Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
trolly

Re: EEWn

Bericht door trolly »

Vinny schreef: ma 31 jul 2023, 20:08 Heel scherp opgemerkt; als Marijnissen een andere partij zou leiden dan had ik op haar (kunnen) stemmen. Ik vind haar veel te netjes opgevoed voor de tomaat-partij SP, die ik, net als de PVV, gewoon veel te veel een partij van schreeuwlelijken vind.
Tuurlijk.

Als je je kostbare stemmetje niet al aan Ahmet vergeven had, tenminste:
Vinny schreef: vr 21 jul 2023, 00:43 Met Ahmet Aboutaleb was er een kans geweest dat ik iets linkser zou stemmen dan bij de vorige verkiezing, maar ik sla denk ik komend jaar nog maar weer over.
Oh wacht, daar hoef je dus niet op te stemmen. Komt dat even goed uit *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Wat is EEWn? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Meltrain schreef: ma 31 jul 2023, 20:56 Wat is EEWn? :s
Jij weet ook echt helemaal niks :roll:

Afbeelding

:mrgreen:
trolly

Bericht door trolly »

Meltrain schreef: ma 31 jul 2023, 20:56 Wat is EEWn? :s
Goeie vraag. Vermoedelijk een typefout in het onderwerp die al een paar posts meegaat. Zie ook covfefe.

Edit: kennelijk een ongefundeerde uitspraak van ODRAIL op 20 juli jl.

________________________________________________________________________________________________
trolly

Bericht door trolly »

Henk Krol wil terug naar Den Haag *O*

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Binnen 24 uur is het Van Haga wel gelukt er een puinhoop van te maken. Ephraim heeft ruziënd Groep Van Haga verlaten omdat hij geen plek krijgt op de kieslijst vanwege het risico op controverse vanwege zijn vermoedelijke betrokkenheid bij de CumEx/CumCum-fraude.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: di 01 aug 2023, 00:12 Henk Krol wil terug naar Den Haag *O*
Good for him! Als-ie dan straks premier is, kan hij de felicitaties van Lubbers en Kok mooi in ontvangst nemen, en dan meteen door op staatsbezoek naar de Queen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Suus schreef:Binnen 24 uur is het Van Haga wel gelukt er een puinhoop van te maken. Ephraim heeft ruziënd Groep Van Haga verlaten omdat hij geen plek krijgt op de kieslijst vanwege het risico op controverse vanwege zijn vermoedelijke betrokkenheid bij de CumEx/CumCum-fraude.
Nu een nieuwsbericht: https://nos.nl/l/2485046

De Tweede Kamer mag nu ook in Noord-Amerika alcohol drinken!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Zo, dat duurde even voordat ik die grap snapte. :@
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Vinny

Bericht door Vinny »

Als je je kostbare stemmetje niet al aan Ahmet vergeven had, tenminste:
Ik heb nog niet besloten op wie of wat ik ga stemmen, Trolly. Bovendien ga ik daarover en niet jij. :6
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
trolly

Bericht door trolly »

Vinny schreef: di 01 aug 2023, 19:26 Ik heb nog niet besloten op wie of wat ik ga stemmen
Dat snap ik, want er komt elke dag wel weer een nieuwe rechtse splinter bij.
Vinny schreef: di 01 aug 2023, 19:26 Bovendien ga ik daarover en niet jij.
Dat klopt helemaal. Maar als je vindt dat ik me daar niet tegenaan moet bemoeien, is het misschien een goed idee hier niet rond te toeteren op wie je bij de komende verkiezingen bijna zou hebben gestemd als die persoon zich verkiesbaar gesteld zou hebben voor een andere partij. Dan heb je namelijk kans dat anderen daar iets van vinden.

TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Suus
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Allereerst is het waanzin dat tot bijna een derde van het electoraat overweegt op een man te stemmen waarvan een deel van zijn keuzes helemaal niet goed bekend zijn. Ten tweede is een nieuwe partij oprichten en daarmee in slechts een paar maanden de grootste worden bij verkiezingen in het recente verleden echt een groot succes gebleken, als je van chaos houdt dan. Ik snap dat Omtzigt van zijn werk houdt, maar dit kan alleen maar slecht aflopen.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Niet alleen geven veel mensen aan dat ze op hem gaan stemmen, maar een grote groep geeft zelfs aan in hem de ideale minister-president te zien. Dat zou echt een drama worden met zo'n besluiteloos iemand die in geen enkele bestaande politieke partij gelijkgezinden kan vinden en dan toch maar iets nieuws gaat beginnen?
Durashift

Bericht door Durashift »

Ik hoop dat Omtzigt een goede man/vrouw vindt om de kar, organisatorisch, te trekken. Hij sjeest de stemmen wel binnen en moet in de kamer blijven doen waar hij goed in is. De rest uitbesteden aan de mensen die je vertrouwt. Die zullen nu toch al wel in de 'vrienden van Omtzigt groep' zitten, toch?
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Dennenboom schreef: di 01 aug 2023, 22:38 Dat zou echt een drama worden met zo'n besluiteloos iemand...
Ik zie hem meer als een persoon dat met een goed doordacht plan wil komen aanzetten. Dat is mijns inziens ook wat Nederland (na die jaren van beleid zonder visie) nodig heeft. Dergelijke plannen duren soms wat langer, maar om dat nou besluiteloos te noemen...
Dennenboom schreef: di 01 aug 2023, 22:38 ...die in geen enkele bestaande politieke partij gelijkgezinden kan vinden...
In zo'n partij zat hij in het verleden (CDA), maar als je daar eerst weggepest wordt dan snap ik wel dat je daar niet (of niet zomaar) terugkeert.
Dennenboom schreef: di 01 aug 2023, 22:38 ...en dan toch maar iets nieuws gaat beginnen?
Ik weet niet zeker of ik dat met een mandaat van zo'n groot deel van het electoraat als iets slechts zie. Zelfs met een hogere kiesdrempel (zoals in Duitsland: 5%) zou een nieuwe partij van Omtzigt volgens de peilingen zonder problemen in de Tweede Kamer terechtkomen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het is nu augustus, de verkiezingen zijn eind november. Op het hoogtepunt had Omtzigt 44 zetels in een peiling. Als hij na zijn vakantie al die mensen nog moet recruteren en ieder geval in staat moet krijgen de mensen vier jaar lang door een deur te krijgen, dan zeg ik succes ermee. Want dat is een hondsmoeilijke taak.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Omtzigt is weer het andere uiterste. Hij Is heel intelligent en kan daardoor veel doorzien, maar verliest zich soms ook in details. Ik zie hem meer als wetenschapper dan als politicus. Daar is niets mis mee, maar als leider moet je ook andere capaciteiten hebben.

Hij is wel een prima backbencher, die kritisch naar politieke ontwikkelingen kijkt en ministers doorzaagt, maar geen leider.
Rutte was weer het andere uiterste ("Voor visie moet je naar de opticien"). Een premier moet m.i. wel de grote lijnen uitzetten, maar ook kunnen meedeinen op de maatschappelijke golven, anders red je het niet.
dennistd

Bericht door dennistd »

Suus schreef: wo 02 aug 2023, 08:45 Het is nu augustus, de verkiezingen zijn eind november. Op het hoogtepunt had Omtzigt 44 zetels in een peiling. Als hij na zijn vakantie al die mensen nog moet recruteren en ieder geval in staat moet krijgen de mensen vier jaar lang door een deur te krijgen, dan zeg ik succes ermee. Want dat is een hondsmoeilijke taak.
Ik vermoed dat die mensen op de achtergrond al wel verzameld zijn, maar dat ie nog even wacht met het naar buiten brengen zodat ze periode om voor de verkiezingen nog ruzie te krijgen korter wordt. En wellicht zodat er eerst nog aan een verkiezingsprogramma gewerkt kan worden.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Wat Wil Omtzigt?

https://archive.ph/ydNRr
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Nu, als ik dit zo lees zal Omtzigt gewoon een herstart - pardon: herbronning - van het CDA beginnen:

https://archive.ph/MyGyj

Als dit doorgaat, kan het CDA definitief inpakken, lijkt me.
Hainje

Bericht door Hainje »

Kabinet Timmermans & Omtzigt, let's gooooo!!! *O* *O*
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
diederickx

Bericht door diederickx »

TffpaA schreef: do 03 aug 2023, 13:01 Nu, als ik dit zo lees zal Omtzigt gewoon een herstart - pardon: herbronning - van het CDA beginnen:

https://archive.ph/MyGyj

Als dit doorgaat, kan het CDA definitief inpakken, lijkt me.
Daar heeft het CDA Omtzigt niet voor nodig: Mona Keijzer, stemmenkanon van het CDA, weg bij partij.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De zwanenzang van het CDA. Wel bijzonder om het sterven van eens de grootste machtspartij van dit land realtime te kunnen volgen in de media.
Plaats reactie