Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik kwam dit kaartje tegen over de bereikbaarheid van het OV in Duitsland. Het gaat om het deel van de bevolking dat binnen 600m een bushalte of binnen 1200m een treinstation kan bereiken waar minstens 20 ritten per dag vertrekken. Zijn er meer landen met dit soort kaartjes?
Bron: https://www.deutschlandatlas.bund.de/DE ... ellen.html
Bron: https://www.deutschlandatlas.bund.de/DE ... ellen.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Valt me vooral op dat in Bayern veel rode vlekken zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat zal wel te maken hebben met de bevolkingsdichtheid van het gebied.
-
- Donateur
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Kort buitenlands nieuws
Nee:
Het lijkt mij eerder te maken te hebben met de politieke kleur van voorgaande Landesregierungen.
Het lijkt mij eerder te maken te hebben met de politieke kleur van voorgaande Landesregierungen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik vind de kaart best misleidend want bij voorbeeld wordt er voor de gemeenten in noordelijke Eifel een goede ontsluiting gesuggereerd, welke buiten de scholierenvervoer echter niet bestaat.
Re: Kort buitenlands nieuws
Heeft het scholierenvervoer daar "minstens 20 vertrekken per dag" dan? 1 slag voor elk lesuur ofzo?
Re: Kort buitenlands nieuws
Als ik Schulzentrum Nord in Wesel als voorbeeld nemen mag, rond 13:30 vertrekken daar al 10 bussen. Daar zijn de versterkingsritten nog niet eens bij meegeteld, die staan vaak niet vermeld in de dienstregeling.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Donateur
- Berichten: 192
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Interessanter zou zijn om een kaart te maken waar "meer dan 10 ritten op een niet schooldag" als criterium zou gelden. Dan denk ik dat je voor Nederland ook wel een minder florissant beeld zou krijgen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik denk dat Zeeland en Brabant goed voor de dag zullen komen ja
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Kort buitenlands nieuws
Tja, het OV-net is daar wat minder fijnmazig, maar in hoeverre is dat problematisch? Voor mij zegt het niet zoveel.JordiBrabant schreef: ↑do 19 aug 2021, 09:22 ...
Het lijkt mij eerder te maken te hebben met de politieke kleur van voorgaande Landesregierungen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Niet per se. Want dan zou niet veel verschil zijn tussen Bayern en Baden-Württemberg want laatstgenoemde was tot 2011 net zo "zwart" als Bayern.JordiBrabant schreef: ↑do 19 aug 2021, 09:22 Het lijkt mij eerder te maken te hebben met de politieke kleur van voorgaande Landesregierungen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Veel rode plekken in Bayern vallen wel op locaties waar ook wel treinen rijden, maar waar niet altijd de 20 ritten per dag worden aangetikt door bijvoorbeeld een frequentie van 1×/2 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Mij valt de donkere vlek in de driehoek Magdeburg-Potsdam-Dresden op. Dat is niet Leipzig wat je zou denken maar de regio rond Bitterfeld, Dessau, Lutherstad-Wittenberg, Jessen (Elster) met in het midden de Dübener Heide.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
https://www.globalrailwayreview.com/new ... -mobility/
Öbb bestelt 21 vierdelige Desiro ML-stellen voor de lijn Lindau-Bregenz-Feldkirch-Bludenz-Schruns als vervanging voor de geannuleerde order van Talent3-stellen. Eind 2022 komen de eerste Desiro ML-stellen in dienst in Vorarlberg.
Öbb bestelt 21 vierdelige Desiro ML-stellen voor de lijn Lindau-Bregenz-Feldkirch-Bludenz-Schruns als vervanging voor de geannuleerde order van Talent3-stellen. Eind 2022 komen de eerste Desiro ML-stellen in dienst in Vorarlberg.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Valt toch best mee? Met de lijnen 66, 68, SB66 en SB68 kom je al een heel eind.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Kort buitenlands nieuws
Zijn overigens twee treinstellen meer dan het aantal bestelde Talent3. Overigens heeft deze Desiro ML bestelling ook de optie om extra stellen voor Tirol te kunnen bestellen, waar ook talent3 zou gaan rijden.Nitein-Repart schreef: ↑do 19 aug 2021, 21:16 https://www.globalrailwayreview.com/new ... -mobility/
Öbb bestelt 21 vierdelige Desiro ML-stellen voor de lijn Lindau-Bregenz-Feldkirch-Bludenz-Schruns als vervanging voor de geannuleerde order van Talent3-stellen. Eind 2022 komen de eerste Desiro ML-stellen in dienst in Vorarlberg.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Opvallend is dat Oostenrijk dan weer Desiro ML bijbestelt, terwijl in Duitsland Siemens nu uitsluitend de Mireo levert. Verder ben ik wel benieuwd of België nog een aantal vierspanningsstellen van het Desiro ML/Mireo-platform bijbestelt, zodat het oude materieel op de verbindingen naar Roosendaal, Maastricht en Aachen een keer vervangen kan worden. De huidige Desiro ML-stellen kunnen al vanuit België naar Luxemburg rijden en naar Frankrijk verzorgt de MS96 de diensten vanuit België.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
De Desiro ML in de huidige Belgische uitvoering bijbestellen heeft daarvoor geen nut. Nederland kunnen die niet in, want waar het oude materieel nog op halve kracht door kan vallen die Desiro's uit zodra de onderspanningsbeveiliging geactiveerd wordt door de lagere Nederlandse bovenleidingspanning.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort buitenlands nieuws
Daarom zegt hij ook vierspannings. In het originele eisenpakket van NMBS was trouwens opgenomen dat de tweespanningsstellen ook op Nederlands voltage moesten kunnen werken, maar dat heeft Siemens dus niet gerealiseerd en NMBS heeft dat niet als halszaak gezien.
Re: Kort buitenlands nieuws
De GDL wil opnieuw staken, namelijk vanaf morgen, 17:00 (goederenvervoer) en aanstaande maandag, 2:00 uur (personenvervoer) tot volgende week woensdag, 2:00.
https://www.n-tv.de/wirtschaft/GDL-kuen ... 54428.html
Inmiddels dreigt overigens de EVG ook met staking voor het geval dat de onderhandelingen tussen DB en GDL een aanzienlijk betere resultaat opleveren.
https://www.n-tv.de/wirtschaft/GDL-kuen ... 54428.html
Inmiddels dreigt overigens de EVG ook met staking voor het geval dat de onderhandelingen tussen DB en GDL een aanzienlijk betere resultaat opleveren.
Re: Kort buitenlands nieuws
EVG heeft blijkbaar een clausule afgedwongen bij de laatste onderhandelingen dat als GDL verbeteringen krijgt, zij ook minimaal tot op hetzelfde niveau verbeteringen krijgen....
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat stond er toen ik reageerde nog niet, Nitein-Repart heeft stiekem z'n bericht tussentijds aan zitten passen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort buitenlands nieuws
Laat ik nou net gelezen hebben dat België in de M7 ETCS Level 2 inbouwt om met deze stellen ook naar Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland te kunnen rijden. https://www.linkedin.com/posts/nmbs-snc ... 41632-_tFk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar die dingen passen toch niet onder dat viaduct in Roosendaal door?
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat is M6 wat niet past: die zijn 4,775m hoog waar het bij M7 bij 4,632m blijft. Scheelt toch weer 14,3cm wat net het verschil kan maken.
Een VIRM is overigens 4,670m hoog, dus M7 is zelfs nog iets lager dan VIRM.
Een VIRM is overigens 4,670m hoog, dus M7 is zelfs nog iets lager dan VIRM.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten