
Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- Lijn 45
- Berichten: 5854
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dat lijn 352 nu onder een merknaam rijdt waar deze officieel nog niet bij hoort is dus weldegelijk verwarrend
https://x.com/kritischeklant/status/1791137525446136152

-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dit is meer iemand graag klantenservices wilde testen en irriteren dan dat het een oprechte vraag was... 

Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ah, dat kan ook ja. Maar ergens heeft die wel een terecht punt.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De (volgens mij) MAN 6754 maakte vanmiddag een hels kabaal tijdens optrekken, iemand enig idee wat er precies met die bus aan de hand is?
Laatst gewijzigd door Lijn4 op do 06 jun 2024, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens mij wordt dat veroorzaakt door een lekke uitlaat? Ik weet dat iig 1 MAN bus het heeft / had (de 6662), al heel lang.
-
- Berichten: 6093
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Kan ook de Visco koppeling zijn (ventilator).
Bij de koude start of na enige stilstand blaast die MAN TGL waar ik nu tijdelijk mee rijdt ook ff flink hoog van te toren. Is na een half minuutje weer weg.
Mijn 'eigen' MAN doet dit 'blazen' weer niet. Of misschien dadelijk wel, als die klaar is in de garage.

Mijn 'eigen' MAN doet dit 'blazen' weer niet. Of misschien dadelijk wel, als die klaar is in de garage.

-
- Berichten: 1050
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Kan hoe dan ook niet wachten als die resterende 66xx en 67xx MANS’s terzijde staan.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Zijn er plannen dat die MANs uit dienst gaan? Door wat gaan die dan vervangen worden?
-
- Berichten: 2418
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Er is totaal nog geen zicht op wanneer deze terzijde worden. Gezien het feit dat ze nog massaal ingezet worden zijn ze nog steeds heel erg nodig en er zijn vrijwel geen vervangende gasbussen te vinden, in Nederland al helemaal niet, maar in het buitenland volgens mij ook niet.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De 12 meter CNG Irisbussen uit Friesland zouden misschien kunnen als die concessie is afgelopen, maar geen idee wat daar de staat van is.
-
- Berichten: 267
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Die dingen rijden al niet meer in friesland
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
- Lijn 45
- Berichten: 5854
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Anders zijn ex HTM-Lion's City's misschien nog een mogelijkheid als ze binnenkort aan de kant gaan door de instroom van de eCitaro's.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19
- Lijn 45
- Berichten: 5854
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De meeste staan bij Arriva Meppel. Womy heeft er twee te koop staan.
- AppleMoose
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is er zo verschrikkelijk aan de MAN-bussen die hier nu rijden, dat sommigen deze het liefst zo snel mogelijk zien verdwijnen?
Ik vind ze vanaf het begin al mooi en comfortabel
Ik vind ze vanaf het begin al mooi en comfortabel

En blandning av sött och salt.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ze hebben het specifiek over de alleroudste (66-/67-serie), niet allemaal
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 2418
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De oudere zijn ongeveer van dezelfde leeftijd als de 66xx en 67xx, dan moeten het al de wagens van 2011 worden wil je enige betrouwbaarheid hebben. Daarbij komt ook nog dat het specifieke stadsbussen zijn met 3 bedrijfsdeuren en minder zitplaatsen. Dat is redelijk onpraktisch omdat er geen specifieke stadsomlopen zijn waardoor je die dingen dus ook op drukke streekomlopen krijgt. je kunt beter met teveel zitplaatsen op de stad rijden dan met te weinig zitplaatsen op de streek. Lijnen als 26, 33, 51, 300, 331, rijden dan het grootste deel van de rit en een groot deel van de dag met staanplaatsen. Want uiteraard zullen ze dan alleen in Arnhem ingezet gaan worden en niet in Nijmegen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 2418
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de passagier gaat het voornamelijk over de 66xx en 67xx i.v.m. de karige bankjes, voor de chauffeur gaat het daarnaast ook om de 29xx. Die hele series rijden echt een heel stuk anders dan de 53xx en 54xx. Ze rijden en remmen abrupter, de 29xx heeft als nadeel dat als je stilstaat met de voet op de rem de bus toch door wil rijden en dus gaat schokken. En het voelt echt aan als rijden met een tank. Stap je over van een oudje op een 53/54 serie dan merk je direct veel meer comfort en heb je het gevoel dat je van de hel in de hemel komt. Maar het risico bestaat dat we er nog 2 jaar mee door moeten hobbelen of er moet inderdaad een goed alternatief komen voor die laatste 2 jaar.
Ik verwacht daarom ook dat als Transdev/Hermes de concessie blijft houden er overlegt gaat worden met de concessieverlener dat in aanloop naar de nieuwe concessie al nieuwe bussen mogen instromen zodra ze beschikbaar zijn.
Ik vind een oudje op een deel van de dienst niet zo'n probleem, maar een hele dienst.... nee, dank je
Ik verwacht daarom ook dat als Transdev/Hermes de concessie blijft houden er overlegt gaat worden met de concessieverlener dat in aanloop naar de nieuwe concessie al nieuwe bussen mogen instromen zodra ze beschikbaar zijn.
Ik vind een oudje op een deel van de dienst niet zo'n probleem, maar een hele dienst.... nee, dank je
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19
-
- Berichten: 2418
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is de reden dat deze CNG bussen zijn vervangen door diesels? Was het omdat het er maar 15 zijn of hebben deze bussen mankementen, zijn ze niet betrouwbaar genoeg? Wat is trouwens de stoelindeling/uitvoering van deze bussen dan? Want als het aantal zitplaatsen onder de 32-35 is dan zijn deze ook niet geschikt. Hebben deze alleen stadsdienst gereden of ook regelmatig streek met hogere snelheden? Dat maakt echt een verschil in de betrouwbaarheid.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- Fris44
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 19:19
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De 12 meter Irisbussen hebben 32 zitplaatsen, en zijn alleen in de stad gebruikt. Hebben geen streekritten gedaan voor zover ik weet.
-
- Berichten: 2418
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Even de foto's bekeken. Als ze deze gaan huren van Womy dan zijn ze niet slim bezig. Deze uitvoering is, met de huidige flexibiliteit, niet geschikt voor Arnhem-Nijmegen. Dan kun je beter de oude meuk door laten rijden, tenzij deze niet door de APK meer komt.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- AppleMoose
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb nooit op de nummers gelet, dus heb ook geen idee of ik ooit de punten die hier worden genoemd, heb ervaren.Heel_Holland_Spot schreef: ↑vr 07 jun 2024, 07:29 Ze hebben het specifiek over de alleroudste (66-/67-serie), niet allemaal
En blandning av sött och salt.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22854
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Zijn dat de bussen die eerder bij Veolia in Haaglanden reden?Heel_Holland_Spot schreef: ↑vr 07 jun 2024, 07:29 Ze hebben het specifiek over de alleroudste (66-/67-serie), niet allemaal
Die zijn inderdaad vreselijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Sorry_geen_dienst en 13 gasten