Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Oh, dat is al jaren zo maar die zaten allemaal in de B-Ebene en die is vlak voor Pasen bijna volledig afgesloten wegens verbouwing.
Zie www.mein-hbf-ffm.de
Zie www.mein-hbf-ffm.de
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb Frankfurt (Main) Hbf en omgeving eigenlijk nooit bijzonder aangenaam gevonden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De gigantische weg voor het station, de grootste aanvoerweg naar een snelweg, die fysiek een barrière vormt tot de stad zelf draagt daar natuurlijk niet aan bij. Als je als treinreiziger die de stad ingaat het gevoel hebt dat je een afterthought bent is je stad slecht ontworpen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een grote (belangrijke) weg van meerdere rijstroken voor een Hauptbahnhof is in Duitsland bijna de normaalste zaak van de wereld, zeker als je het met Nederland gaat vergelijken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Speelt in Frankfurt ook niet mee dat het station feitelijk te klein is voor de mensenmassa's die er dagelijks passeren? De omliggende straten zijn inderdaad niet aantrekkelijk, maar dat geldt voor zoveel stationsbuurten in binnen- en buitenland. Overlast in het station is inderdaad niet nieuw te noemen.
Als het mogelijk is stap ik zelf ook liever over in Frankfurt Flughafen, zelfs bij een nachtelijke overstap van een paar uur vond ik het daar goed vol te houden.
Als het mogelijk is stap ik zelf ook liever over in Frankfurt Flughafen, zelfs bij een nachtelijke overstap van een paar uur vond ik het daar goed vol te houden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De beruchte Kaiserstrasse is ook vlakbij. Maar in zo'n beetje elk groot Duits station speelt dat. Mijn ervaring is wel dat je geen last hebt van die mensen zodra jij ze zelf niet lastig valt. Maar goed, gisterochtend stond er bij de uitgang van Aachen West ook zo'n malloot die mensen van alles en nog wat toeschreeuwde. Waarschijnlijk onder invloed van bepaalde genotsmiddelen.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat met die wegen heeft vermoedelijk historische redenen. Tijdens de wederopbouw na de Tweede Wereldoorlog, werd in veel steden het stratenpatroon sterk aangepast en gericht op autoverkeer. ('Autogerechte Stadt') In Nederland is dat nooit in die omvang gebeurd, alleen al omdat de meeste steden hier nooit zo zwaar beschadigd zijn geraakt.
Die weg is trouwens niet de reden dat ik Frankfurt Hbf onaangenaam vind, maar eerder het publiek dat er voor een deel rondhangt en de ietwat ongure sfeer.
Die weg is trouwens niet de reden dat ik Frankfurt Hbf onaangenaam vind, maar eerder het publiek dat er voor een deel rondhangt en de ietwat ongure sfeer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat de verkeersweg voor Frankfurt Hbf niet in een tunnel kan omdat er een heel kluwen aan tunnels onder het stationsplein ligt kan ik nog mee inkomen. Maar de weg smaller maken of een vriendelijke afstemming van de verkeerslichten voor voetgangers zou al veel schelen.
Overigens is het echte winkelgebied van Frankfurt voor veel mensen misschien net een tikkeltje te ver lopen van het station, dan is het twee haltes met de S-Bahn naar Hauptwache.
Overigens is het echte winkelgebied van Frankfurt voor veel mensen misschien net een tikkeltje te ver lopen van het station, dan is het twee haltes met de S-Bahn naar Hauptwache.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zoals Commedatore al schreef heeft dat veelal historische redenen, welke ook in Frankfurt van toepassing zijn. Toen bouwde men de centraalstations normaliter net aan de rand van de historische centra vlak buiten de stadswallen. En in vele steden, bij voorbeeld ook terug te vinden in Hamburg en Aachen, zijn later de stadswallen gesloopt en ringwegen op hun terrein ontstaan.
