Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5854
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

:Y
albertjan96
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Dat lijn 352 nu onder een merknaam rijdt waar deze officieel nog niet bij hoort is dus weldegelijk verwarrend :( https://x.com/kritischeklant/status/1791137525446136152
MdJ
Berichten: 4625
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: IJsselstein

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Dit is meer iemand graag klantenservices wilde testen en irriteren dan dat het een oprechte vraag was... :s
Bij twijfel: gebruik beton.
albertjan96
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Ah, dat kan ook ja. Maar ergens heeft die wel een terecht punt.
Lijn4
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn4 »

De (volgens mij) MAN 6754 maakte vanmiddag een hels kabaal tijdens optrekken, iemand enig idee wat er precies met die bus aan de hand is?
Laatst gewijzigd door Lijn4 op do 06 jun 2024, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
albertjan96
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Volgens mij wordt dat veroorzaakt door een lekke uitlaat? Ik weet dat iig 1 MAN bus het heeft / had (de 6662), al heel lang.
Durashift
Berichten: 6093
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Kan ook de Visco koppeling zijn (ventilator). :?: Bij de koude start of na enige stilstand blaast die MAN TGL waar ik nu tijdelijk mee rijdt ook ff flink hoog van te toren. Is na een half minuutje weer weg.

Mijn 'eigen' MAN doet dit 'blazen' weer niet. Of misschien dadelijk wel, als die klaar is in de garage. :X
Wageningen1998
Berichten: 1050
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wageningen1998 »

Kan hoe dan ook niet wachten als die resterende 66xx en 67xx MANS’s terzijde staan.
Lijn4
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn4 »

Zijn er plannen dat die MANs uit dienst gaan? Door wat gaan die dan vervangen worden?
gkw1969
Berichten: 2418
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Er is totaal nog geen zicht op wanneer deze terzijde worden. Gezien het feit dat ze nog massaal ingezet worden zijn ze nog steeds heel erg nodig en er zijn vrijwel geen vervangende gasbussen te vinden, in Nederland al helemaal niet, maar in het buitenland volgens mij ook niet.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Lijn4
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn4 »

De 12 meter CNG Irisbussen uit Friesland zouden misschien kunnen als die concessie is afgelopen, maar geen idee wat daar de staat van is.
Gartlin9
Berichten: 267
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gartlin9 »

Die dingen rijden al niet meer in friesland
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5854
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Anders zijn ex HTM-Lion's City's misschien nog een mogelijkheid als ze binnenkort aan de kant gaan door de instroom van de eCitaro's.
Lijn4
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn4 »

Gartlin9 schreef: do 06 jun 2024, 22:05 Die dingen rijden al niet meer in friesland
Waar staan die momenteel dan? Worden die verkocht aan womy of iets anders? Als die al niet meer in gebruik zijn zou dat wel een optie zijn lijkt me.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5854
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De meeste staan bij Arriva Meppel. Womy heeft er twee te koop staan.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6236
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AppleMoose »

Wat is er zo verschrikkelijk aan de MAN-bussen die hier nu rijden, dat sommigen deze het liefst zo snel mogelijk zien verdwijnen?

