Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Er was wel een omreismogelijkheid (juist niet via Breukelen), maar als ik deze zou nemen kwam in de verkeerde kant van Rotterdam uit (Rotterdam Centraal i.p.v. Rotterdam Alexander). En dus kreeg ik op Utrecht Centraal het advies om te wachten en een claim in te dienen.
Dionysusnu
Berichten: 641
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Ik zie bij alle treinseries op dat traject hooguit 1 uitgevallen rit, dus max 30 minuten vertraging. Welke verbinding viel er voor jou uit waardoor je een heel uur moest wachten?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

De intercity van 16:48 uur vanuit Utrecht naar Rotterdam (Alexander). De trein van 16:18 uur had ik net gemist door iets te vroeg fluiten van de HC. En dus werd het wachten op de intercity van 17:18 uur.
Lange_Dre
Berichten: 550
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lange_Dre »

De 3136-3133 zijn op weg van Eindhoven naar Den Haag CS ter hoogte van Maasdam - 's Gravendeel gestrand.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8787
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Hoe vroeg werd er dan gefloten als ik vragen mag? Er mag immers voor vertrektijd gefloten worden om op de daadwerkelijke vertrektijd te vertrekken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Klokslag 16:17 uur. En toen waren er nog mensen (zoals ik) die nog moesten instappen (trein kwam laat binnen en het was erg druk met uitstappers).

vanaf 16:20 uur tot 17:15 uur was er totaal geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht Centraal en Woerden. En dus was de eerste mogelijkheid om naar Gouda -> Rotterdam Alexander te reizen de trein van 17:18 uur.
Commendatore
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Dus de deuren gingen al dicht toen er nog zichtbaar mensen aan het instappen waren? Klinkt niet al te netjes.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8787
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Volgens Treinposities arriveerde de trein echter gewoon keurig op tijd in Utrecht (nog voor 16:11) en werd er na klokslag 16:18 vertrokken. Klopt het dan wel? Hij zou dan een minuut lang stil hebben gestaan met de deuren dicht, na fluitsignaal.

Zou het niet kunnen dat de klok de verkeerde tijd aangaf? De trein is immers niet te vroeg vertrokken…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

De trein heeft inderdaad een minuut met deuren dicht stil gestaan. Omdat er toen al iets over de verstoring bekend werd bij het personeel (nog niet bij de reizigers, dit werd pas bekend gemaakt na vertrek van de intercity van 16:18 uur).

En de klok die liep gewoon goed.
Dionysusnu
Berichten: 641
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Volgens reisinfo en GPS was die trein wel op tijd binnen. De 16:28 richting Den Haag had 4 minuten stilstand en reed ook gewoon richting Woerden. In Gouda had je dan kunnen overstappen op het restant van de 16:48 wat vanaf daar weer wel reed. Tenminste dat is wat ik verwacht dat NS zal zeggen bij het afwijzen van je GTBV-claim.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

De trein van 16:28 uur reed niet. Anders had ik die wel kunnen nemen.
Dionysusnu
Berichten: 641
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Commendatore schreef: ma 07 aug 2023, 19:14 Dus de deuren gingen al dicht toen er nog zichtbaar mensen aan het instappen waren? Klinkt niet al te netjes.
Ik ervaar vaak dat conducteurs even kort sleutelen, voor het deurpiepje als vorm van "schiet nou op", maar dan terugdraaien voordat de deuren echt sluiten. Soms helpt het, maar meestal is het gewoon een opstopping binnen en kan het niet veel sneller.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8787
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

ODRAIL schreef: ma 07 aug 2023, 19:24 De trein van 16:28 uur reed niet. Anders had ik die wel kunnen nemen.
Wel vreemd dat Treinposities de hele rit dan wel als rijdend weergeeft, op de seconde nauwkeurig.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Volgens de borden op station Utrecht Centraal was deze rit geannuleerd.
Commendatore
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Dionysusnu schreef: ma 07 aug 2023, 19:25
Commendatore schreef: ma 07 aug 2023, 19:14 Dus de deuren gingen al dicht toen er nog zichtbaar mensen aan het instappen waren? Klinkt niet al te netjes.
Ik ervaar vaak dat conducteurs even kort sleutelen, voor het deurpiepje als vorm van "schiet nou op", maar dan terugdraaien voordat de deuren echt sluiten. Soms helpt het, maar meestal is het gewoon een opstopping binnen en kan het niet veel sneller.
Dat ken ik, alleen sluiten de deuren dan niet.
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

ODRAIL schreef: ma 07 aug 2023, 19:42 Volgens de borden op station Utrecht Centraal was deze rit geannuleerd.
Toch heeft deze trein wel gereden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Het NOS-journaal opent met de spooromwonenden in Apeldoorn die blootstaan aan lévensgevaarlijk kwartsstof. Het komt op mij een beetje overdreven over - voor de werknemers is dat anders, die staan er véél dichter op en veel langer. Wel stom trouwens dat het probleem van kwartsstof al een tijd bekend is en ProRail / de onderaannemer dan toch niet kiezen voor de relatief simpele oplossing van besproeien.


Ik ben afgelopen vrijdag van Amsterdam Zuidoost (ik ben van Asb gereisd) naar Hgl. Ik heb Dal Voordeel. Normaal zou dat vanaf Dvd €15,36 kosten, maar ik ben (vanwege die werkzaamheden bij Apeldoorn) heen via Ut-Ah-Zp en dan via Syntus verder naar Hgl. Dat kostte €13,63 + €7,28, samen €23,91.

Op de terugweg (zondag) was mijn plan de Berlijntrein van 15:02 naar Asd te nemen, maar die had +52 bij vertrek in Bad Bentheim (€15,54). Ik ben maar via Syntus naar Zl gereisd (€7,95) en door naar Asdz (€12,78, samen €20,73). Die route leverde mij geen vertraging op (15 mn later vertrek, slechts 7 mn later op Asdz, dat word gecompenseerd door iets korter met de metro).
Ik heb maar GTBV aangevraagd op de terugweg vanwege de Berlijntrein, maar daarmee technisch fraude gepleegd (want het formulier niet naar waarheid ingevuld). En voor de heenweg vind ik het vreemd dat ik extra kosten moet maken voor een reis die ik normaal met NS zou maken.

De alternatieven waren via Deventer reizen (maar dat kost nog weer een half uur extra) of een kaartje/e-ticket kopen (dat was een prima oplossing als ik geen Dal Voordeel had gehad, maar mag eigenlijk alleen voor meereizigers, als je een kaartje met korting koopt, niet voor jezelf).

Hoe gaan jullie hier mee om, dus extra moeten betalen door een breek in vervoerder vanwege werkzaamheden/verstoringen, of daardoor geen goede GTBV kunnen aanvragen?
Dionysusnu
Berichten: 641
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Bij de werkzaamheden bij Hoogeveen mocht je omreizen zonder omcheck in Leeuwarden. Dus ingecheckt bij NS tijdens de Arriva-rit naar Groningen. Ik weet niet of dat bij Apeldoorn ook zo was/is. Het stond toen in ieder geval erg slecht aangegeven. De reisplanner vermelde niks, en e-tickets werden dan ook voor het incorrecte tarief aangeboden.

Dat laatste is in ieder geval nu ook zo als ik een reis plan voor afgelopen vrijdag Asb-Hgl, maar daar kan je dus niet uit halen of het de bedoeling is dat omreizen kosteloos mocht via Zwolle.

Ik zou ook voor de heenweg een claim indienen en gewoon erbij zetten wat de situatie was. Worst case: Die wordt afgewezen. Best case: Je bent wat rijker.
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Wat zou het omreisadvies per trein dan zijn geweest met een Arriva-trein ?
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik snap je vraag niet.
Dionysusnu
Berichten: 641
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

MetroRET schreef: wo 09 aug 2023, 06:11 Wat zou het omreisadvies per trein dan zijn geweest met een Arriva-trein ?
Voor de werkzaamheden met Apeldoorn niet met Arriva maar met BlauwNet, Zl-Hgl of Zp-Hgl, die werden allebei door de reisplanner geadviseerd afhankelijk van je beginstation in Amsterdam.
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik woon in de buurt van metrostation Ganzenhoef. 9292 gaf me voor vrijdag buslijn 41 naar Muiderpoort, vanaf daar de spr naar Zl en vanaf daar de spr RS naar Hengelo. Ik heb die optie niet genomen, maar het voegt wel een station toe aan mijn lijstje met "nuttig station om het treindeel van een reis vanaf huis te beginnen": in volgorde van vaakheid: Dvd, Asa, Dmnz, Asd, Asb, Asdz, Wp, Ashd, Pmo, Ass, Shl en Asdm - en dit alles zonder werkzaamheden (dan komen ook Almo en Asdl erbij) of hobbyroutes maar echt routes die 9292 voorschotelt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15399
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: ma 07 aug 2023, 15:55 Goed ... vanmiddag de eerste claim ingediend sinds 2018.

Afgelopen zaterdag reden er een uur lang geen treinen tussen Utrecht Centraal en Woerden i.v.m. spoedwerkzaamheden c.q. schouwen langs de baan. Een uur extra wachten vond wel iets te lang. Dus vandaar de claim.
En vanochtend bericht ontvangen dat de claim goedgekeurd is :pos: ;) .
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Keurig op tijd aangekomen in Amsterdam Centraal met de Eurostar. Ik zit in de sprinter van 16.40 naar Vathorst die ondanks twee stellen behoorlijk vol is. Die sprinter heeft trouwens kleine bagagerekjes. Hoop maar dat mijn koffer er niet afvalt. Ik zie trouwens dat de ICE naar Frankfurt van 16.38 geen catering heeft.
gpvos
Berichten: 605
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

De laatste week zie ik bij elke ICE het geen-restaurant-icoontje op de schermen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten