Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik kwam dit kaartje tegen over de bereikbaarheid van het OV in Duitsland. Het gaat om het deel van de bevolking dat binnen 600m een bushalte of binnen 1200m een treinstation kan bereiken waar minstens 20 ritten per dag vertrekken. Zijn er meer landen met dit soort kaartjes?
Nee:
Het lijkt mij eerder te maken te hebben met de politieke kleur van voorgaande Landesregierungen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Ik vind de kaart best misleidend want bij voorbeeld wordt er voor de gemeenten in noordelijke Eifel een goede ontsluiting gesuggereerd, welke buiten de scholierenvervoer echter niet bestaat.
Als ik Schulzentrum Nord in Wesel als voorbeeld nemen mag, rond 13:30 vertrekken daar al 10 bussen. Daar zijn de versterkingsritten nog niet eens bij meegeteld, die staan vaak niet vermeld in de dienstregeling.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Interessanter zou zijn om een kaart te maken waar "meer dan 10 ritten op een niet schooldag" als criterium zou gelden. Dan denk ik dat je voor Nederland ook wel een minder florissant beeld zou krijgen.
Veel rode plekken in Bayern vallen wel op locaties waar ook wel treinen rijden, maar waar niet altijd de 20 ritten per dag worden aangetikt door bijvoorbeeld een frequentie van 1×/2 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Mij valt de donkere vlek in de driehoek Magdeburg-Potsdam-Dresden op. Dat is niet Leipzig wat je zou denken maar de regio rond Bitterfeld, Dessau, Lutherstad-Wittenberg, Jessen (Elster) met in het midden de Dübener Heide.
Öbb bestelt 21 vierdelige Desiro ML-stellen voor de lijn Lindau-Bregenz-Feldkirch-Bludenz-Schruns als vervanging voor de geannuleerde order van Talent3-stellen. Eind 2022 komen de eerste Desiro ML-stellen in dienst in Vorarlberg.
ICE11 schreef: ↑do 19 aug 2021, 09:26
Ik vind de kaart best misleidend want bij voorbeeld wordt er voor de gemeenten in noordelijke Eifel een goede ontsluiting gesuggereerd, welke buiten de scholierenvervoer echter niet bestaat.
Valt toch best mee? Met de lijnen 66, 68, SB66 en SB68 kom je al een heel eind.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Öbb bestelt 21 vierdelige Desiro ML-stellen voor de lijn Lindau-Bregenz-Feldkirch-Bludenz-Schruns als vervanging voor de geannuleerde order van Talent3-stellen. Eind 2022 komen de eerste Desiro ML-stellen in dienst in Vorarlberg.
Zijn overigens twee treinstellen meer dan het aantal bestelde Talent3. Overigens heeft deze Desiro ML bestelling ook de optie om extra stellen voor Tirol te kunnen bestellen, waar ook talent3 zou gaan rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Opvallend is dat Oostenrijk dan weer Desiro ML bijbestelt, terwijl in Duitsland Siemens nu uitsluitend de Mireo levert. Verder ben ik wel benieuwd of België nog een aantal vierspanningsstellen van het Desiro ML/Mireo-platform bijbestelt, zodat het oude materieel op de verbindingen naar Roosendaal, Maastricht en Aachen een keer vervangen kan worden. De huidige Desiro ML-stellen kunnen al vanuit België naar Luxemburg rijden en naar Frankrijk verzorgt de MS96 de diensten vanuit België.
De Desiro ML in de huidige Belgische uitvoering bijbestellen heeft daarvoor geen nut. Nederland kunnen die niet in, want waar het oude materieel nog op halve kracht door kan vallen die Desiro's uit zodra de onderspanningsbeveiliging geactiveerd wordt door de lagere Nederlandse bovenleidingspanning.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daarom zegt hij ook vierspannings. In het originele eisenpakket van NMBS was trouwens opgenomen dat de tweespanningsstellen ook op Nederlands voltage moesten kunnen werken, maar dat heeft Siemens dus niet gerealiseerd en NMBS heeft dat niet als halszaak gezien.
De GDL wil opnieuw staken, namelijk vanaf morgen, 17:00 (goederenvervoer) en aanstaande maandag, 2:00 uur (personenvervoer) tot volgende week woensdag, 2:00.
EVG heeft blijkbaar een clausule afgedwongen bij de laatste onderhandelingen dat als GDL verbeteringen krijgt, zij ook minimaal tot op hetzelfde niveau verbeteringen krijgen....
Laat ik nou net gelezen hebben dat België in de M7 ETCS Level 2 inbouwt om met deze stellen ook naar Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland te kunnen rijden. https://www.linkedin.com/posts/nmbs-snc ... 41632-_tFk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km