Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Is er ergens een foto van te zien?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9509
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Provincie ziet geen reden om de concessie te beëindigen.Dennenboom schreef: ↑do 19 okt 2023, 15:29 De provincie Limburg gaat bekijken of ze de overeenkomst met Arriva wil aanhouden of beëindigen nu de vervoerder van eigenaar is gewisseld. Deutsche Bahn heeft de vervoerder verkocht aan de Amerikaanse investeerder I Squared Capital.
Bron : OVPro (achter betaalmuur)
https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/04/19 ... eeindigen/
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Kan het artikel niet lezen omdat er een abbonnement nodig is.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Waar rijden de elektrische 11,5 meter Citea's (9701 - 9755) vooral? Rondom Roermond heb ik ze vandaag nog niet gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- ArrivaBas
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
In Maastricht rijden ze vooral op de langere stadslijnen zoals 4, 7 en 10. In Sittard kun je ze overal tegenkomen, en op tot aan Heerlen en Kerkrade doorgekoppelde omlopen. In Noord-Limburg kom je deze bussen eigenlijk alleen tegen op de lijnen van en naar Venray die Arriva zelf rijdt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik denk dat ik afgelopen zondag toch een 9,9 meter exemplaar op een streeklijn vanaf Venray heb gehad, want er waren volgens mij maar vier rijen stoelen achter de achterdeur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 8482
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Lijn 88 wordt inderdaad met de stadsbussen gereden (9600's). De 9700's zitten meestal op de lijnen richting Deurne en Horst-Sevenum.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Lijn 3-4-7-10-56 Maastricht/Valkenburg, 3-6-36-37 Heerlen, vrijwel alle lijnen Sittard, lijn 80-87-88-89 Venray. Niks rondom Roermond helaas.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Bedankt.
De 12 meter dieselbussen hebben rechst vier en links vijf rijen stoelen na de achterdeur.
Ander vraagje: waarom heeft lijn 83 in het weekend een andere route binnen Venlo?
De 9700's hebben ook maar vier rijen stoelen na de achterdeur, zag ik zojuist.
De 12 meter dieselbussen hebben rechst vier en links vijf rijen stoelen na de achterdeur.
Ander vraagje: waarom heeft lijn 83 in het weekend een andere route binnen Venlo?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Heeft te maken met de (verwacht) drukte in het centrum bij de halte Mgr. Nolensplein. Daar kan het stevig druk worden daar dus om dat te vermijden, is het vast in de weekenden aangepast. En op verwachte drukke dagen doordeweeks wordt dezelfde route als omleiding gereden.
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Concessie Limburg (2017-2031)
Ik reisde zondag met de 87. Maar zijn de 9700’s dan te herkennen aan de nieuwere kaartlezers? Want dat viel mij zondag wel op, de bus had hetzelfde model als die in de nieuwe Brabantse buurtbussen.Etienne schreef:Lijn 88 wordt inderdaad met de stadsbussen gereden (9600's). De 9700's zitten meestal op de lijnen richting Deurne en Horst-Sevenum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Het lijkt mij dat alle bussen in Limburg die nieuwe kaartlezers hebben gekregen.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
In Roermond zijn toch nog geen laadpalen? Dan rijden daar ook geen elektrische bussen lijkt me.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Omdat het verkeer daar op vooral zondag muurvast staat. Ik zucht elke keer als ik op een zondag overdag tijdens het Vlinderen naar het Mgr. Nolensplein moet. Dan vertrek ik minimaal een half uur van tevoren naar de halte en zelfs dan bestaat de kans dat ik te alsnog laat kom maar ik kan simpelweg niet eerder vertrekken als er nog andere haltes in het systeem staan die ik aan moet doen.
In Roermond hebben we geen laadinfrastructuur en aangezien bussen die in Roermond aankomen meestal doorlopen richting Roerdalen of verder Midden Limburg in, hebben we geen andere optie dan Dieselbussen op de lijnen richting Roermond in te zetten. De 11,5m Citea's rijden vooral van Venlo naar Venray, Deurne en soms richting Meijel op zondag. Vaak rijden de 9 meter Citea's naar Meijel maar het komt nog wel eens voor dat de 11,5m versie erop rijdt.
