Eenmaal in Breda aangekomen werd dus maar een OV-fiets opgehaald, dat was toch wat makkelijker qua timing als je een lijn met een uurdienst opzoekt, en ging het zuidwaarts. Allereerst dwars door Breda heen dus kon onderweg nog een plaatje van lijn 7 geschoten worden...

Arriva 8167 - Breda, Prins Hendrikstraat by Daniël Bleumink, on Flickr
Na de route van lijn 132 gevolgd te hebben kwam ik dan op m'n bestemming uit: in Baarle-Nassau. Mooi ruim op tijd voor de eerstvolgende rit en aangezien die wegens wegwerkzaamheden een omleiding reed was het even gokken hoe 'ie zou rijden. Iets wat zich overigens makkelijk liet doen omdat er in OVinfo een vervangende halte op de hoek van twee straten vermeld werd en er eigenlijk maar een optie was om daarvandaan bij de eerstvolgende halte te komen. Op de omleiding trof ik de 8921 hier nog in Nederland...

Arriva 8921 - Baarle-Nassau, Boschhovenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Aan de andere kant van het dorp kan lijn 132 echter niet in Nederland blijven om het dorp in te rijden. Na de rotonde op de rondweg gaat het zodoende een heel stuk door de Belgische exclave Baarle-Hertog...

Arriva 8989 - Baarle-Hertog, Alphenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Maar waar Baarle uiteraard bekend om staat zijn de grenzen tussen België en Nederland die dwars door straten en huizen heen lopen. Een mooi voorbeeldje daarvan is te zien verderop op de Alphenseweg. Want waar de Belgische bus in België rijdt ligt de stoep waar ik op stond juist weer in Nederland...

De Lijn 5332 - Baarle-Hertog, Alphenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Het kan natuurlijk nog wat aparter, mede dankzij de omleiding waardoor de bus een rondje moet rijden om bij halte Sint-Janstraat te kunnen halteren. Dat brengt lijn 132 door de smalle Leliestraat waar hij met de rechter wielen in België rijdt en met de linker wielen in Nederland...

Arriva 8992 - Baarle-Nassau/Baarle-Hertog, Leliestraat by Daniël Bleumink, on Flickr
De bussen die vanuit België naar de exclave toe rijden hebben Baarle-Hertog als bestemming op de bus (maar bij deze was nou net het display stuk). Echter bevinden de laatste drie haltes op de lijn zich dan wel in Nederland en tref je daar dus ook Belgische en Nederlandse haltepalen naast elkaar aan. En zoals je ziet: A4tjes zijn ook niet voorbehouden aan het GVB

De Lijn 2027 - Baarle-Nassau, Generaal Maczeklaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Op de terugweg naar Breda kwam ik vervolgens ook nog langs wat haltes met een opvallend plaatsnaampje. En zowaar zou de bus ook elk moment komen, dus maakte ik nog even een tussenstop voor een foto...

Arriva 8992 - Rechte Heide, Rielseweg by Daniël Bleumink, on Flickr