Apropos Frankfurt: Daar zijn eergisteren de eerste nieuwe trams type "T" in gebruik genomen. https://www.fnp.de/frankfurt/neue-tram- ... 67871.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Nederland was dat eerder ook de normaalste zaak van de wereld (ook vaak vanuit historie), tot men hier begon met het beleid om de auto in de stad te gaan ontmoedigen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Toen mijn in 2020 overleden oma op de wereld kwam was het stationsplein in haar geboorteplaats Den Haag nog het domein van trams, voetgangers en paard-en-wagens. En dat was 1925. We moeten niet doen alsof auto’s een door de natuur voldongen feit zijn, die is pas eind jaren ‘50 massaal opgekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wel was het zo dat door bepaalde omstandigheden in het Duitsland van na de oorlog wat meer mogelijkheden waren om wat bredere wegen in de steden aan te leggen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vanwege de weersomstandigheden rijden morgen geen ICEs tussen Frankrijk en Zuid-Duitsland. De TGVs rijden gewoon volgens dienstregeling.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
DB Systemtechnik heeft met testritten met een 403 op de SFS Würzburg-Fulda begonnen. Doel is dat de ICEs op de "oude" SFS (Würzburg-Hannover en Mannheim-Stuttgart) toekomstig ook planmatig met 300 km/h kunnen rijden.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ook lekker handig nu Deutsche Bahn maar liefst 137 ICE-stellen heeft die slechts 250 km/h kunnen en 60 ICE-stellen die slechts 230 km/h kunnen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gelukkig is er een serie van 73 stellen die wel zo snel kunnen rijden onderweg, en bestaat de Baureihe 403 in 2025 ook nog. Tussen Mannheim en Stuttgart was de inzet van de BR 408 gepland, dus daar kan het al schelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die 137 stellen moeten straks allemaal 265km/h kunnen en de eerste kunnen dat al. Die andere 60 stellen komen maar heel weinig op routes waar de maximale snelheid hoger is dan 230km/h, maar vooral op de routes met veel buchten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De Intercity Brussel van 19:44 werd ongeveer vijf minuten voor vertrektijd opgeheven op Brussel-Zuid, wegens een defect waardoor de trein wel kon rijden maar niet veilig zou zijn voor reizigers
Dat werd dus de trein van 20:44. Ondertussen even naar het binnenlands loket gegaan om een formulier voor het claimen van vertraging met mijn Standard Multi, maar helaas kon ik geen C283 krijgen maar moet dat tegenwoordig online, waarna je de e-mailbevestiging moet uitprinten en met het vervoersbewijs per post naar 10-14 B-MS.1431 moet opsturen
Dat werd dus de trein van 20:44. Ondertussen even naar het binnenlands loket gegaan om een formulier voor het claimen van vertraging met mijn Standard Multi, maar helaas kon ik geen C283 krijgen maar moet dat tegenwoordig online, waarna je de e-mailbevestiging moet uitprinten en met het vervoersbewijs per post naar 10-14 B-MS.1431 moet opsturen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Werken bij de NMBS lijkt me zo heerlijk onbureaucratisch.
Heb je via de site wel kunnen vinden wat je nodig had? Dat is ook nog weleens een uitdaging...
Heb je via de site wel kunnen vinden wat je nodig had? Dat is ook nog weleens een uitdaging...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, ik kreeg bij het loket uitleg waar ik op de site moest zijn. Daar vond ik achteraf ook een downloadbare C283, maar toen was ik al weggestuurd bij het loket
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zou niet eens op het idee komen om bij een Rail Pass te gaan claimen bij vertraging eigenlijk. Te veel moeite voor die paar euro.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Toch weer een paar euro winst.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Twee regels à 8,70 is toen weer 17,40 in chequesCommendatore schreef:Ik zou niet eens op het idee komen om bij een Rail Pass te gaan claimen bij vertraging eigenlijk. Te veel moeite voor die paar euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag zat ik te wachten op de 152 bij Porz Markt. Ik hoorde 5 min voor vertrek opeens een harde doffe knal. De bus zelf kwam op de geplande vertrektijd niet opdagen. Toen ik 10 minuten later om de hoek keek zag ik dat de bus daar stil stond met een geklapte voorband.
Ook gisteren voor het eerst de X32 geprobeerd en dat is een mooie aanvulling op het netwerk rondom Kleve. De bus was redelijk bezet en dat al na de eerste week.
Ook gisteren voor het eerst de X32 geprobeerd en dat is een mooie aanvulling op het netwerk rondom Kleve. De bus was redelijk bezet en dat al na de eerste week.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten