Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Jultar schreef: ↑zo 21 feb 2021, 08:28
Er wordt inderdaad bij 100, 200, 300 en 400 begonnen, afhankelijk van waar je zit. Het is bedoeld als een extra stukje herkenning voor de locatie waar de trein rijdt - of stilstaat - zodat er geen misverstand kan ontstaan bij calamiteiten.
100 is de Noordsectie, 200 de Zuidsectie, 300 de aansluiting bij Zevenbergschen Hoek en uiteindelijk 400 de aansluiting naar België bij Breda. De stukken met km 300 en 400 zijn dus slechts enkele kilometers lang.
Dat verklaart het! Dankjewel
Op zich is het op NCBG's vrij gebruikelijk om kilometerringen te maken met honderdtallen. Bij elke splitsing wordt er dan met een nieuw honderdtal begonnen. Bij hoofdlijnen begint de kilometrering vaak bij het station waar de oorspronkelijke lijn is begonnen (zo kun je ook zien dat het vanaf Asd bij Apd doorloopt richting Zp en niet Dv). De HSL is dus wel een beetje anders. Als je wat beter de kilometreringen wil inzien werkt deze kaart wel goed.