Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
ODRAIL

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

trolly schreef: zo 02 jun 2024, 05:47 Gefeliciteerd :pos: ;) .
Dank je ;) .
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Als de DB er geen potje van maakt om mij thuis te brengen, dan is het wel onweer. Ik zit in een vliegtuig van Göteborg naar Kopenhagen, waar ik anderhalf uur overstap zou hebben naar Amsterdam. Vliegtuig kwam een half uur te laat aan in Göteborg, en nu onweert het hier dus we krijgen geen toestemming om te vertrekken. Die overstap in Kopenhagen? Die ga ik niet halen om 18:10 -0-
Gediplomeerd ongeluksmagneet
en-es

Bericht door en-es »

Hopelijk beide vluchten niet los van elkaar geboekt?
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Nee, in 1 keer. Ben nu in Kopenhagen, aan het wachten bij de transfer desk.

Edit: omgeboekt naar 21:30 :pos:

Edit 2: een nieuw record gevestigd. Om 22:56 stapte ik uit het vliegtuig ergens achterop de B-pier en om 23:05 stapte ik hijgend de laatste trein naar huis in :lol:
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Stefan

Bericht door Stefan »

De RE10 could never!!!!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Met alle drukte in Breda vanwege NAC gisteren was ik toch blij dat ik een late dienst had waarbij ik 4 slagen lijn 327 Oosterhout <-> Tilburg moest rijden. :D :D :trein: :trein:
Bemined

Bericht door Bemined »

De maandelijkse sirenetest en halfjaarlijkse NL Alert test liepen vandaag niet zo goed. Ik hoorde en voelde de NL Alert binnenkomen, maar toen ik mijn telefoon opende stond er geen bericht. En de sirenes gingen ook niet af.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Hier in Gouda Goverwelle niets gehoord.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

In Delft wel! Zowel het luchtalarm buiten als de NL-Alert binnen
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
en-es

Bericht door en-es »

Het alert ging luid en duidelijk af op mijn telefoon.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

In het mooie Brabantse Oosterhout werkte het luchtalarm en de NL Alert kwam ook goed binnen.
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

In naburig Dongen werkte ook alles naar behoren.
Dat ik de dichterbijgelegen sirene pas een paar seconden later hoorde dan een verdere zijn slechts schoonheidsfoutjes.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Anne

Bericht door Anne »

In de trein diverse geschrokken reizigers toen op alle mobieltjes het alarm afging _O-
April064

Bericht door April064 »

Ik heb nu eindelijk alle hotels geboekt voor mijn vakantie. Ik heb booking.com genoeg gebruikt dat ik nu een gratis luchthaventaxi kreeg. "Handig", dacht ik. "De vlucht naar huis vertrekt vroeg, en ik weet niet hoe het met het OV zit in Tallinn".

Bleek de luchthaventaxi alleen beschikbaar te zijn op de dag van aakomst. Aangezien ik met de trein kom heb ik er dus niks aan _O-
zij/haar/hen/hun
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Mooie boel! -0-

Toen ik in 2019 een vroege vlucht had uit Tallinn (iets na 7:00 's ochtends geloof ik) had ik de eerste tram gepakt, met aankomst op de luchthaven anderhalf uur vóór vertrek van de vlucht. Dat was uitstekend te doen, alle formaliteiten kostten toen maar een halfuur dus ik kon een uur duimendraaien met kleine oogjes.
April064

Bericht door April064 »

Ah, er lijkt geen tram (meer) te komen (openstreetmap geeft aan dat de tramlijn in aanbouw is), maar met de bus moet het prima te doen zijn om op tijd op de luchthaven aan te komen. Fijn, want taxi's zijn duur.
zij/haar/hen/hun
Karl

Bericht door Karl »

April064 schreef: di 04 jun 2024, 15:35 Ik heb nu eindelijk alle hotels geboekt voor mijn vakantie. Ik heb booking.com genoeg gebruikt dat ik nu een gratis luchthaventaxi kreeg. "Handig", dacht ik. "De vlucht naar huis vertrekt vroeg, en ik weet niet hoe het met het OV zit in Tallinn".

Bleek de luchthaventaxi alleen beschikbaar te zijn op de dag van aakomst. Aangezien ik met de trein kom heb ik er dus niks aan _O-
Even een berichtje sturen naar de accomodatie of booking en vragen of je de service voor de retourrit kan gebruiken?
Het is een spectrum.
erjeebee

Bericht door erjeebee »

De situatie:
  • Scholen hebben een "schoolzone" rond de school waar op schooldagen van 7-9 en 14-16 uur de maximum snelheid 40 km/u is.
  • Schoolzones zijn aangegeven met grote borden.
  • Vrijdag 17 mei 2024: Lokale feestdag (Ipswich City councli only).
    Dus alle scholen dicht.
    Dus geen schooldag.
  • In een van de schoolzones hangt achter 1 van de schoolzone borden een camera die fotos maakt van mensen die te hard rijden op bovengenoemde tijdstippen op schooldagen.
Wat er gebeurde:
  • Ome Erjeebee reed op 17 mei 2024 om 14:40 met z'n bus met 48 km/u langs bovengenoemde camera.
  • De camera -kennelijk niet bewust van het feit dat het geen schooldag was- maakte een foto van deze gebeurtenis.
  • De baas kreeg gisteren de bekeuring toegestuurd en is van plan mij te nomineren als de bestuurder en verwacht dat ik de bekeuring vervolgens laat voorkomen bij de rechter.
  • Aangezien er op bovengenoemde tijden minstens 15 bussen langs die camera gereden zijn ben ik zeker weten niet de enige met een prent.
    Oftewel, de baas wil dat meerdere chauffeurs individueel de bekeuring aanvechten in plaats van dat hij met de hele stapel naar de rechter stapt.
Absurd.
Dus maar eens gebruik maken van het feit dat ik vakbondslid ben: hele verhaal met alle emails en fotoos van de situatie ter plaatse doorgestuurd naar de vakbond. Die gaan dit verder met de baas afhandelen. En mogelijk tegelijkertijd een beetje mediaheisa schoppen over de camera en over de houding van de baas.
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Kent Queensland Amicus Curiae Briefs? Nemen ze die ook uit verre "Up Above" Nederland aan?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Op diezelfde fiets hadden we in Nederland ook een overijverige flitspaal aan de A16 in Rotterdam: https://nos.nl/artikel/2522568-overwerk ... k-uitgezet
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift

Bericht door Durashift »

erjeebee schreef: wo 05 jun 2024, 10:42 (..)

Wat er gebeurde:
  • Ome Erjeebee reed op 17 mei 2024 om 14:40 met z'n bus met 48 km/u langs bovengenoemde camera.
  • De camera -kennelijk niet bewust van het feit dat het geen schooldag was- maakte een foto van deze gebeurtenis.
(..)
Het kán dus nog gekker.. in NL kennen wij ook wel schoolzones of verboden om bepaalde straten op bepaalde tijdstippen door te rijden ( tijdens brengen en halen van de kinderen) maar nog niet handhaving met een camera erop, zover ik weet.

Is die camera net nieuw ofzo. Erjeebee? Want hoe doen jullie dit dan tijdens schoolvakanties? Of beter, hoe doet de camera het dan?
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

ArrivaBas schreef: wo 05 jun 2024, 17:53 Op diezelfde fiets hadden we in Nederland ook een overijverige flitspaal aan de A16 in Rotterdam: https://nos.nl/artikel/2522568-overwerk ... k-uitgezet
Enige verschil is dat die overwerkte flitspaal niet onterecht flitste maar kon het systeem de vele overtredingen niet aan.

Op 1 mei waren overigens meerdere flitspalen op de Antwerpse ring aan het flippen. Iedereen die passeerde werd geflitst, ook degene die zich wel netjes aan de maximum snelheid hielden:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/01 ... urders-wo/
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Durashift schreef: wo 05 jun 2024, 21:12 Is die camera net nieuw ofzo. Erjeebee? Want hoe doen jullie dit dan tijdens schoolvakanties? Of beter, hoe doet de camera het dan?
De cameras zijn alweer anderhalf jaar oud maar er waren flink wat aanloopproblemen.
Het is pas sinds een paar weken dat ze bekeuringen versturen op basis van de camerabeelden.

Er zijn zo'n 60 camerakasten in de "greater Brisbane metropolitan area" maar er zijn maar een stuk of 10 cameras die dus rouleren over de kasten.
De software die de cameras aanstuurt/de resultaten verwerkt heeft een kalender waar schoolvakanties en feestdagen in staan waardoor er geen onterechte bekeuringen zouden moeten worden uitgedeeld.
De feestdagen zijn echter een beetje tricky.
De "greater Brisbane metropolitan area" bestaat uit zo'n 10 gemeenten waarbij elke gemeente een jaarlijkse "show holiday" feestdag heeft.
De meeste gemeenten volgen Brisbane zelf (feestdag in Augustus), sommige gemeenten, waaronder Ipswich, hebben de feestdag op een andere datum.

Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn:
- Bad software: de software die de camera aanstuurt en/of de resultaten verwerkt kan alleen nationale en state feestdagen aan en biedt niet de mogelijkheid om lokale feestdagen te definieren.
- Bad user: de software die de camera aanstuurt en/of de resultaten verwerkt ondersteunt heeft WEL de mogelijkheid om lokale feestdagen te definieren maar degene die de feestdagen heeft gedefinieerd is die van Ipswich vergeten.
- Bad user: de software die de camera aanstuurt en/of de resultaten verwerkt heeft WEL de mogelijkheid om lokale feestdagen te definieren en ze zijn ook correct gedefinieerd, maar degene die de camera in een kast in Ipswich heeft geplaatst is nadat ie ergens in Brisbane in een kast heeft gezeten is vergeten de lokatie van de camera aan te passen in het systeem.

Aangezien lokale feestdagen een fenomeen zijn in heel Australie (trema op de e) verwacht ik dat de software dat ondersteunt, dus ik vermoed een
Afbeelding
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Maar als ze zijn vergeten de locatie van de camera aan te passen zou toch ook de verkeerde locatie op de bekeuring staan lijkt me?
Laatst gewijzigd door Michael op do 06 jun 2024, 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Goed punt.
Doorstrepen dan maar:

- Bad user: de software die de camera aanstuurt en/of de resultaten verwerkt heeft WEL de mogelijkheid om lokale feestdagen te definieren en ze zijn ook correct gedefinieerd, maar degene die de camera in een kast in Ipswich heeft geplaatst is nadat ie ergens in Brisbane in een kast heeft gezeten is vergeten de lokatie van de camera aan te passen in het systeem.
Plaats reactie