-
- Donateur
- Berichten: 8482
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Volgens een bericht op Somda zal de stoptrein van Roermond naar Nijmegen vanaf maandag as. één minuut later vertrekken uit Roermond, zodat de aansluiting vanuit het zuiden iets beter wordt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik denk dat het al een minuut per stationnement gaat schelen als de ATB-NG beter afgesteld wordt. Nu wordt er elke keer voor het halteren letterlijk naar het sein toe geslopen.
- ArrivaBas
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat zijn waarschijnlijk stop-doorschakelingen en dan heeft het niets met de afstelling van de ATB te maken. Als die schakeling activeert blijft het sein voor het station ook op geel staan en mag de trein vanaf daar nog maar met 40 km/h naar het perron sukkelen. Als er bij een station een overweg achter het sein ligt heeft het sein altijd een stop-doorschakeling.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat is dus wel de ATB
. Het sein blijft bij een stop-door schakeling wel rood, maar het is de ATB-NG die het langzaam er naartoe kruipen afdwingt. 40km/h zal het volgens mij niet zijn, dat is bij ATB-EG. NG zal een remcurve geven tot de release-snelheid, en die is 15km/h op emplacementen, 30km/h bij P-seinen.

Laatst gewijzigd door Dionysusnu op di 04 jun 2024, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat is geen 40 km/h meer waarmee langs het perron gereden wordt. Eerder 20 of 10 km/h.ArrivaBas schreef: ↑di 04 jun 2024, 10:37 Dat zijn waarschijnlijk stop-doorschakelingen en dan heeft het niets met de afstelling van de ATB te maken. Als die schakeling activeert blijft het sein voor het station ook op geel staan en mag de trein vanaf daar nog maar met 40 km/h naar het perron sukkelen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 17:41
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Als jullie weten hoe atb-ng in de praktijk werkt, klik dan op:
https://youtu.be/YQBNfMi10dA?si=pfvODdfh1eEDnA5R
Hier wordt uitgelegd hoe en waarom kruipen richting sein gaat...
https://youtu.be/YQBNfMi10dA?si=pfvODdfh1eEDnA5R
Hier wordt uitgelegd hoe en waarom kruipen richting sein gaat...
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Yup. Het is een combinatie tussen het moeten rijden op de remcurve en hoe die remcurve is afgesteld. Als de remcurve al redelijk ruim staat (als in: langzaam remmen) en als de machinist dan ook nog eens ruim binnen die remcurve wil blijven dan krijg je dat je erg langzaam het station binnenrijdt.
Nu zijn Nederlandse machinisten al niet zo van het fors een station binnenrijden (in tegenstelling tot hoe er in Duitsland vaak gereden wordt), maar op deze manier gaat het soms wel erg langzaam.
Nu zijn Nederlandse machinisten al niet zo van het fors een station binnenrijden (in tegenstelling tot hoe er in Duitsland vaak gereden wordt), maar op deze manier gaat het soms wel erg langzaam.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Nu in het goede topic.
Uitbreidingen voor Limburg:
https://www.omroeppenm.nl/nieuws/arriva ... ker-rijden
Originele bericht op https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240819_95802142 achter betaalmuur.
Blijkbaar ligt er een nieuw concept-vervoersplan voor Limburg met een aantal uitbreidingen:

Uitbreidingen voor Limburg:
https://www.omroeppenm.nl/nieuws/arriva ... ker-rijden
Originele bericht op https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240819_95802142 achter betaalmuur.
Blijkbaar ligt er een nieuw concept-vervoersplan voor Limburg met een aantal uitbreidingen:
- Vlinder-concept in Venray dat meer dorpen aanbindt
- Halfuursdienst lijn 72 Roermond - Panningen - Venlo
- Meer andere uurdiensten verdubbelen naar halfuursdiensten
- Nieuwe sneldiensten
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Jammer dat we het vervoerplan nog niet kunnen inzien. Ik ben best wel benieuwd naar de wijzigingen en uitbreidingen die genoemd worden. 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De 8225, 8233 en 8241 zijn naar Limburg gekomen als vervangers voor de uitgebrande bussen. De 8225 is voor Sittard/Heerlen en daarvoor is de 9719 verplaatst naar Maastricht. De 8233 en 8241 rijden rond in Maastricht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten