Lokquote.... wat heb ik daarin gemist ?

Lokquote.... wat heb ik daarin gemist ?
Ik ben bekend met de voorloopletters van Connexxion (die hebben ze voorheen ook duidelijk in URLs van de lijndienstregelingen op hun website gebruikt) maar echt intuïtief vind ik dat systeem niet. Wat is de logica dat lijnen op Tholen een V als voorloopletter hebben? Dat de overige lijnen in Zeeland en HWGO een Z (van Zuid?) als voorloopletter hebben kan ik nog wel begrijpen, maar als je daarom intern lijnnummers moet gaan veranderen om in het systeem geen dubbele waardes te krijgen dan is dat wat mij betreft ook niet echt praktisch. Idealiter zouden ze daarom volgens mij zoveel mogelijk de beginletters van de concessienamen aan moeten houden en bij overlappingen daarin letters die passen binnen de betreffende concessie (bijvoorbeeld de E van Eindhoven voor Zuidoost-Brabant in de I van IJmond/IJmuiden voor Haarlem-IJmond om overlappingen met respectievelijk Zeeland en HWGO te voorkomen).PatrickM schreef: ↑wo 13 jan 2021, 17:45 De 619 lijkt alweer te rijden: https://busposities.nl/lijn/cxx_V619. Voor de andere CXX-lijnen kun je dezelfde link gebruiken, dan moet je naast het lijnnummer ook de letter daarvoor even vervangen (Z voor de meeste lijnen in Zeeland en HWGO, V is onder andere voor de Thoolse lijnen). Ook kan het zijn dat er een intern lijnnummer wordt gebruikt, lijn 604 in HWGO is extern gewoon 604 maar intern is het de Z614 (omdat Z604 al voor de 604 Oostburg-Hoofdplaat gebruikt wordt). Zelfde geldt voor de 134, 185 en 639 in HWGO die intern de Z137, Z186 en Z636 zijn.
Ha! Er is perspectief! 8 februari gaan de buurtbussen als het goed is weer rijden!
Dat laatste is niet helemaal waar: er komt een cap van €130,- op het maandbedrag. Voor scholieren gaat hier nog 10% vanaf en is het maximaal verreisbare bedrag €117,-. Voor volwassenen is Zeeland voordeel vanaf een 3-ster abonnement goedkoper, voor scholieren sowieso vanaf een 4-sterabonnement (het tarief is tot de cap bereikt is ook nog eens fors degressief variabel dus dat speelt ook nog mee, maar da's een hoop rekenwerk). Nu hebben veel scholieren vaak wel een abonnement via de school (die in bulk inkopen en daardoor goedkoper uit zijn) maar ik heb zo snel geen zicht op die tarieven.Suus schreef: ↑di 26 jan 2021, 17:22 Het nieuwe Zeeuwse busabonnement zou voor 2 op de 3 reizigers duurder zijn, vooral scholieren gaan als frequente reizigers fors meer betalen.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/nieuwe ... ~ac4aaa33/
Maar hoe werkt het 'voordeel' in Zeeland voordeel dan? Dat je eerst meer betaalt om daarna minder te betalen als je meer reist?
Iedereen betaalt met de komst van ‘Zeeland Voordeel’ hetzelfde tarief voor dezelfde reisafstand.
Ook voor de reizigers zonder Zeeland Voordeel gaat het kilometertarief naar 22 cent, en alle sterabonnementen verdwijnen in de nieuwe situatie (alleen het 65+ product blijft nog). Voor de rest is dus de intentie dat iedereen Zeeland Voordeel gaat gebruiken, ook de huidige abonnementhouders. In dat opzicht klopt het bericht van Connexxion ook wel: iedereen betaalt in de nieuwe situatie 22 cent per kilometer, maar naar mate je meer gaat reizen krijg je meer korting.PHS schreef: ↑di 26 jan 2021, 19:18 Dank voor de toelichting![]()
Wel bijzonder dat je een hoger kilometertarief betaalt. Dat wordt wennen voor abonnementhouders, dat het eerste ritje van de maand duurder is dan zonder abonnement.
Overigens suggereert het nieuwsbericht van Connexxion over het nieuwe abonnement iets anders:
Iedereen betaalt met de komst van ‘Zeeland Voordeel’ hetzelfde tarief voor dezelfde reisafstand.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten