek van de VS.PHS schreef: ↑do 10 dec 2020, 17:22 Trump heeft net getwitterd dat er een deal is tussen Marokko, de VS en Israël. Marokko en Israël knopen diplomatieke betrekkingen aan.
In ruil daarvoor erkent de VS de dubieuze Marokkaanse claim op de Westelijke Sahara. Knap staaltje uitruildiplomatie over de rug van de inwoners van de Westelijke Sahara![]()
Die gedachte kreeg ik ook.
Bestaat er dan niet het risico dat Brussel op termijn geheel Franstalig wordt?Suus schreef: ↑zo 13 dec 2020, 19:25 In twee verschillende interviews hebben NVA-partijvoorzitter Bart de Wever en PS-partijvoorzitter Paul Magnette aangegeven dat ze wel wat zien in een nieuwe staatshervorming in België. Daarbij lijken ze bereid om Brussel tot een echt gewest om te vormen waar er geen gemeenschappen zijn die nog invloed hebben op de diensten in de stad zoals onderwijs en zorg. <knip> De taalgemeenschappen gaan over zaken als onderwijs, waardoor Brussel daar bijvoorbeeld geen invloed op heeft.
Is dat dan zo erg?
Ik weet niet of je het merkt, maar je islamofobie steekt weer de kop op.PHS schreef: ↑zo 13 dec 2020, 22:06Bovendien lijkt mij meer macht aan de Brusselaars zelf geven doodeng. De stad bestaat voor twee derde uit immigranten, waarvan een heel groot deel uit moslimlanden. Gezien dat de integratie van die immigranten in de Belgische samenleving nou niet bepaald vlekkeloos verloopt (hallo Molenbeek) lijkt mij dat een voorteken voor onbestuurbaarheid. Bovendien kunnen de moslims allerlei DENK en NIDA-achtige moslimpartijen uit de grond stampen, die dan werkelijk aan de macht zouden kunnen komen.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten