Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door TomSteyl »

Is er ergens een foto van te zien?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
ITF
Berichten: 1143
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam / Bilthoven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door ITF »

Op treinposities.nl: de 560, de 561 en de 562.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9509
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door regenmaker »

Dennenboom schreef: do 19 okt 2023, 15:29 De provincie Limburg gaat bekijken of ze de overeenkomst met Arriva wil aanhouden of beëindigen nu de vervoerder van eigenaar is gewisseld. Deutsche Bahn heeft de vervoerder verkocht aan de Amerikaanse investeerder I Squared Capital.

Bron : OVPro (achter betaalmuur)
Provincie ziet geen reden om de concessie te beëindigen.
https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/04/19 ... eeindigen/
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 12082
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Michael »

Kan het artikel niet lezen omdat er een abbonnement nodig is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Meltrain »

Waar rijden de elektrische 11,5 meter Citea's (9701 - 9755) vooral? Rondom Roermond heb ik ze vandaag nog niet gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door ArrivaBas »

In Maastricht rijden ze vooral op de langere stadslijnen zoals 4, 7 en 10. In Sittard kun je ze overal tegenkomen, en op tot aan Heerlen en Kerkrade doorgekoppelde omlopen. In Noord-Limburg kom je deze bussen eigenlijk alleen tegen op de lijnen van en naar Venray die Arriva zelf rijdt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52103
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

Ik denk dat ik afgelopen zondag toch een 9,9 meter exemplaar op een streeklijn vanaf Venray heb gehad, want er waren volgens mij maar vier rijen stoelen achter de achterdeur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 8482
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Etienne »

Lijn 88 wordt inderdaad met de stadsbussen gereden (9600's). De 9700's zitten meestal op de lijnen richting Deurne en Horst-Sevenum.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
bartjemestrom
Berichten: 1077
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Meltrain schreef: wo 29 mei 2024, 10:58 Waar rijden de elektrische 11,5 meter Citea's (9701 - 9755) vooral? Rondom Roermond heb ik ze vandaag nog niet gezien.
Lijn 3-4-7-10-56 Maastricht/Valkenburg, 3-6-36-37 Heerlen, vrijwel alle lijnen Sittard, lijn 80-87-88-89 Venray. Niks rondom Roermond helaas.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Meltrain »

Bedankt.
Suus schreef: wo 29 mei 2024, 11:36 Ik denk dat ik afgelopen zondag toch een 9,9 meter exemplaar op een streeklijn vanaf Venray heb gehad, want er waren volgens mij maar vier rijen stoelen achter de achterdeur.
De 9700's hebben ook maar vier rijen stoelen na de achterdeur, zag ik zojuist.
De 12 meter dieselbussen hebben rechst vier en links vijf rijen stoelen na de achterdeur.

Ander vraagje: waarom heeft lijn 83 in het weekend een andere route binnen Venlo?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
bartjemestrom
Berichten: 1077
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Heeft te maken met de (verwacht) drukte in het centrum bij de halte Mgr. Nolensplein. Daar kan het stevig druk worden daar dus om dat te vermijden, is het vast in de weekenden aangepast. En op verwachte drukke dagen doordeweeks wordt dezelfde route als omleiding gereden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52103
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

Etienne schreef:Lijn 88 wordt inderdaad met de stadsbussen gereden (9600's). De 9700's zitten meestal op de lijnen richting Deurne en Horst-Sevenum.
Ik reisde zondag met de 87. Maar zijn de 9700’s dan te herkennen aan de nieuwere kaartlezers? Want dat viel mij zondag wel op, de bus had hetzelfde model als die in de nieuwe Brabantse buurtbussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 12082
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Michael »

Het lijkt mij dat alle bussen in Limburg die nieuwe kaartlezers hebben gekregen.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

In Roermond zijn toch nog geen laadpalen? Dan rijden daar ook geen elektrische bussen lijkt me.
sven_engelen
Berichten: 216
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door sven_engelen »

Meltrain schreef: wo 29 mei 2024, 17:11 Bedankt.
Suus schreef: wo 29 mei 2024, 11:36 Ik denk dat ik afgelopen zondag toch een 9,9 meter exemplaar op een streeklijn vanaf Venray heb gehad, want er waren volgens mij maar vier rijen stoelen achter de achterdeur.
Ander vraagje: waarom heeft lijn 83 in het weekend een andere route binnen Venlo?
Omdat het verkeer daar op vooral zondag muurvast staat. Ik zucht elke keer als ik op een zondag overdag tijdens het Vlinderen naar het Mgr. Nolensplein moet. Dan vertrek ik minimaal een half uur van tevoren naar de halte en zelfs dan bestaat de kans dat ik te alsnog laat kom maar ik kan simpelweg niet eerder vertrekken als er nog andere haltes in het systeem staan die ik aan moet doen.
Meltrain schreef: wo 29 mei 2024, 10:58 Waar rijden de elektrische 11,5 meter Citea's (9701 - 9755) vooral? Rondom Roermond heb ik ze vandaag nog niet gezien.
In Roermond hebben we geen laadinfrastructuur en aangezien bussen die in Roermond aankomen meestal doorlopen richting Roerdalen of verder Midden Limburg in, hebben we geen andere optie dan Dieselbussen op de lijnen richting Roermond in te zetten. De 11,5m Citea's rijden vooral van Venlo naar Venray, Deurne en soms richting Meijel op zondag. Vaak rijden de 9 meter Citea's naar Meijel maar het komt nog wel eens voor dat de 11,5m versie erop rijdt.
Etienne
Donateur
Berichten: 8482
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Etienne »

Volgens een bericht op Somda zal de stoptrein van Roermond naar Nijmegen vanaf maandag as. één minuut later vertrekken uit Roermond, zodat de aansluiting vanuit het zuiden iets beter wordt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

Ik denk dat het al een minuut per stationnement gaat schelen als de ATB-NG beter afgesteld wordt. Nu wordt er elke keer voor het halteren letterlijk naar het sein toe geslopen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door ArrivaBas »

Dat zijn waarschijnlijk stop-doorschakelingen en dan heeft het niets met de afstelling van de ATB te maken. Als die schakeling activeert blijft het sein voor het station ook op geel staan en mag de trein vanaf daar nog maar met 40 km/h naar het perron sukkelen. Als er bij een station een overweg achter het sein ligt heeft het sein altijd een stop-doorschakeling.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dionysusnu
Berichten: 1988
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Dionysusnu »

Dat is dus wel de ATB ;). Het sein blijft bij een stop-door schakeling wel rood, maar het is de ATB-NG die het langzaam er naartoe kruipen afdwingt. 40km/h zal het volgens mij niet zijn, dat is bij ATB-EG. NG zal een remcurve geven tot de release-snelheid, en die is 15km/h op emplacementen, 30km/h bij P-seinen.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op di 04 jun 2024, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

ArrivaBas schreef: di 04 jun 2024, 10:37 Dat zijn waarschijnlijk stop-doorschakelingen en dan heeft het niets met de afstelling van de ATB te maken. Als die schakeling activeert blijft het sein voor het station ook op geel staan en mag de trein vanaf daar nog maar met 40 km/h naar het perron sukkelen.
Dat is geen 40 km/h meer waarmee langs het perron gereden wordt. Eerder 20 of 10 km/h.
Remix999
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 17:41

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Remix999 »

Als jullie weten hoe atb-ng in de praktijk werkt, klik dan op:

https://youtu.be/YQBNfMi10dA?si=pfvODdfh1eEDnA5R

Hier wordt uitgelegd hoe en waarom kruipen richting sein gaat...
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

Yup. Het is een combinatie tussen het moeten rijden op de remcurve en hoe die remcurve is afgesteld. Als de remcurve al redelijk ruim staat (als in: langzaam remmen) en als de machinist dan ook nog eens ruim binnen die remcurve wil blijven dan krijg je dat je erg langzaam het station binnenrijdt.
Nu zijn Nederlandse machinisten al niet zo van het fors een station binnenrijden (in tegenstelling tot hoe er in Duitsland vaak gereden wordt), maar op deze manier gaat het soms wel erg langzaam.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

Nu in het goede topic. :oops:

Uitbreidingen voor Limburg:

https://www.omroeppenm.nl/nieuws/arriva ... ker-rijden
Originele bericht op https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240819_95802142 achter betaalmuur.

Blijkbaar ligt er een nieuw concept-vervoersplan voor Limburg met een aantal uitbreidingen:
  • Vlinder-concept in Venray dat meer dorpen aanbindt
  • Halfuursdienst lijn 72 Roermond - Panningen - Venlo
  • Meer andere uurdiensten verdubbelen naar halfuursdiensten
  • Nieuwe sneldiensten
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Milco »

Jammer dat we het vervoerplan nog niet kunnen inzien. Ik ben best wel benieuwd naar de wijzigingen en uitbreidingen die genoemd worden. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
bartjemestrom
Berichten: 1077
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

De 8225, 8233 en 8241 zijn naar Limburg gekomen als vervangers voor de uitgebrande bussen. De 8225 is voor Sittard/Heerlen en daarvoor is de 9719 verplaatst naar Maastricht. De 8233 en 8241 rijden rond in Maastricht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten