Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Jultar schreef: ↑zo 21 feb 2021, 08:28
Er wordt inderdaad bij 100, 200, 300 en 400 begonnen, afhankelijk van waar je zit. Het is bedoeld als een extra stukje herkenning voor de locatie waar de trein rijdt - of stilstaat - zodat er geen misverstand kan ontstaan bij calamiteiten.
100 is de Noordsectie, 200 de Zuidsectie, 300 de aansluiting bij Zevenbergschen Hoek en uiteindelijk 400 de aansluiting naar België bij Breda. De stukken met km 300 en 400 zijn dus slechts enkele kilometers lang.
Dat verklaart het! Dankjewel
Op zich is het op NCBG's vrij gebruikelijk om kilometerringen te maken met honderdtallen. Bij elke splitsing wordt er dan met een nieuw honderdtal begonnen. Bij hoofdlijnen begint de kilometrering vaak bij het station waar de oorspronkelijke lijn is begonnen (zo kun je ook zien dat het vanaf Asd bij Apd doorloopt richting Zp en niet Dv). De HSL is dus wel een beetje anders. Als je wat beter de kilometreringen wil inzien werkt deze kaart wel goed.
Een niet centraal bediend gebied, dus een gebied waar de seinen en wissels niet vanuit een van de grote verkeersleidingposten van ProRail bediend kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan een rangeerterrein, zoals het OZ-terrein bij Utrecht Centraal.
Ik heb een Intercity direct toeslag waardebon die geldig was tot en met 31-12-2017. Die had ik destijds gekregen omdat ik een toeslag had gekocht terwijl de intercity direct toeslagvrij was ivm werkzaamheden. De conducteur gaf me destijds gelijk een heel stapeltje.
Het lijkt me hierom niet dat de NS heel moeilijk doet met die waardebonnen. Ik moet binnenkort naar Amsterdam, dus vroeg me af of iemand weet of je een verlopen waardebon kan inwisselen voor een geldige of kan reizen met een verlopen waardebon?
Hoe werkt het binnen het machinisten- en bemanningskorps van de Eurostar/Thalys? Zijn er machinisten die bevoegd zijn om het gehele traject (Amsterdam - Londen, Amsterdam - Parijs) te mogen berijden of hebben de bedrijven bemanningen in ieder land dat de trein aandoet? Idem dito voor de conducteurs en stewards aan boord.
De machinisten rijden vrijwel standaard Amsterdam - Brussel, bij Eurostar gaat al het personeel tot Brussel mee (vanwege de strenge regels voor de kanaaltunnel). Bij Thalys gaan de barmedewerkers en conducteurs soms door naar Parijs, hoe het bij de 1e klas-steward zit weet ik eigenlijk niet.
In Nederland hebben wij diverse websites of apps waar je voertuigen kan volgen, zoals ovzoeker en de ovinfo-app. Bestaat zoiets ook in België of is men daar nog steeds niet verder gekomen met onderzoeken hoe men haltes zou kunnen afroepen in de bus?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Er is https://track.haltelink.be/ voor De Lijn, TEC en NMBS, maar de gegevens van de NMBS kunnen totaal verkeerd zijn. Vraag me niet waarom. Ik vind het ook maar een ingewikkeld ding, maar als je geluk hebt vind je net wat je zoekt.
Het Holland Travel Ticket Off-Peak geldt niet tijdens de ochtendspits, maar wat is leidend voor de geldigheid met een kaartje uit de automaat: de daadwerkelijke tijd waarop je reist of de tijd van inchecken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
En 35 minuten marge bij een overstap. Ik ga er daarbij gemakshalve wel vanuit dat je in de spits niet kunt veranderen van vervoerder!
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km