Ik vind ze vanaf het begin al mooi en comfortabel :Y
En blandning av sött och salt.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Ze hebben het specifiek over de alleroudste (66-/67-serie), niet allemaal
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
gkw1969
Berichten: 2418
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Lijn 45 schreef: do 06 jun 2024, 22:05 Anders zijn ex HTM-Lion's City's misschien nog een mogelijkheid als ze binnenkort aan de kant gaan door de instroom van de eCitaro's.
De oudere zijn ongeveer van dezelfde leeftijd als de 66xx en 67xx, dan moeten het al de wagens van 2011 worden wil je enige betrouwbaarheid hebben. Daarbij komt ook nog dat het specifieke stadsbussen zijn met 3 bedrijfsdeuren en minder zitplaatsen. Dat is redelijk onpraktisch omdat er geen specifieke stadsomlopen zijn waardoor je die dingen dus ook op drukke streekomlopen krijgt. je kunt beter met teveel zitplaatsen op de stad rijden dan met te weinig zitplaatsen op de streek. Lijnen als 26, 33, 51, 300, 331, rijden dan het grootste deel van de rit en een groot deel van de dag met staanplaatsen. Want uiteraard zullen ze dan alleen in Arnhem ingezet gaan worden en niet in Nijmegen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
gkw1969
Berichten: 2418
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Voor de passagier gaat het voornamelijk over de 66xx en 67xx i.v.m. de karige bankjes, voor de chauffeur gaat het daarnaast ook om de 29xx. Die hele series rijden echt een heel stuk anders dan de 53xx en 54xx. Ze rijden en remmen abrupter, de 29xx heeft als nadeel dat als je stilstaat met de voet op de rem de bus toch door wil rijden en dus gaat schokken. En het voelt echt aan als rijden met een tank. Stap je over van een oudje op een 53/54 serie dan merk je direct veel meer comfort en heb je het gevoel dat je van de hel in de hemel komt. Maar het risico bestaat dat we er nog 2 jaar mee door moeten hobbelen of er moet inderdaad een goed alternatief komen voor die laatste 2 jaar.
Ik verwacht daarom ook dat als Transdev/Hermes de concessie blijft houden er overlegt gaat worden met de concessieverlener dat in aanloop naar de nieuwe concessie al nieuwe bussen mogen instromen zodra ze beschikbaar zijn.

Ik vind een oudje op een deel van de dienst niet zo'n probleem, maar een hele dienst.... nee, dank je
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Lijn4
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn4 »

Lijn 45 schreef: do 06 jun 2024, 23:15 De meeste staan bij Arriva Meppel. Womy heeft er twee te koop staan.
Als de overige ook verkocht worden aan womy, zouden 11 vd 12 oude MANs daarmee wel vervangen kunnen worden lijkt me.
gkw1969
Berichten: 2418
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Wat is de reden dat deze CNG bussen zijn vervangen door diesels? Was het omdat het er maar 15 zijn of hebben deze bussen mankementen, zijn ze niet betrouwbaar genoeg? Wat is trouwens de stoelindeling/uitvoering van deze bussen dan? Want als het aantal zitplaatsen onder de 32-35 is dan zijn deze ook niet geschikt. Hebben deze alleen stadsdienst gereden of ook regelmatig streek met hogere snelheden? Dat maakt echt een verschil in de betrouwbaarheid.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gebruikersavatar
Fris44
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 19:19

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Fris44 »

De 12 meter Irisbussen hebben 32 zitplaatsen, en zijn alleen in de stad gebruikt. Hebben geen streekritten gedaan voor zover ik weet.
gkw1969
Berichten: 2418
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Even de foto's bekeken. Als ze deze gaan huren van Womy dan zijn ze niet slim bezig. Deze uitvoering is, met de huidige flexibiliteit, niet geschikt voor Arnhem-Nijmegen. Dan kun je beter de oude meuk door laten rijden, tenzij deze niet door de APK meer komt.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6236
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AppleMoose »

Heel_Holland_Spot schreef: vr 07 jun 2024, 07:29 Ze hebben het specifiek over de alleroudste (66-/67-serie), niet allemaal
Ik heb nooit op de nummers gelet, dus heb ook geen idee of ik ooit de punten die hier worden genoemd, heb ervaren.
En blandning av sött och salt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22854
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Heel_Holland_Spot schreef: vr 07 jun 2024, 07:29 Ze hebben het specifiek over de alleroudste (66-/67-serie), niet allemaal
Zijn dat de bussen die eerder bij Veolia in Haaglanden reden?
Die zijn inderdaad vreselijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Willie93 en 15 gasten