Een tas vol politiek!
- Suus
- Contacteer:
Re: Een tas vol politiek!
De ambitie om van Nederland een politiestaat te maken is plotseling een stuk makkelijker te realiseren zo 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
Toch fijn dat ze iemand hebben gevonden die wil trachten deze vier partijen bij elkaar te houden.
-
- Donateur
Ik ging mijn stem inleveren bij de ambassade. Daar hangt deze afschuwelijke poster:

- AppleMoose
-
Het zijn wel de clubkleuren van de VVD, ja.
- trolly
En? Lidmaatschap meteen maar opgezegd?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- ThatPCDude
- Donateur
Ik vind t juist wel een leuke luchtige manier om erop te wijzen dat je je Nederlanderschap bij moet houden als je niet in ons land woont
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- OVNL-beheerder
Hebben jullie al bepaald wat je gaat stemmen donderdag? Of ga je überhaupt niet stemmen?
-
Heb er nog helemaal niet over nagedacht. Maar ik ga zeker stemmen.
- Meltrain
- Donateur
Ik weet zelfs al op wie ik ga stemmen. 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Suus
- Contacteer:
Zeker. Ik weet ook op wie ik ga stemmen.
En van vanavond even op zoek naar je stempas. Je hebt nog tot morgen 12:00 om een vervangende pas op te halen op het gemeentehuis als je hem kwijt bent.
En van vanavond even op zoek naar je stempas. Je hebt nog tot morgen 12:00 om een vervangende pas op te halen op het gemeentehuis als je hem kwijt bent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
Ik heb deze keer een Kiezerspas aangevraagd (en ontvangen), zodat ik eindelijk een keer bij het stemlokaal van mijn werk kan stemmen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Z2N
- Donateur
Ik ga donderdag niet stemmen.
Voor de verkiezingen van zondag ben ik er ondertussen al wel uit.
Voor de verkiezingen van zondag ben ik er ondertussen al wel uit.

-
Mijn vakantie heb ik achteraf gezien precies gepland tijdens de verkiezingen, (wordt lastig stemmen uit Esslingen) dus mijn vader gemachtigd om te stemmen voor mij. Dat had meer voeten in de aarde dan verwacht, aangezien mijn vader in een andere gemeente staat ingeschreven dan ik.
Na een paar dagen na het aanvragen werd ik gebeld door een voor mij onbekend 06 nummer. 2 dagen later weer, 2x binnen 10 minuten zelfs, de tweede keer nam ik wel op. Bleek dat er een huisnummer niet klopte bij de aanvraag voor de machtiging. Om de goede gegevens na te vragen, wordt je dus blijkbaar door een gewoon 06 nummer gebeld
Na een paar dagen na het aanvragen werd ik gebeld door een voor mij onbekend 06 nummer. 2 dagen later weer, 2x binnen 10 minuten zelfs, de tweede keer nam ik wel op. Bleek dat er een huisnummer niet klopte bij de aanvraag voor de machtiging. Om de goede gegevens na te vragen, wordt je dus blijkbaar door een gewoon 06 nummer gebeld

Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik twijfel nog steeds wat het gaat worden donderdag, vooral gezien ik weer eens met heel veel partijen tweederde overeenkomst heb.
En ik twijfel ook nog waar ik ga stemmen, want er liggen liefst drie stembureau's direct aan de route die ik van de bushalte naar huis fiets. (Met niet noemenswaardige omwegen zijn het er zelfs 11)
En ik twijfel ook nog waar ik ga stemmen, want er liggen liefst drie stembureau's direct aan de route die ik van de bushalte naar huis fiets. (Met niet noemenswaardige omwegen zijn het er zelfs 11)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Ik heb vandaag m'n poststembiljet in de brievenbus van het plaatselijke stadshuis geduwd.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
- Meltrain
- Donateur
Waarom ga je donderdag niet stemmen en welke verkiezingen zijn er aanstaande zondag?
- Suus
- Contacteer:
Zondag zijn er Europese verkiezingen in Frankrijk.
- Meltrain
- Donateur
Eigenlijk wel raar dat de verkiezingen niet in heel Europa op dezelfde dag gehouden worden.
Ik ging ervan uit dat de verkiezingen op donderdag zijn in plaats van op woensdag, zodat ze in heel Europaop dezelfde dag zijn.
Maar waarom gaat Z2N dan in Frankrijk stemmen en niet in Nederland?
Ik ging ervan uit dat de verkiezingen op donderdag zijn in plaats van op woensdag, zodat ze in heel Europaop dezelfde dag zijn.
Maar waarom gaat Z2N dan in Frankrijk stemmen en niet in Nederland?

- Z2N
- Donateur
Ik mag als dubbel staatsburger kiezen in welk land ik stem, en in Frankrijk gaan de verkiezingen over meer dan alleen Europa. Ik heb dan ook het idee dat mijn stem daar meer waard is, en heb dus besloten in Frankrijk te stemmen deze keer.
-
De meesten zijn op zondag. Nederland op donderdag. Italië en Tsjechië op zaterdag en zondag. Ierland op vrijdag, Malta, Slowakije, Letland op zaterdag. Esland doet het tussen 3 en 9 juni blijkbaar. De rest (of de meeste van de rest) op zondag. Wij zijn dus een uitzondering.
- Meltrain
- Donateur
Maar waarom is je stem in Frankrijk dan meer waard?
Waar gaan de verkiezingen in Frankrijk dan nog meer over?
-
En in beide stemmen mag niet? Kunnen ze dat überhaupt traceren?
- Z2N
- Donateur
Het Franse consulaat stuurt een lijst met de mensen die daar afgestreept zijn uit het kiesregister naar de Nederlandse overheid.
In Frankrijk zijn de Europese verkiezingen altijd twee jaar na de presidentsverkiezingen, en daarmee is het een informele graadmeter voor de populariteit van de president.
-
- Donateur