Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De ambitie om van Nederland een politiestaat te maken is plotseling een stuk makkelijker te realiseren zo :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Toch fijn dat ze iemand hebben gevonden die wil trachten deze vier partijen bij elkaar te houden.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik ging mijn stem inleveren bij de ambassade. Daar hangt deze afschuwelijke poster:
Afbeelding
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Lijkt wel een poster van de VVD :X
En blandning av sött och salt.
en-es

Bericht door en-es »

Het zijn wel de clubkleuren van de VVD, ja.
trolly

Bericht door trolly »

umbusko schreef: do 30 mei 2024, 11:45 Ik ging mijn stem inleveren bij de ambassade. Daar hangt deze afschuwelijke poster:
En? Lidmaatschap meteen maar opgezegd?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

umbusko schreef: do 30 mei 2024, 11:45 Ik ging mijn stem inleveren bij de ambassade. Daar hangt deze afschuwelijke poster:
[fotootje]
Ik vind t juist wel een leuke luchtige manier om erop te wijzen dat je je Nederlanderschap bij moet houden als je niet in ons land woont
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Hebben jullie al bepaald wat je gaat stemmen donderdag? Of ga je überhaupt niet stemmen?
en-es

Bericht door en-es »

Heb er nog helemaal niet over nagedacht. Maar ik ga zeker stemmen.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik weet zelfs al op wie ik ga stemmen. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Zeker. Ik weet ook op wie ik ga stemmen.

En van vanavond even op zoek naar je stempas. Je hebt nog tot morgen 12:00 om een vervangende pas op te halen op het gemeentehuis als je hem kwijt bent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik heb deze keer een Kiezerspas aangevraagd (en ontvangen), zodat ik eindelijk een keer bij het stemlokaal van mijn werk kan stemmen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik ga donderdag niet stemmen.

Voor de verkiezingen van zondag ben ik er ondertussen al wel uit. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ITF

Bericht door ITF »

Mijn vakantie heb ik achteraf gezien precies gepland tijdens de verkiezingen, (wordt lastig stemmen uit Esslingen) dus mijn vader gemachtigd om te stemmen voor mij. Dat had meer voeten in de aarde dan verwacht, aangezien mijn vader in een andere gemeente staat ingeschreven dan ik.

Na een paar dagen na het aanvragen werd ik gebeld door een voor mij onbekend 06 nummer. 2 dagen later weer, 2x binnen 10 minuten zelfs, de tweede keer nam ik wel op. Bleek dat er een huisnummer niet klopte bij de aanvraag voor de machtiging. Om de goede gegevens na te vragen, wordt je dus blijkbaar door een gewoon 06 nummer gebeld :s
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik twijfel nog steeds wat het gaat worden donderdag, vooral gezien ik weer eens met heel veel partijen tweederde overeenkomst heb.

En ik twijfel ook nog waar ik ga stemmen, want er liggen liefst drie stembureau's direct aan de route die ik van de bushalte naar huis fiets. (Met niet noemenswaardige omwegen zijn het er zelfs 11)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
baladid

Bericht door baladid »

Ik heb vandaag m'n poststembiljet in de brievenbus van het plaatselijke stadshuis geduwd.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: di 04 jun 2024, 18:37 Ik ga donderdag niet stemmen.

Voor de verkiezingen van zondag ben ik er ondertussen al wel uit. :)
Waarom ga je donderdag niet stemmen en welke verkiezingen zijn er aanstaande zondag?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Zondag zijn er Europese verkiezingen in Frankrijk.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Eigenlijk wel raar dat de verkiezingen niet in heel Europa op dezelfde dag gehouden worden.
Ik ging ervan uit dat de verkiezingen op donderdag zijn in plaats van op woensdag, zodat ze in heel Europaop dezelfde dag zijn.

Maar waarom gaat Z2N dan in Frankrijk stemmen en niet in Nederland? :|
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik mag als dubbel staatsburger kiezen in welk land ik stem, en in Frankrijk gaan de verkiezingen over meer dan alleen Europa. Ik heb dan ook het idee dat mijn stem daar meer waard is, en heb dus besloten in Frankrijk te stemmen deze keer.
Flickr!
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Meltrain schreef: di 04 jun 2024, 21:15 Eigenlijk wel raar dat de verkiezingen niet in heel Europa op dezelfde dag gehouden worden.
Ik ging ervan uit dat de verkiezingen op donderdag zijn in plaats van op woensdag, zodat ze in heel Europaop
De meesten zijn op zondag. Nederland op donderdag. Italië en Tsjechië op zaterdag en zondag. Ierland op vrijdag, Malta, Slowakije, Letland op zaterdag. Esland doet het tussen 3 en 9 juni blijkbaar. De rest (of de meeste van de rest) op zondag. Wij zijn dus een uitzondering.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: di 04 jun 2024, 21:28 Ik mag als dubbel staatsburger kiezen in welk land ik stem, en in Frankrijk gaan de verkiezingen over meer dan alleen Europa. Ik heb dan ook het idee dat mijn stem daar meer waard is, en heb dus besloten in Frankrijk te stemmen deze keer.
Maar waarom is je stem in Frankrijk dan meer waard?
Waar gaan de verkiezingen in Frankrijk dan nog meer over?
dennistd

Bericht door dennistd »

Z2N schreef: di 04 jun 2024, 21:28 Ik mag als dubbel staatsburger kiezen in welk land ik stem, en in Frankrijk gaan de verkiezingen over meer dan alleen Europa. Ik heb dan ook het idee dat mijn stem daar meer waard is, en heb dus besloten in Frankrijk te stemmen deze keer.
En in beide stemmen mag niet? Kunnen ze dat überhaupt traceren?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Het Franse consulaat stuurt een lijst met de mensen die daar afgestreept zijn uit het kiesregister naar de Nederlandse overheid.
Meltrain schreef: di 04 jun 2024, 21:44 Maar waarom is je stem in Frankrijk dan meer waard?
Waar gaan de verkiezingen in Frankrijk dan nog meer over?
In Frankrijk zijn de Europese verkiezingen altijd twee jaar na de presidentsverkiezingen, en daarmee is het een informele graadmeter voor de populariteit van de president.
Flickr!
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Dat mag inderdaad niet en ik geloof dat de landen actief informatie uitwisselen over wie waar geregistreerd staat, maar het fijne weet ik er niet van.
jelmerrr schreef: di 04 jun 2024, 21:42Italië en Tsjechië op zaterdag en zondag.
Tsjechië is op vrijdag en zaterdag.
Plaats reactie