Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
rikthoff

Re: Coronavirus

Bericht door rikthoff »

isadora schreef: za 10 jul 2021, 10:54 En Rutte: het is schijnveiligheid.
Volgens mij maakt de post hierboven mijn punt prima duidelijk ;)
Vingers wijzen altijd twee kanten op.

Edit: Mijn reactie kwam op een nieuwe pagina terecht. Dus voor de leesbaarheid de post even aangehaald.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Hoera, we hebben de 10.000 weer gehaald! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hainje

Bericht door Hainje »

Hoop dat ik volgende week in ieder geval nog wel mijn dagje Wuppertal kan doen. :')
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Woensdagmiddag pas een spoeddebat van de Tweede Kamer over de vele besmettingen.

Je mag hopen dat de besmettingen dan iets trager oplopen, want anders wordt tijdens het debat bekend gemaakt dat er 40.000+ nieuwe besmettingen zijn :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Bericht door Alargule »

Wat denk je zelf.
isadora

Bericht door isadora »

Suus schreef: za 10 jul 2021, 17:19 Woensdagmiddag pas een spoeddebat van de Tweede Kamer over de vele besmettingen.

Je mag hopen dat de besmettingen dan iets trager oplopen, want anders wordt tijdens het debat bekend gemaakt dat er 40.000+ nieuwe besmettingen zijn :')
Alles wijst er op, dat dat onontkomelijk is.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Bericht door Alargule »

Ik zie ook niet dezelfde zuiverende werking in een Tweedekamerdebat als Suus dat ziet.

Die 40 K en 100 K gaan er waarschijnlijk gewoon komen, vanwege superspreadevents. Die voorlopig verbieden, zoals nu gedaan is, leidt hopelijk binnen een paar weken tot een neerwaartse trend. Verder valt slechts te hopen dat de vaccinatiegraad al dusdanig hoog is dat volle ziekenhuizen ditmaal voorkomen worden.

Maar ik blijf het onverantwoord link vinden wat Rutte cs een paar weken terug hebben gedaan.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik verwacht ook geen zuiverende werking van een kamerdebat, ik hoopte dat het een beetje te merken was door het woordje "pas" te gebruiken.

De Tweede Kamer heeft namelijk ook goeddeels boter op het hoofd, want er is na bekendmaking van de enorme ronde versoepelingen amper weerstand geweest tegen die versoepelingen. Er zijn zelfs partijen geweest die middels een motie gepleit hebben voor het afschaffen van de anderhalve meter, er was nog net genoeg verstand dat die het niet gehaald heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Aldus Arts-microbioloog Bert Mulder gaat het virus zich mogelijk aanpassen aan de antistoffen omdat mensen nu het virus krijgen terwijl ze 1x gevaccineerd zijn. Tevens werkt AstraZeneca zeer slecht tegen variant Delta. Meer lezen? Open de volgende link incognito: https://www.ad.nl/binnenland/expert-maa ... ~ac6d5ec5/

Tevens maakt hij gehakt van de aannames van het RIVM.
isadora

Bericht door isadora »

Ik vrees, dat de gegeven vaccins een volgende mutant niet meer af zullen schermen.
Het lijkt me onmogelijk, dat de farmaceuten die strijd ooit zullen winnen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Dat het RIVM het niet altijd aan het rechte eind heeft ben ik met hem eens, maar voor de rest doet hij uitspraken die ik niet op waarheid kan controleren dankzij een totaal gebrek aan onderbouwing. Ik vind dit een van de slechtste interviews die het AD gedurende de hele coronacrisis heeft gepubliceerd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

isadora schreef: zo 11 jul 2021, 08:12 Ik vrees, dat de gegeven vaccins een volgende mutant niet meer af zullen schermen.
Dus eigenlijk zeg je lekker voor altijd maatregelen houden?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik zou vooral naar het Twitter-account Nutteloze Mededelingen luisteren: maak een afspraak voor vaccinatie.

https://twitter.com/nuttelozem/status/1 ... 9516053508
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

isadora schreef: zo 11 jul 2021, 08:12 Ik vrees, dat de gegeven vaccins een volgende mutant niet meer af zullen schermen.
Het ligt er heel erg aan of de andere varianten zich nog aan hetzelfde type eiwit zullen hechten of juist aan een ander type.
De werking van de mRNA-vaccins is namelijk dat het lichaam zich een bepaald type eiwit herinnert en het zo snel kan aanvallen. Het maakt in dat geval niet uit of het de alfa-variant of de omega-variant van het Coronavirus is.
(AstraZeneca heeft een andere werking, dus ik kan me voorstellen dat die wel minder effectief is. Van Janssen weet ik het eigenlijk niet.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: zo 11 jul 2021, 09:20 Ik zou vooral naar het Twitter-account Nutteloze Mededelingen luisteren: maak een afspraak voor vaccinatie.

https://twitter.com/nuttelozem/status/1 ... 9516053508
Ik ben allang voor eerste keer gevaccineerd. Maar ik wil gewoon keer iemand kunnen knuffelen *O*
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

AstraZeneca en Janssen zijn op de traditionele manier vormgegeven. Net als bij de griepprik of andere inentingen krijg je dood of verzwakt virus ingespoten. Dat maakt deze vaccins ook veel gevoeliger voor het verliezen van effectiviteit bij grote mutaties in het virus. Pfizer en Moderna hebben inderdaad allebei het spike-eiwit van SARS-CoV-2 als basis. Ook dat kan muteren, maar de werking van de vaccins wordt veel minder beïnvloed.
Ik heb zelf lange tijd volgehouden dat ik al tevreden was met Janssen, maar ik ben het met mijn vaccinatie met Pfizer ook meer dan eens. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
isadora

Bericht door isadora »

jelmerrr schreef: zo 11 jul 2021, 09:03
Dus eigenlijk zeg je lekker voor altijd maatregelen houden?
Daarin zie ik geen toegevoegde waarde.
Als iedereen besmet is, wat valt er dan nog te regelen?
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

En de zorg dan? Die kan dat niet aan. Vooral omdat je na 6 maand niet meer imuum bent?
isadora

Bericht door isadora »

Wie dan leeft, wie dan zorgt.(?)
Maar waarschijnlijk liggen er voor zo'n situatie al draaiboeken klaar bij de Hugo's van deze tijd. ;)
Jef400

Bericht door Jef400 »

isadora schreef: zo 11 jul 2021, 09:48 Daarin zie ik geen toegevoegde waarde.
Als iedereen besmet is, wat valt er dan nog te regelen?
Is dat niet de exacte reden waarom Johnson Engeland weer opengooit? Dat de maatregelen alleen maar uitstel zijn en dat je het er beter doorheen kan laten razen? Met alle gevolgen van dien?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik las gisteren iets over dat Engeland op hybride immuniteit mikt ja. Dus deels door gevaccineerden en deels doordat niet-gevaccineerden het virus oplopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400

Bericht door Jef400 »

Exacte scenario waar je dus in Nederland ook naar toe gaat momenteel.
isadora

Bericht door isadora »

Precies, en 13 augustus hebben we dat punt wel bereikt met de huidige ontwikkelingen.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Meerledig hé, de helft van de volwassenen is sinds gisteren dus ingeënt. Dat percentage neemt nog steeds wekelijks met 5 procent toe. Je hebt immuniteit wat oploopt. Hoe cru ook. 12+ mag nu volledig een afspraak maken. Die immuniteit neemt per week met minimaal 6-7 procent toe is mijn schatting.
Plaats reactie